oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - východní část
JIŽNÍ PLOTNOVÁ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vzhledem k tomu, že všechny logické směry pro lezecké cesty již byly vyčerpány, OVK Tisá dne 5.10.2012 rozhodla o zákazu nových prvovýstupů na tuto věž/masiv.
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Ostrov, podsektor: Ostrov - východní část, skála: JIŽNÍ PLOTNOVÁ VĚŽ
Obr.1: JIŽNÍ PLOTNOVÁ VĚŽ (Ostrov), foto: z aplikace Hana Krejcarová , vystaveno: 2017

1 [a)] ST.C., III (Písk.Sasko), 1909, Ze sedla na náhorní straně traverz doprava do stř. V stěny a vzhůru na vrchol.
ST.C. - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 21. 6. 1969, Karel Bělina. Ze strže přímo vzhůru na konec traverzu.
[b)] J CESTA, III (Písk.Sasko), Ze sedla mezi předskalím a vlastní věží na předskalí a hranou na vrchol.
[c)] Z HRANA, VI (Písk.Sasko), 21. 6. 1969, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. Nástup do Z hrany. Spárou na první a druhý balkón a pravou převislou spárou na vrchol.
[d)] SZ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 1950, Jaroslav Mlezák, Zdeněk Vlk. Spárou stř. stěny na vrchol.
1 [g)] V CESTA, V (Písk.Sasko), 21. 6. 1969, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. Ze strže u údolní V hrany na prostorný balkón k hodinám. Stěnou ke kruhu, doleva na hranu a šikmo doleva ubíhající spárou, později stěnou na balkón. Mělkým žlabem vpravo od St.c. na vrchol.
[e)] PŘEVISLÁ BALADA, VIIa (Písk.Sasko), 26. 9. 1982, Gerhard Tschunko, A. Loos, Anne Vlková. Vlevo od S hrany na předskalí. Spárou vpravo k 1. kruhu. Doprava za hranu a sokolíkovou spárou ke 2. kruhu. Stěnkou a spárou vzhůru na stupeň. Sokolíkem ke 3. kruhu. Stěnou vlevo vzhůru ke hraně a na vrchol. 1
[f)] BOWLE, VIIIc (Písk.Sasko), 18. 7. 1983, Zdeněk Weingartl, Pavel Weingartl. Od 1. kruhu Převislé balady vlevo řevislou spárou do sokolíku a jím na polici. Vpravo podél hrany na vrchol.
Poznámka:nejištěno
[h)] JZ STĚNA, V (Písk.Sasko), 24. 10. 1982, Gerhard Tschunko, Anne Vlková, A. Loos. Vlevo hranou na balkón. Hranou vpravo vzhůru a traverz doprava ke hraně. Hranou dále doleva a jemnou stěnou ke sl. kruhu.
1 [b1.] ŽHAVÁ TÁL, VIIa (Písk.Sasko), 5. 5. 2000, Karel Bělina, Pavel Borkovec. Koutem mezi přílepkem a věží, výše stěnou k 1. kruhu. Stěnou ke hrotu (smyčka) a ke 2. kruhu. Stěnou na vrchol. 1
[c1.] SHARPY, VIIIa (Písk.Sasko), 27. 7. 1996, Jan Havel, Václav Šatava(2), Filip Hebelka, Jan Fajgl, David Hons. Převislou stěnou vpravo od Severozápadní spáry přes 2 borháky na balkón. Jako Severozápadní spára na vrchol.
Poznámka:VIIIb RP
[d1.] NÁTĚROID, IXa (Písk.Sasko), 26. 5. 1996, Václav Šatava(2) , David Hons, Jan Havel, Filip Hebelka. Stěnou vlevo od Severozápadní spáry přes 3 kruhy na balkón. Libovolně na vrchol.
1 [gVa] V CESTA - VAR., VI (Písk.Sasko), 7. 8. 2004, Jan Hluchý, Petr Waller, Kairat Rachmetov. Východní cestou k 1. kruhu, dále po hraně přes kruh na balkón a vlevo žlábkem na vrchol.
LORENZSTEINERWEG, VI (Písk.Sasko), 9. 5. 1925, Johannes Donath, H. Rentsch, K. Kriebig. Z hranou na balkón a spárou na další. Komínem na vrchol.
ST.C, III (Písk.Sasko), 1909, Ze sedla na náhorní straně traverz doprava do stř. V stěny a vzhůru na vrchol.
ŽHAVÝ TÁL, VIIa (Písk.Sasko), 5. 5. 2000, Karel Bělina, Pavel Borkovec. Koutem mezi přílepkem a věží, výše stěnou k 1. kruhu. Stěnou ke hrotu (smyčka) a ke 2. kruhu. Stěnou na vrchol.
SPÁROVÁ VARIANTA, VI (Písk.Sasko), 21. 6. 1969, Karel Bělina, Zdeněk Hubka.
VARIANTA, VI (Písk.Sasko), 22. 6. 1969, Jaroslav Budín, Karel Bělina. Od K hranou a stěnou přímo n.v.