region  Severozápadní Čechy
sektor  Bořeň
podsektor  Západní prostor
LEVÁ STĚNA NEBES
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP a předchozím souhlasu OVK.
STUDENÝ KROCAN, 5+ (UIAA), 5. 8. 2012, Ladislav Vörös stř. Daniel Hölzl, Leoš Dvořáček, V.Dvořáková. Vlevo od nástupu „Cesty starých milců“ stěnou přímo přes 2 bh ke štandu (L1 – 20m). Přímo stěnou přes 2 bh pod převis. Přímo přes převis a ukloněnou plotnou přes 3. bh ke štandu (L2 – 28m). Přímo vzhůru kolmou stěnou do široké spáry (bh). Ukloněnou stěnou a spárou přes 2 bh „ces…
JARNÍ POUŤ, 5 (UIAA), 21. 2. 1971, Karel Bělina, M.Džurban, M.Skořepová, Ivan Horčík. Vpravo od cesty UFO ukloněnou stěnou k 1.bh. Od něj mírně vlevo ke 2.bh a dále přímo vzhůru sokolíkovým žebrem k 3.bh. Poté přímo vzhůru po ukloněné plotně ke 4.bh. Přímo vzhůru ke štandu (L2 – cesty UFO) Od štandu přímo vzhůru do kouta (bh) a spárou opět do výrazného kouta. Vpr…
RUMUN A BAKALÁŘ, 5+ (UIAA), 27. 6. 2012, Ladislav Vörös, P.Princ. Nástup z pravé části terasy vpravo 6m od cesty UFO koutem a stěnou přímo k 1. štandu (L1 - 14m). Přímo stěnou vzhůru k 1. bh. odtud úkrok vlevo do položené stěny a do kouta (2. bh). Poté pokračujeme mírně vpravo po plotnách ke 2. štandu (L2 - 28m). Přímo vzhůru spárou (bh) a stě…
BÍLEJ JEZDEC, 6- (UIAA), 9. 7. 2012, Jan Masár, Ladislav Vörös. Z levého okraje terasy koutkem a stěnou vzhůru ke štandu (L1 – 8m). Přímo stěnou pod převis 1.bh. Přímo vzhůru do převislého koutku 2.bh. Koutkem k 3.bh. úkrok doprava do stěny a jí přímo přes 4. a 5.bh. ke štandu (L2 – 30m). Od štandu vlevo do širokého kouta (komín), nad ním tr…
DEŠTIVÁ, 4- (UIAA), Zpr. n.v. výrazné kazatelny (nad vrcholem Italské stěny), která je v levé části stěny. Odtud stěnou n.v.
UFO, 5- (UIAA), 14. 2. 1971, Karel Bělina, Jiří Havlák, Zdeněk Hubka. Výstup vede zhruba stř. stěny přes "kříž", (vodorovná hrana převisů a svislá linie zářezů a kouta tvoří útvar podobný kříži), který se nachází asi ve 2/3 výšky stěny. Orientačním bodem pro přístup k úpatí Stěny nebes je Cvičná stěna, která se nachází v (Z) prostoru nad chatou cca 20 m od turistické cesty, je vysoká asi 15 m a v její horní části je kovová konstrukce na nácvik pádů. Zl. či zpr. svahem dojdeme k vrcholu této stěny. Odtud se vydáme asi 20 m vl. vzhůru na trav. terasu se stromy. Zde je N cesty UFO. Ze středu terasy př. trav. stěnou asi 9 m k 1. kr. (1. stanoviště). (Sem též možno z levého okraje terasy 4 m koutkem vzhůru a 6 m T po trav. římse ke kr.). Dále položenou stěnou na tření šikmo dol. vzhůru asi 8 m k výraznému balvanu (jištění) pod pásem převisů a od něj 2 m T zpět dopr. do zářezu pod malý převísek (sk.). Př. 5 m přes něj ke 2. kr. (2. stanoviště). Od něj podél trhliny mírně vpr. asi 4 m ke 3. kr. Od něj zl. podél trhliny asi 5 m vzhůru (sk.) a T 2 m šikmo dopr. do kříže (kříž = vhloubení s policí) ke 4. kr. (3. stanoviště). Vhloubením asi 2 m vzhůru (sk.) a šikmou lávkou dol. kolem 5. kr. stěnou asi 8 m mírně vl. až do položené stěny. Zde se stáčíme zpět šikmo dopr. 15 m vzhůru do výrazného trav. kouta. Jím 5 m na jeho konec a dále mírně vpr. 8 m k výrazným skal. blokům k 6. kr. (4. stanoviště = slanění). 1
CESTA STARÝCH MILCŮ, 5 (UIAA), 5. 6. 2010, Pavel Princ stř. Ladislav Vörös. Nástup v pravé části Levé stěny nebes (vpravo 3m od Sestupového skalního žlabu). Hladkou stěnou a spárkou k 1. borháku. Mírně vpravo přes skalní stupně pod převis ke 2. borháku. Hladkou stěnou mírně vlevo do kouta ke 3. borháku. Přímo vzhůru k 1. štandu (L1 - 25m). Přímo stěnou vzhůru na travnatou polici (bříza). Mírně vlevo do kouta . Potom přímo ke 2. štandu (L2 - 30m) přes 2 borháky. Od 2. štandu mírně vlevo (borhák) poté přímo vzhůru přes 2 borháky ke 3. štandu (L3 - 26m).