region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Dračí skály
PAŘÁT
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Dračí skály, skála: PAŘÁT
Obr.1: , vystaveno: 2007

Obr.2: Jaromír "Jimmy" Holý - VK 2019 , vystaveno: 2019

Obr.3: PAŘÁT , vystaveno: 2021

PRASTARÁ CESTA, I (JPK), Přes balvany do JV kouta. Žlábky do sedla mezi vrcholy a krátkou stěnkou na vrchol.
NEBEŠTÍ LEZCI, VIIIb (JPK), VIIIc RP (JPK), 24. 8. 1991, Radek Meier, Miroslav Dědek(2). V JZ stěně, vpravo od cesty "Tátův stín" přes 3 kruhy k borovici a na temeno. 1
TÁTŮV STÍN, VIIc (JPK), VIII RP (JPK), 19. 8. 1991, Radek Meier, Miroslav Meier. V levé části JZ stěny podél sokolíků k 1. kruhu. Přímo vzhůru ke 2. kruhu a mírně vlevo na temeno. 1
POZOR ZÁKRUTA, VIIb (JPK), 22. 8. 1991, Radek Meier, Miroslav Meier, Milan Meier. Cestou "Tátův stín" k 1. kruhu, od něho vlevo podél zářezu až na hranu a přes kruh na temeno.
NEVADA TEAM, VIIIc (JPK), IXb RP (JPK), 6. 7. 1994, Radek Meier,. Levou hranou JZ stěny ke kruhu. Stěnou přímo ke 2. kruhu cesty "Pozor zákruta" a tou.
1 BEZ OBAV, VII (JPK), 2. 6. 1994, Miroslav Meier, Radek Meier. Hranou přes kruh na předskalí. Libovolně na vrchol.
1 DEXÍK, V (JPK), 1. 6. 1994, Miroslav Meier, Radek Meier. Spárou na předskalí a libovolně na vrchol.
PINOCHET, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 1. 6. 1994, Radek Meier, Miroslav Meier. Od SZ středem zelenobílé stěny přes 2 kruhy na vrchol.
MECHOVINA, III (JPK), Z hlubokého kouta od SZ zemitými žlábky, výše spárou do sedla mezi vrcholy. Krátce na vrchol.
WILD WILD WEST, VIIc (JPK), 30. 8. 1999, Miroslav Meier, Radek Meier. Stěnou k 1. a zprava ke 2. kruhu. Vzhůru na polici, vlevo hranou přes 3. kruh na pilíř a koutem vpravo od spáry (4. kruh) na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
VZPOMÍNKA NA KEROUACA, VIII (JPK), 3. 5. 1984, Petr Binhák stř. Jan Ondrouch, Petr Vyskočil, Vlastimil Labík. Z travnatého plató v SZ stěně traverz v římse vlevo ke kruhu a úzkou spárou na předskalí. Širokou spárou při hraně, později stěnou na vrchol.
PŘÍMÁ VARIANTA, VIIIc (JPK), Nesportovní prvovýstup. Spárou na polici, zleva ručkováním na hranu a doprava k hodinám. Přímo ke kruhu.
PERSONA NON GRATA, VIIIc (JPK), 6. 6. 1999, Miroslav Meier, Radek Meier. Stěnou při hraně přes 2 kruhy, šikmo vlevo do středu stěny a podél sokolíků a spárky ( 3. a 4. kruh) na vrchol pilíře. Vlevo přes hranu a stěnou přímo (5. a 6. kruh) na vrchol.
1 PŘEVISLÉ KOUTY, VIIc (JPK), 1964, Josef Čihula stř. František Kroupa. Úzkou koutovou spárou do díry pod střechovitý převis. Vpravo a další trhlinou do 2. díry pod další střechu, doprava trhlinou pod třetí střechu ke kruhu. Přes převis, doleva do spáry a tou. 2
JASNÁ PÁKA, VIII (JPK), 16. 7. 1985, Pavel Stříbrný stř. Stanislav Šilhán, Karel Turpiš, Emil Štejfa. V místě, kde odbočují "Převislé kouty" doprava pokračujeme doleva kouty (kruh) na vrchol. 1
BIOS THEORETIKOS, VIII (JPK), 10. 9. 2006, Miroslav Meier, Radek Meier. Vlevo od cesty "Převislé kouty" převisem přes hodiny na římsu a vpravo do díry (hodiny). Hranou díry k 1. kruhu a stěnou přes 2. kruh ke 3. kruhu. Zprava do díry a vzhůru ke 4. kruhu. Šikmo vlevo na hranu a tou na vrchol. 2 Protokol o prvovýstupu
KNOFLÍKOVÁ VÁLKA, VIIc (JPK), VIII RP (JPK), 18. 6. 1988, Petr Hejtmánek, Josef Koudelka, Zdeněk Borůvka, M. Sysel. Stěnou na hranu (kruh), zleva na polici (vpravo hodiny) a při hraně k vrcholu.
VÁLKA ZIPŮ, VIIIc (JPK), IX RP (JPK), 5. 8. 1998, Miroslav Meier,. Vlevo od "Knoflíkové války" stěnou při hraně přes kruh na vrchol.
DO PÁNVIČKY, VIII (JPK), 19. 8. 2014, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vpravo od spáry pilířem přes 2 kruhy na temeno.
ŠAMANSKÝ TALISMAN, VIIc (JPK), 20. 8. 2014, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Cestou Pochůzkář Mancuso přes převis k 1. kruhu. Doprava ke 2. kruhu a středem pilíře přes 2 kruhy na temeno.
POCHŮZKÁŘ MANCUSO, VIIIb (JPK), 22. 8. 2014, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vpravo od cesty Nebeští jezdci přímo přes převis a stěnou přes 4 kruhy na temeno.
DEGENERÁT, VIII (JPK), 7. 9. 2014, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Po římsách do díry a přes kruh na temeno.
SKLAPNI CHLEBÁRNU, VIIc (JPK), 5. 9. 2014, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Spárou, stěnou a sokolíkem ke kruhu a vzhůru na temeno.
NEZTRÁCEJ HLAVU, VIII (JPK), 7. 9. 2014, Miroslav Meier, Radek Meier. Vpravo od kouta stěnou přes 2 kruhy na temeno.
CHLÍPNÉ ZVRÁCENOSTI, IX (JPK), 7. 9. 2014, Radek Meier, Miroslav Meier. Stěnou přes 2 kruhy na temeno.
TYÚK LÁBÁT, VIIc (JPK), 23. 7. 2014, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Vlevo od cesty Pinochet stěnou přes kruh do spáry a tou na polici. Spárou a zprava na vrchol.
KRŮTÍ PAŘÁT, VIIc (Písk.Sasko), 23. 7. 2014, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vylomeným koutem pod převis, zprava ke kruhu a koutkem na polici. Spárou a zprava na vrchol
KOSTI A POCHOUTKY PRO PSI, VII (JPK), 23. 7. 2014, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Pilířkem přes kruh do spáry a spárou na vrchol.
ČESKÝ METALOVÝ MAGAZÍN, VIIc (JPK), 5. 8. 2014, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Z komína na předskalí. Při pravé hraně vzhůru a pilířem přes 2 kruhy na vrchol.
FAJN ZVÍŘÁTKA, VIIIb (JPK), 7. 8. 2014, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vpravo od cesty Wild wild West spárou v pilíři na zarostlou polici. Vzhůru na okraj komína a levou hranou ke kruhu. Při hraně přes 2. kruh na vrchol.

Historické VK
PAŘÁT, výstupy od roku 1993 do 2019 (3,9Mb).