oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - jižní část
ZAROSTLÁ STĚNA
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vzhledem k tomu, že všechny logické směry pro lezecké cesty již byly vyčerpány, OVK Tisá dne 5.10.2012 rozhodla o zákazu nových prvovýstupů na tuto věž/masiv.
[a)] ST. C., II (Písk.Sasko), Středem S stěny po stupních do komína, krátce rozporem a levou stěnou komína na vrchol.
[g)] S SPÁRA, IV (Písk.Sasko), 2. 12. 1979, Karel Bělina. S komínem krátce vzhůru a doleva na balkón. Převisem do spáry a tou na vrchol.
[o)] ŠEDÝ MOR, VIIa (Písk.Sasko), 6. 7. 1980, Karel Bělina, František Žid. V pravé části J stěny rozporem ke kruhu. Šikmou spárou doprava a po hraně na vrchol.
[b)] ROZZUŘENÝ BÝK, VIIc (Písk.Sasko), 4. 8. 1983, Vladislav Nehasil, Jiří Prášek. Vlevo od St. c. převislou stěnkou přes kruh na vrchol.
[c)] SEVERNÍ SOKOLÍK, V (Písk.Sasko), 28. 6. 1980, Petr Horák, Karel Bělina, František Žid. V levé části stř. bloku věže, stěnou a výše sokolíkem na vrchol.
[d)] PODZIMNÍ CESTA, III (Písk.Sasko), 20. 9. 1974, Uwe Franke, Helmut Marx. Koutem v levé části S stěny vzhůru, spárou a žebrem na vrchol.
[e)] S KOMÍN, II (Písk.Sasko), 2. 12. 1979, Karel Bělina. V levé části S stěny do komína a na vrchol.
[f)] ČERNOPRDELNÍCI, VIIb (Písk.Sasko), 12. 7. 1990, Jan Maděra,F. Sanetrník. S komínem krátce vzhůru a doleva na polici. Dále v pravé části stěny přes hodiny a kruh přímo na vrchol.
[h)] KOLMÁ STRÁŇ, VI (Písk.Sasko), 28. 6. 1980, Karel Bělina, Petr Horák, Jaroslav Hanuš (2). Od S spáry šikmo doleva ke kruhu. Stěnou na vrchol.
[i)] ÚDOLNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 18. 7. 1980, Karel Bělina, Karel Frič. S stěnou šikmo doleva ke kruhu. Stěnou, výše spárou doleva do kouta a jím na vrchol.
[j)] POLICEJNÍ RÁNO, VIIb (Písk.Sasko), 20. 7. 1980, Karel Bělina stř. Petr Horák. V levé části S stěny na římsu k 1. kruhu. Stěnou doleva na hranu ke 2. kruhu. Vzhůru na římsu a doprava kolem hodin ke 3. kruhu. Stěnou doleva na hranu a tou na vrchol.
POLICEJNÍ RÁNO - VAR. (POLICEJNÍ AKADEMIE), VIIb (Písk.Sasko), 25. 8. 1991, Z. Dobeš, Miroslav Cach, Petr Kubita, Jaroslav Cach. Středem V stěny a šikmo vpravo ke kruhu. Přímo ke 2. kruhu c. Policejní ráno a tou na vrchol.
[k)] ČERNÝ ŠERIF, VIIa (Písk.Sasko), 13. 6. 1993, Jan Voves, Stanislav Lukavský(1). Středem V stěny přímo ke kr. Stěnou do římsy (hodiny) a přes převis n.v.
1 [l)] VZPOURA POLICAJTŮ, VIIc (Písk.Sasko), 27. 7. 1985, Vladislav Nehasil, M. Havlík, Rostislav Sedliský. Od 1. kruhu c.Policejní ráno, stěnou vpravo ke kruhu. Doleva a žlabem ke 3. kruhu c. Policejní ráno. Stěnou mírně vpravo na vrchol.
Poznámka:Sedlický nebo Sedliský??
[m)] JV HRANA, VI (Písk.Sasko), 27. 5. 1984, Tomáš Smejkal, Miloš Matras, Jindřich Šajner. V levé části V stěny při hraně k hodinám. Pravou spárou na vrchol.
2 [n)] V CESTA, VI (Písk.Sasko), 1. 8. 1980, Petr Bubla, Jan Augusta. Na JV hraně sokolíkem ke kruhu. Sokolíkem, výše vpravo k hodinám a levou spárou na vrchol.
[p)] J SPÁRA, V (Písk.Sasko), 2. 12. 1979, Karel Bělina. Od J rozporem mezi věží a masivem do díry. Doprava do spáry a tou na vrchol.
[q)] ZALOMENÁ CESTA, IV (Písk.Sasko), 2. 12. 1979, Karel Bělina. J komínem krátce vzhůru, traverz doprava k začátku široké spáry a tou na vrchol.
[r)] J KOMÍN, II (Písk.Sasko), 20. 8. 1968, E. Frönde. Komínem v pravé části J stěny na vrchol.
[s)] BRONCHITIDA, VIIb (Písk.Sasko), 3. 7. 1982, Vladimír Pilař, Petr Bubla, J. Sábo. Cesta vede pod slaněním. Stěnou do díry a ke kruhu. Šikmo vpravo na vrchol.
BRONCHITIDA - VAR., VIIb (Písk.Sasko), 3. 7. 1982, Petr Bubla, Jiří Novák(2). Od kruhu doleva a oblou hranou na vrchol.
1 [t)] NOVÁ J CESTA, III (Písk.Sasko), 10. 8. 1974, Helmut Marx. Od nástupu c. J c. mírně doprava ubíhající spárou, výše komínem na vrchol.
[u)] J CESTA, II (Písk.Sasko), 20. 8. 1968, Heinz Walther. Komínem stř. J stěny na vrchol.
[v)] KOUTOVÁ CESTA, IV (Písk.Sasko), 10. 8. 1996, Uwe Franke, Helmut Marx. Spárou v levé části J stěny do vhloubení přecházejícího v komín a na vrchol.
[w)] NEPŘETRŽITÁ PALBA, VIIb (Písk.Sasko), 15. 6. 1980, Karel Bělina, František Žid, Karel Frič. Spárou a sokolíkem pod velký převis k 1. kruhu. Přes převis a doleva ke 2. kruhu. Stěnou na vrchol.
NEPŘETRŽITÁ PALBA - VAR. (MARMELÁDA), VIIc (Písk.Sasko), 27. 7. 1985, R. Rozoumek,Milan Krauskopf. K 1. kruhu přímo stěnou.
[x)] KATOVI HOLOMCI, VIIb (Písk.Sasko), 28. 6. 1980, František Žid stř. Karel Frič stř. Karel Bělina, Jaroslav Hanuš (2), Petr Horák. Převislou JZ hranou pomocí žebra doleva ke kruhu. Doprava do vhloubení a stěnou na vrchol.
[y)] Z CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 15. 6. 1980, František Žid, Karel Bělina. Středem stěny na polici. Převislým koutem (smyčka) na jeho konec a vpravo komínem na vrchol.
[z)] LEVÁ Z SPÁRA, V (Písk.Sasko), 21. 6. 1980, Karel Bělina, S. Fišer. Doleva do Z spáry a tou na vrchol.
[z1)] SZ CESTA, III (Písk.Sasko), 10. 8. 1974, Helmut Marx, Uwe Franke. Spárou v SZ hraně za žebrem na vrchol.
[z2)] HRY PRVNÍHO DEŠTĚ, V (Písk.Sasko), 2. 12. 1979, Karel Bělina. V pravé části S stěny, jemným sokolíkem a stěnou do spáry. Spárou na vrchol.
2 [z3)] ČOKOLÁDA ZA PĚT, V (Písk.Sasko), 16. 8. 1980, Karel Bělina, J. Kacvinská. V levé části S stěny přes kruh na vrchol.
2 CESTA PRO JITKU, VI (Písk.Sasko), 12. 9. 2010, Libor Balík, Tomáš Vlček, Richard Ott, Karel Bělina. Výraznou spárou ke K a dále žebrem na vrchol.
HAVÍŘI Z PRAHY, VIIc (Písk.Sasko), 11. 9. 2010, Tomáš Vlček, Libor Balík, Karel Bělina, Richard Ott. Vhloubením do stěny ke K. Při hraně na vrchol.
N.C., II (Písk.Sasko), Středem S stěny po stupních do komína, krátce rozporem a levou stěnou komína na vrchol.
PŘESKOK, Přeskok 2 (Písk.Sasko), Dietmar Heinicke.
SEK, VIIIc RP (Písk.Sasko), 15. 7. 2011, F.Heinicke, A. Riemer. Přes kruh ke kruhu údolní cesty a výše přes další dva kruhy na vrchol.