region  Jižní Morava
oblast  Jevišovická pahorkatina
sektor  Bílý kříž
TORA BORA
poznámka: Menší stěna s krátkou štolou, která se nachází u lesní cesty za stěnou Pohraniční stráže.
oblast: Jevišovická pahorkatina, sektor: Bílý kříž, skála: TORA BORA
Obr.1: Tora Bora (Bílý kříž, 2009, foto: Jakub Turek, zdroj: horydoly.cz), zstrnad , vystaveno: 2009

LEVÝ KOUTEK, 4 RP (UIAA), 2009, Ilja Březina, Vladimír Wolf. Nástup zcela nalevo v jižní stěně v nižší části posledním koutkem k 1.bh., přes něj dále koutkem ke 2.bh. Přímo nahoru pod převísek, pod ním doprava ke slaňáku cesty Šotolina a nebo výlez vlevo na vrchol masivu.
Poznámka:2bh., slaňák, sada friendů č. 1-3.
ŠOTOLINA, 5 RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup na pravé hraně posledního koutku, svislými spárkami k 1.bh., přes hodiny doleva na hranu ke 2.bh a přímo nahoru ke 3.bh., přes něj do kouta a jím ke slaňáku.
Poznámka:3bh, slaňák, sada friendů 1-3
PRAČLOVÍČEK, 6- RP (UIAA), 2009, Ilja Březina, Vladimír Wolf. Nástup vlevo od modré značky, přímo nahoru pod převis k 1.bh, středem převisu nahoru ke 2bh. Dále levou částí stěny ( pro dojištění lze použít bh. ve střední části stěny v cestě Kameníkovy oči) přímo nahoru a přes hodiny levou částí závěrečné stěnky zleva do slaňáku.
Poznámka:3bh, slaňák, sada Friendů č.1-3, smyčka
KAMENÍKOVY OČI, 7- RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup vpravo cca 2 metry od modré značky na skále, přímo nahoru k 1.bh., šikmo doleva ke 2.bh., odtud mírně doleva nahoru středem stěny přes 3 a 4 bh. do svislé spáry, tou ke slaňáku. Varianta od 1.bh. přímo nahoru přes F. č. 3, 2 a 1 ke 3.bh.
Poznámka:4.bh, slaňák, sada Friendů 1 až 3,ev. 1 sada malých friendů 0,25-0,75.
VARIANTA CESTY KAMENÍKOVY OČI, 7- RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup jako cesta Kameníkovy oči přímo nahoru k 1.bh., od 1.bh. přímo nahoru přes F. č. 3, 2 a 1 ke 3.bh. a odtud stejně jako cesta Kameníkovy oči nahoru ke slaňáku.
Poznámka:3.bh, slaňák, sada Friendů 1 až 3,ev. 1 sada malých friendů 0,25-0,75.
ROMANTICKÁ PROCHÁZKA, 5 RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup vpravo od Kameníkových očí do vhloubení k 1.bh., jím ke 2.bh a mírně doprava do koutu pod převis. Přes převis(3.bh.) do otevřené spáry a jí na polici. Z police přes 4.bh. mírně doleva nahoru a po hraně ke slaňáku Kameníkových očí.
Poznámka:4bh, slaňák, sada friendů č.1 až 3
LEPŠÍ HOLUB V HRSTI, 6+ RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup vpravo od Romantické procházky, po pilíři přes dva BH do převisu a jím ke 3bh na začátku stěnky, přes něj přímo stěnkou na polici z police mírně doprava přes 4bh ke slaňáku.
Poznámka:4bh, slaňák, sada Friendů č.1-3
VARIANTA NEŽ-LI VRABEC NA STŘEŠE, 6+ RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup stěnkou vpravo mezi Holubem a Předtančením, stěnkou přímo pod převis a přes něj ke 3bh cesty Holub a tou dále ke slaňáku. Ve spodní stěnce lze použít první dva borháky z Holuba v hrsti.
Poznámka:4bh , slaňák, sada Friendů č.1-3
PŘEDTANČENÍ, 6+ RP (UIAA), 2009, Ilja Březina, Vladimír Wolf. Nástup stěnkou vlevo od jeskyňky, přes tři bh přímo přes převis, nad převisem dále šikmo doleva uhýbajícím koutem na polici, z police břes 4.bh cesty Holub v hrsti ke slaňáku.
Poznámka:4bh, slaňák sada Friendů č.1-3
APOLLO 11, 8- RP (UIAA), 2009, Ilja Březina, Vladimír Wolf. Nástup přímo nad jeskyňkou šikmo doprava převisem přes tři borháky do vhloubení, jím na polici, z police přes další dva borháky přímo stěnou ke slaňáku cesty Lepší holub v hrsti.
Poznámka:5bh, friend č.3, sl.
SOJUZ BYL AŽ DRUHÝ, 7+ RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup vpravo od cesty Apollo 11 doprava převislou spárou přes dva borháky, od druhého borháku nahoru stěnou přes třetí borhák cesty Apollo 11 do pilíře, pilířem na polici z police šikmo doprava nahoru spárkami po friendech a stěnou ke čtvrtému borháku, od něj nahoru a doleva ke slaňáku cesty Lepší holub v hrsti.
Poznámka:4bh, friendy 1 až 3, malý friend č. 0,75, sl.
JEŽEK V KLECI, 7 RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup vpravo od cesty Apollo 11, šikmo doprava spárou přes dva borháky na polici, z police přímo nahoru do kouta ke slaňáku.
Poznámka:2bh,sl., sada Friendů 1-3
NA VÝCHODNÍ FRONTĚ KLID, 4 RP (UIAA), 2009, Ilja Březina, Vladimír Wolf. Stěnkou zleva k prvnímu borháku, od něj přímo do koutku a šikmo doprava nahoru ke slaňáku.
Poznámka:1bh,sl., sada friendů č.1-3
RÝNA, 4 RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup vpravo od cesty Na východní frontě klid přes malý převísek do žlábku a jím přímo nahoru ke slaňáku cesty Na v.frontě klid.
Poznámka:2bh, sl., sada friendů č.1-3
MĚSÍČNÍ KRAJINA, 5- RP (UIAA), 2009, Ilja Březina, Vladimír Wolf. Nástup stěnou pilíře cca 2metry vpravo od cesty Rýna přes dva borháky do položené stěnky a odtud přímo nahoru a šikmo doleva ke slaňáku cesty Na v.frontě klid.
Poznámka:2bh, sl., sada friendů 1-3
DRUHÁ SMĚNA, 5- RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup pravou stěnkou pilíře přes tři borháky šikmo doprava nahoru ke slaňáku.
Poznámka:3bh, sl.
BACHA NA KEBULI, 2 RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Vpravo od cesty Druhá směna koutem šikmo doprava nahoru ke slaňáku.
Poznámka:sl., sada Friendy č.1-3
ODPOLEDNÍ ŠICHTA, 3 RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup stěnkou vpravo od cesty Bacha na kebuli k prvnímu borháku, přes něj nahoru stěnkou vpravo od koutu a doleva ke slaňáku cesty Bacha na kebuli.
Poznámka:1bh, sl., sada friendy č.1-3
JEDNOU A DOST, 3 RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup vpravo od cesty Odpolední šichta koutem a šikmo doprava po rampě k prvnímu borháku, od něj šikmo doleva nahoru do slaňáku cesty Bacha na kebuli.
Poznámka:bh,sl., sada Friendy č.1-4
I..... ČUDLA, 5+ RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup vpravo od cesty Jednou a dost, hranou přes jeden borhák na polici a k prvnímu borháku cesty Jednou a dost a tou dále ke slaňáku.
Poznámka:2bh, sl., sada Friendů 1-4
JE TUCTOVKA, 4 RP (UIAA), 2009, Vladimír Wolf, Ilja Březina. Nástup vpravo od cesty I.... čudla za hranou koutem po malých Friendech na polici a z poice dále cestou Jednou a dost ke slaňáku.