region  Střední Čechy
oblast  Kolínsko
sektor  Jelení skály
JELENÍ SKÁLY - HLAVNÍ STĚNA
poznámka: Nejzajímavější skalní stěna v údolí Bečvárky. Je zde i mnoho pěkných bouldrů. GPS jsou přibližné.
oblast: Kolínsko, sektor: Jelení skály, skála: JELENÍ SKÁLY - HLAVNÍ STĚNA
Obr.1: JELENÍ SKÁLY - HLAVNÍ STĚNA (JELENÍ SKÁLY), zstrnad , vystaveno: 2021

LEVÁ, 3 RP (UIAA), 1995, František Pašek. Vlevo levým pilířem.
PRAVÁ, 4 RP (UIAA), 1995, František Pašek. Vlevo po dalším pilíři.
KOUT, 3 RP (UIAA), 1996, František Pašek. Koutem v levé části stěny na vrchol.
BP, 5+ RP (UIAA), 2001, Jan Mlázovský, Tomáš Pilc. V levé části stěny po hraně.
ÚTĚK PŘED KAMENOŽROUTEM, 6- RP (UIAA), 1995, František Pašek. v levé části stěny převisem vlevo na polici, po ní doleva a pravou stěnou koutu na vrchol.
OLÍHNIČKA, 6+/7- RP (UIAA), 7. 3. 2004, Ondřej Běhal. Nástup cestou "Útěk před kamenožroutem" a dále přímo vzhůru stěnou přes dva borháky k vrcholu.
GUÁNO, 7+ RP (UIAA), 6. 6. 2005, Roman Pešík, Jan Borovička. Cestou "Armagedon" k jejímu prvnímu nýtu. Od něj mírně šikmo vlevo přes nýt stěnou vzhůru na vrchol.
ARMAGEDON, 8- RP (UIAA), 6. 5. 1992, František Pašek. V levé části hlavní stěny přes převis k nýtu. Dále šikmo vpravo stěnou přes druhý a vzhůru přes třetí nýt na vrchol ke slaňovacímu řetězu.
BULDR, Fb 8a RP (Bould.FR), 7. 3. 2004, Ondřej Běhal. Nástup spárou cesty "Sex" asi 2 m vysoko do malého ostrého bočáku na pravačku, z něj těžkým traverzem šikmo vlevo přes hladký převis (dvě subvertikální lišty) a přímo (skok) do sklopené hrany k druhému nýtu cesty "Armagedon" a jí na vrchol.
Poznámka:2014 - jedná se stále o projekt! Obtížnost odhadem kolem 7C+/8A. Pro dlouhány lehčí.
ARMABETON, Fb 7c RP (Bould.FR), 15. 12. 2013, Jan Novák. Nástup cestou "Sex" do výšky cca 2,5 m a ze spárky (pravačka drží ve spárce mělkou lištu na spodobočák ve stisku proti palci) nátah mírně šikmo vlevo (až skoro vzhůru) do hladkého převisu (horizontální půlčlánková lišta na levačku a hned vedle vpravo půlčlánková lišta na pravačku) a jeho středem těžce (přes nevýrazný neberoucí špičatý výčnělek až stisk (plitkou hranku) do pozitivního madélka výše vpravo na hraně) přes vrcholovou knihu k vrcholovému řetězu cesty "Tichá dohoda".
Poznámka:Dlouholetý (od 3/2004) projekt kolínských, uhlířskojanovických a kutnohorských lezců. Konečně vylezen s krapet pozměněným (zřejmě ideálním) programem Janem Novákem 15.12.2013 a později i Ondrou Běhalem 8.2.2014. Pro trpaslíky celkem nátah přes hladký převis. Krásný bouldr kolem 7C Fb (UIAA 10-/10)
SEX, 7- RP (UIAA), 23. 4. 2008, Vladimír Střihavka, Ondřej Běhal, František Rámus, Roman Pešík. Převislou spárkou šikmo vpravo k prvnímu nýtu cesty "Tichá dohoda" přes madlo ve tvaru žraločí ploutve traverz čtyři metry vpravo a vlnitou stěnkou šikmo vpravo na vrchol.
TICHÁ DOHODA, 6+/7- RP (UIAA), 1997, František Pašek. Převisem (nýt) a dále stěnou (borhák) mírně vlevo kolem vrcholové knížky na vrchol (štand).
VELEPTÁKOVINA, 6a (FR), 1997, František Pašek. Traverz z pravé části stěny pod převisem doleva až k cestě "Útěk před kamenožroutem".
DAROVANÁ, 6+ RP (UIAA), 1999, Vladimír Střihavka. Nástup vpravo od cesty "Tichá dohoda" přímo přes převis na vrchol.
SKOČ DO ZDI, 7- RP (UIAA), 1999, Vladimír Střihavka. Přepadem či výskokem z levé části zídky do lišty ve vrchní části převisu, výšvihem a přímo na vrchol.
ČAHOUN, 7 RP (UIAA), 2003, Jan Mlázovský. Převisem z jeho pravé části přešahem do lišty a dále cestou "skoč do zdi".
SKAPOVÝ PLECH, 7- RP (UIAA), 31. 5. 2008, Vladimír Střihavka, Ondřej Běhal. Pravou částí převisu šikmo vlevo k velkému madlu na hraně a traverz doleva k madlu ve tvaru žraločí ploutve. Odtud šikmo vlevo cestou "Tichá dohoda" na vrchol (štand).
KOUTEK, 6+/7- RP (UIAA), 2003, Jan Mlázovský. V pravé části štěny otevřeným koutkem pod převísek a doprava na vrchol.
QRCHOLU, 6- RP (UIAA), 1999, František Rámus. Od značky lezení povoleno (◄│►) přímo vzhůru na plato, z něj střední částí převislé plotny na vrchol.
UI UI UI, 5- (UIAA), 1995, František Pašek, Josef Košnar. Cestou "Tři čuníci" na plato a vlevo na vrchol.
Poznámka:Lámavé!
1 TŘI ČUNÍCI, 5 RP (UIAA), 1995, František Pašek. Členitou stěnkou na plato a šikmo doprava na vrchol.