oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - západní část
HRADBA (ZÁPADNÍ KÁMEN)
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Ostrov, podsektor: Ostrov - západní část, skála: HRADBA (ZÁPADNÍ KÁMEN)
Obr.1: Hradba od JZ, září 2008 , vystaveno: 2009

Obr.2: HRADBA (ZÁPADNÍ KÁMEN) (Ostrov), foto: z aplikace , vystaveno: 2024

3 [a)] ST. C., I (Písk.Sasko), V levé části náhorní stěny průchodem a vpravo n.v.
[af)] KRÁTKÁ, II (Písk.Sasko), 12. 8. 1979, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. V pravé části náhorní stěny po hraně na vrchol.
[b)] S KOUT, III (Písk.Sasko), 4. 9. 1983, Karel Bělina, František Žid. Vlevo od "St.c." koutem n.v.
[c)] LISTOPAD MEZI BUKY, V (Písk.Sasko), 28. 11. 2003, Karel Bělina. Trhlinou v SZ hraně na balkón. Spárou vpravo při hraně a stěnou n.v.
[d)] PROJEKT..., Stěnou pilířku napravo od "Pravé SV cesty" přes Bh na vrchol.
Poznámka:Autor ať se přihlásí správci oblasti.
[e)] PRAVÁ SV CESTA, II (Písk.Sasko), 2. 10. 1983, Karel Bělina, František Žid. SV koutem n.v.
[f)] LEVÁ SV CESTA, II (Písk.Sasko), 2. 10. 1983, Karel Bělina, František Žid. Levým SV koutem n.v.
[g)] MECHOVÉ RONDO, VI (Písk.Sasko), 2. 10. 1983, Karel Bělina stř. František Žid. Od SV na polici ke K a po hraně n.v.
[h)] NÁVRAT Z TYROL, VIIb (Písk.Sasko), 23. 8. 1987, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. Středem S stěny šikmo doprava k 1.K. Vpravo stěnou ke 2.K. Stěnou k hodinám, výše vlevo n.v.
[i)] NÁVRAT Z BESEDIC, VIIb (Písk.Sasko), VIIc RP (Písk.Sasko), 2. 5. 2009, Alena Švadleňáková stř. Petr Slanina(2). V levé části S stěny. Stěnou přes borhák a K na balkónek. Stěnou na vrchol.
[j)] PRAVÁ ÚDOLNÍ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 25. 9. 1983, František Žid stř. Jan Voves. V pravé části údolní stěny spárou, později vpravo stěnou na hranu ke K. Stěnou a hranou n.v.
[k)] STĚNA TEREZY, VIIc (Písk.Sasko), 24. 9. 1993, Jan Voves, Stanislav Lukavský(1). Středem údolní stěny přes 3K do spáry a tou na vrchol.
1 [l)] KOUZELNÁ MOUKA, VIIb (Písk.Sasko), 4. 9. 1983, Karel Bělina, František Žid. Vpravo od "Pravého údolního komína" doprava na hranu. Hranou přes K n.v.
[m)] TO JE PRAVÝ OŘECHOVÝ, VIIc (Písk.Sasko), 25. 9. 1993, Stanislav Lukavský(1), Jan Voves. Vpravo od "Pravého údolního komína" stěnou přes 2 kruhy na vrchol.
[n)] PRAVÝ ÚDOLNÍ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 2. 10. 1983, Karel Bělina, František Žid. Komínem n.v.
2 [o)] ÚDOLNÍ STĚNA, VIIb (Písk.Sasko), 2. 10. 1983, Jiří Janiš, Jiří Slavík, Jan Hoblák. Středem údolní stěny (mezi dvěma komíny) přes K n.v.
[p)] CESTA DO JERICHA, VIIb (Písk.Sasko), 25. 9. 1993, Jan Voves, Stanislav Lukavský(1). Stěnou podél pravé hrany "Levého údolního komína" na lávku a vpravo ke K "Údolní stěny". Stěnou šikmo vpravo k levé hraně "Pravého údolního komína" a tou na vrchol.
[q)] LEVÝ ÚDOLNÍ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 2. 10. 1983, Karel Bělina, František Žid. Komínem na vrchol.
[r)] KAREL TO MÁ SPOČÍTANÝ, VIIc (Písk.Sasko), 31. 7. 1992, Petr Mocek, Zdeněk Hejcman. Stěnou vpravo od "Dlouhé hrany" trhlinou k 1.K. Stěnou ke 2.K a vpravo po hraně ke 3.K. Stěnou na vrchol.
5 [s)] DLOUHÁ HRANA, VI (Písk.Sasko), 11. 6. 1983, Jana Brychová stř. Karel Bělina, Miroslava Bělinová, Z. Brych. Levou údolní hranou vzhůru k hodinám a ke K. Stěnou těsně při hraně na předvrchol ke sl. kruhu. Dále je možno pokračovat středem stěny na hlavní vrchol.
[t)] ÚŘEDNICKÁ ČÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 16. 6. 1996, Jan Voves stř. Stanislav Lukavský(1). Vlevo od "Dlouhé hrany" stěnou kolem díry ke K. Stěnou, žebrem a stěnou mezi spárou "Hladké cesty" a údolní hranou na vrchol.
[u)] HLADKÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 4. 9. 1983, František Žid, Karel Bělina. Vpravo v JZ stěně hladkou stěnou do spáry a tou na vrchol.
1 [v)] J SPÁRA, IV (Písk.Sasko), 11. 6. 1983, Karel Bělina, Jindřich Vlček. Spárou vpravo od kouta "Komáří c." na vrchol.
[w)] KOMÁŘÍ CESTA, III (Písk.Sasko), 11. 6. 1983, Karel Bělina. Pravým koutem v JZ stěně na vrchol.
[x)] KLIKATÁ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 11. 6. 1983, Karel Bělina, Jindřich Vlček. Vlevo od "Komáří c." po hraně a doprava do spáry. Spárou na vrchol. 1
[y)] PADACÍ MOST, VIIb (Písk.Sasko), VIIc RP (Písk.Sasko), 25. 4. 2010, Petr Slanina(2), Alena Švadleňáková. Vpravo do "Velkého koutu" trhlinou a stěnou k Bh. Dále pilířem přes K na vrchol.
1 [z)] VELKÝ KOUT, III (Písk.Sasko), 11. 6. 1983, Z. Brych, Miroslava Bělinová. Dlouhým koutem na vrchol.
[aa)] NOVÁ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 16. 5. 1985, Karel Bělina, Jiří Vorel. Vlevo od "Velkého kouta" převislou spárou, výše převisem doprava ke K. Přes převis na stupeň a při hraně na vrchol.
[ab)] PŘED DEŠTĚM, VI (Písk.Sasko), 4. 9. 1983, František Žid stř. Karel Bělina. V horní levé časti JZ stěny, vpravo ve stěně, hranou na balkónek. Stěnou při hraně na vrchol.
4 [ac)] RUČNÍ SPÁRA, V (Písk.Sasko), 11. 6. 1983, Jana Brychová, Miroslava Bělinová. Spárou středem horní levé části k dírám. Stěnou na vrchol. 1
3 [ad)] JZ HRANA, V (Písk.Sasko), 12. 8. 1979, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. Hranou pod slaněním na vrchol. 2
3 [ae)] SNADNÁ CESTA, II (Písk.Sasko), 12. 8. 1979, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. Koutem na vrchol. 1 1
[ag)] HRAVÁ, II (Písk.Sasko), 2. 10. 1983, Karel Bělina, František Žid. V pravé části náhorní stěny, levou spárkou na vrchol.
[ah)] MONUMOMENT, 25. 4. 2009, Petr Slanina(2). Z náhorní strany mezi "Hravou" a "Náhorní spárou" přímo středem pilířku na vrchol.
[ai)] NÁHORNÍ SPÁRA, IV (Písk.Sasko), 4. 10. 1983, Karel Bělina, František Žid. Vpravo od "Koutové c." spárkou na vrchol.
[aj)] KOUTOVÁ CESTA, IV (Písk.Sasko), 4. 9. 1983, Karel Bělina, František Žid. Koutem v náhorní stěně na vrchol.
[ak)] NÁHORNÍ STĚNA, VIIa (Písk.Sasko), 2. 10. 1983, Jiří Slavík, Karel Bělina. Středem náhorní stěny pomocí spárek na vrchol.
[al)] SPÁROVÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 4. 9. 1983, Karel Bělina, František Žid. Vpravo od "Zalomené c." spárou při hraně na vrchol.
[am)] ZALOMENÁ CESTA, III (Písk.Sasko), 2. 10. 1983, Karel Bělina, František Žid. Vpravo od "St. c." koutem pod převis. Doprava do komína a na vrchol.
ST. C, I (Písk.Sasko), V levé části náhorní stěny průchodem a vpravo na vrchol.
Velká "rozlehlá" skála s množstvím cest od I - VIIc a nabídkou koutů, komínů, hran, spár i převisů. S výhledem na hlavní ostrovský masiv a věže v čele s Císařem.