oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - jižní část
ZAROSTLÁ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vzhledem k tomu, že všechny logické směry pro lezecké cesty již byly vyčerpány, OVK Tisá dne 5.10.2012 rozhodla o zákazu nových prvovýstupů na tuto věž/masiv.
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Ostrov, podsektor: Ostrov - jižní část, skála: ZAROSTLÁ VĚŽ
Obr.1: , zstrnad , vystaveno: 2019

2 [a)] ST. C., III (Písk.Sasko), 17. 4. 1911, Rudolf Hennig, A. Schmidel. Koutem uprostřed V stěny, později doprava do komína a na vrchol. 1
7 ST. C. - 1. VAR., III (Písk.Sasko), 20. 5. 1950, J. Prosek, František Eichler, Zdeněk Vlk. Spárou vpravo od kouta na balkón a komínem na vrchol. 1
ST. C. - 2. VAR.(DEŠTIVÁ), III (Písk.Sasko), 13. 7. 1980, František Žid, Karel Bělina. Z balkónu St. c. vlevo do koutové spáry a tou na vrchol.
4 [b)] CESTA ŠÍLENÝCH STAŘEN, VIIb (Písk.Sasko), 10. 7. 1988, Jan Hoblák, Jan Voves, Jana Krtková, Jiří Krtek. Vlevo od St. c. pomocí děr doleva a na hranu ke kruhu. Hranou a mělkým koutem na blok (hodiny). Vpravo přes převis do spáry (1. - var. JV c.). Traverz doprava na hranu ke 2. kruhu. Vzhůru na polici a doleva hranou nosu na vrchol.
1 [c)] PARAPLÁTKA, VIIa (Písk.Sasko), 10. 7. 1993, Stanislav Lukavský(1), Jan Voves. Středem JV stěny ke kr. (na polici hodiny). Vlevo krátkou převislou spárou a stěnou n.v. 1
17 [d)] LÍBIVÁ HRANA, VI (Písk.Sasko), 6. 7. 1980, Karel Bělina, František Žid. Krátce po JV c. k bloku. Doleva po hraně (hodiny) přes převis ke kruhu. Hranou na vrchol. 1
[e)] JV CESTA, V (Písk.Sasko), 28. 3. 1921, Hans Stöltzel, H. Wetzel, G. Wend. Vlevo od J hrany vzhůru, pak šikmo doprava k bloku v JV stěně. Traverz doleva kolem hrany do spáry v JZ stěně. Spárou na vrchol.
JV CESTA - 1. VAR., VIIa (Písk.Sasko), 27. 8. 1922, M. Wunderwald, Walter Geipel. Z bloku spárou vpravo k vrcholu.
4 JV CESTA - 2. VAR., VI (Písk.Sasko), 17. 8. 1924, Arno Rzepke. Spárou v pravé části JZ stěny na JV c. a tou na vrchol. 1
JV CESTA - 3. VAR., V (Písk.Sasko), 30. 6. 1969, Jan Bílek, Bedřich Fabián, Erich Wrbík. Stěnou vlevo od 2. Varianty do šikmého sokolíku a jím vpravo do spáry JV c..
8 [f)] TRPASLÍCI NA BÁLE, VIIb (Písk.Sasko), 14. 10. 1990, Petr Holík. 3.Variantou JV cesty do sokolíku. Stěnou přes kruh přímo ke 2. kruhu c. Karneval trpaslíků. Tou na vrchol.
[g)] KARNEVAL TRPASLÍKŮ VIIB -, VIIc (Písk.Sasko), 13. 7. 1980, Karel Bělina, František Žid. Středem JZ stěny pomocí sokolíku k 1. kruhu. Stěnou do díry k hodinám a traverz doprava vzhůru ke 2. kruhu. Středem stěny na vrchol.
[g1)] NABUŠENÁ SNĚHURKA - VAR., VIIc (Písk.Sasko), 10. 4. 1999, Petr Holík, Jaroslav Ježek. Od hodin v díře stěnou přímo přes polici na vrchol.
2 [h)] JZ CESTA, V (Písk.Sasko), 17. 5. 1921, E. Hübner, Rudolf Baumgart. V levé části JZ stěny do spáry a tou na vrchol. (dříve stavění)
[i)] LAKATOŠ, VIIb (Písk.Sasko), 6. 7. 1985, Jiří Souček, Ladislav Hovorka, Pavel Bednář. Z hranou k hodinám a dále c. Z hrana na vrchol.
Poznámka:nejištěno
[j)] MILÉNIUM, VIIIc (Písk.Sasko), 11. 9. 1999, Ondřej Johanovský . Vlevo od Z hrany převislou stěnou přes kruh do vodorovné římsy (hodiny) a stěnou, výše sokolíkem na vrchol
[k)] Z HRANA, V (Písk.Sasko), 23. 6. 1963, Sláva Stehlík, Stanislav Puchmelter. Komínem v SZ stěně k vodorovnému zářezu, traverz doprava na hranu a hranou na vrchol.
[l)] SZ CESTA, III (Písk.Sasko), 11. 6. 1911, Emanuel Strubich, F. May. Komínem v SZ stěně na vrchol.
4 [m)] APOLLO 10, VI (Písk.Sasko), 31. 5. 1969, Jaroslav Budín, Miloš Matras. Spárou vlevo od SZ cesty na poličku (jištění). Spárou na její konec (smyčka) a traverz doleva ke kruhu. Trhlinou na vrchol. 1
[n)] HÜBNEROVA CESTA, V (Písk.Sasko), 11. 8. 1922, E. Hübner, M. Wunderwald, Arthur Klemm. Spárou vlevo od c. Apollo 10 a traverz doleva k díře (hodiny). SZ stěnou doleva vzhůru do hnízda pod spáru ve V stěně a na vrchol.
[n1)] HÜBNEROVA CESTA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 1969, Gerhard Tschunko, William Kubinec. Převislým sokolíkem a spárou v SV stěně na traverz Hübnerovy c.
[o)] NEW YORK - SKÉ ZVONKY, VIIIa (Písk.Sasko), 15. 7. 1989, Jan Voves - Jan Hoblák. S hranou ke kruhu. Vlevo za hranou pomocí hrany a sokolíku do díry (hodiny). Přes převísek doleva na hranu ke 2. kruhu. Hranou na vrchol.
[p)] RODINNÝ VÝPAD, VIIc (Písk.Sasko), 26. 10. 1980, Jiří Slavík, Jindřich Vlček, Karel Bělina. Variantou Hübnerovy c. v SV stěně, převislou spárou a sokolíkem ke kruhu. Stěnou šikmo vlevo na vrchol. 1
[q)] STYK POHLAFSON, IXb (Písk.Sasko), IXc RP (Písk.Sasko), 10. 9. 1995, Jiří Slavík, Petr Slanina(2). Z údolí převislou stěnou ke kruhu. Trhlinami do díry a přes převis ke 2. kruhu. Hranou a stěnou na balkón, zleva komínem na vrchol
[r)] VÁLKA BLBEJCH PROTI CHYTREJM, VIIb (Písk.Sasko), 29. 7. 1989, Karel Bělina, Jiří Forman. Koutem v SV stěně, podél spárek doprava do díry a z ní pod spáru k 1. kruhu. Spárou na plošinu v koutě. Sokolíkem doleva ke 2. kruhu a stěnou na vrchol. 1
PŘÍMÁ VÁLKA - VAR., VIIc (JPK), 14. 8. 2019, Pavel Šimek, Šimon Janošec. Na nástupu cesty "Válka blbejch..." spárou až nakonec ke kruhu. Zleva podél trhlin a stěnou přímo ke 2. kruhu cesty "Válka blbejch..." a tou na vrchol.
ST. C, III (Písk.Sasko), 17. 4. 1911, Rudolf Hennig, A.Schmidel. Koutem uprostřed V stěny, později doprava do komína a na vrchol.
KARNEVAL TRPASLÍKŮ, VIIc (Písk.Sasko), 13. 7. 1980, Karel Bělina, František Žid. Středem JZ stěny pomocí sokolíku k 1. kruhu. Stěnou do díry k hodinám a traverz doprava vzhůru ke 2. kruhu. Středem stěny na vrchol.
NABUŠENÁ SNĚHURKA - VAR, VIIc (Písk.Sasko), 10. 4. 1999, Petr Holík, J.Ježek. Od hodin v díře stěnou přímo přes polici na vrchol.
VARIANTA, VIIa (Písk.Sasko), 1965, Gerhard Tschunko, W.Kubinec. Převislým sokolíkem a spárou v SV stěně na traverz Hübnerovy c.
NEW YORKSKÉ ZVONKY, VIIIa (Písk.Sasko), 15. 7. 1989, Jan Voves a Jan Hoblák. S hranou ke kruhu. Vlevo za hranou pomocí hrany a sokolíku do díry (hodiny). Přes převísek doleva na hranu ke 2. kruhu. Hranou na vrchol.
VARIANTA PŘÍMÁ VÁLKA, VIIc (Písk.Sasko), 14. 8. 2019, Pavel Šimek, Šimon Janošec. Na nástupu cesty Válka blbejch... spárou až na konec ke kruhu. Zleva podél trhlin a stěnou přímo ke 2. kruhu cesty Válka blbejch... a tou na vrchol.
Kniha je k 16.5.20 už celá popsaná (nutná výměna). Poslední zápisy jsou na zadní desce knihy.
(Prcek / 24.05.2020 07:31:02)