oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - severní část
OBR
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vzhledem k tomu, že všechny logické směry pro lezecké cesty již byly vyčerpány, OVK Tisá dne 5.10.2012 rozhodla o zákazu nových prvovýstupů na tuto věž/masiv.
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Ostrov, podsektor: Ostrov - severní část, skála: OBR
Obr.1: , zstrnad , vystaveno: 2019

2 [a)] SEVERNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 5. 7. 1910, Wolfgang Engelmann, G. Wappler. Od SV ze strže lehce na plošinu v SV stěně ke kruhu. Od kruhu doprava nepravidelnou spárou vzhůru na velikou polici (kruh), jenž protíná celou údolní stěnu, (dále jen centrální police). Po ní doprava do údolní stěny ke 2. kruhu. Spárou na vrchol.
SEVERNÍ CESTA - VAR., VI (Písk.Sasko), Komínem v levé části údolní stěny na plošinu ke kruhu.
[b)] HOROSKOP NA VÍKEND, VIIc (Písk.Sasko), 10. 10. 1992, Karel Bělina, M. Remek. Z velké zarostlé plošiny v SV stěně, středem k 1. kruhu stěnou přes 2. kruh do velké díry. Přes převis pomocí spárky ke 3. kruhu. Stěnou do spáry a tou na vrchol.
[c)] V HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 24. 5. 1969, Sláva Stehlík, František Marušák, Miroslav Sláma. Vlevo od V hrany žebrem, později dvojspárou vpravo na balkón. Stěnou k 1. kruhu. Doleva za hranu a vzhůru ke 2. kruhu. Vpravo přes převis a podél hrany na vrchol.
4 [d)] ZLATNICKÉ VÁHY, VIIa (Písk.Sasko), 10. 9. 1977, Jiří Šlégl, Karel Skopec. Nástup jako JV cesta vzápětí traverz doprava. Pravou částí JV stěny kolem hodin ke kruhu. Traverz vpravo do díry a z ní přímo na vrchol.
10 [e)] JV CESTA, V (Písk.Sasko), 4. 6. 1911, K. Höfer, G. Rossberg, W. Merz. JV stěnou k širokému pásu, doprava ke kruhu a spárou jištění za vklíněný kámen na vrchol.
[f)] JODEO, IXc (Písk.Sasko), 16. 9. 1993, Ondřej Johanovský, Jan Kropáček. Nástup jako cesta Památka zesnulým na balkón, výše stěnou šikmo vpravo k 1. borhák. Stěnou přímo (2. borhák) na vrchol.
[g)] PAMÁTKA ZESNULÝM, VIIa (Písk.Sasko), 16. 8. 1969, Karel Bělina, Jiří Lejsek, Josef Rakoncaj. Středem JV stěny ke kruhu, doprava do díry a převislou spárou na polici ke slaňovacímu kruhu.
1 [h)] J HRANA, VIIb (Písk.Sasko), 28. 7. 1967, Günther Lehmann, Jan Bílek. Stěnou vpravo od J hrany na balkón. Hranou přes kruh na vrchol.
[i)] CESTA SKLENĚNÝCH OČÍ, VIIc (Písk.Sasko), 10. 6. 1979, Leo Stoy, F. Bráníš. Koutem v pravé části J stěny ke kruhu. Vlevo na hranu pod převis a traverz doleva ke 2. kruhu. Odtud přímo pod převis, traverz doprava ke spáře a jí na vrchol.
[j)] JOINT, VIIIb (Písk.Sasko), 23. 7. 1994, Petr Slanina(2), Jiří Slavík. Ve středu J stěny přes borhák a převis ke kruhu. Trhlinou přímo přes velký převis (borhák) ke 2. kruhu. Stěnou na vrchol.
[k)] POZITIVNÍ NEGATIV, VIIc (Písk.Sasko), 22. 6. 1980, Leo Stoy, Miroslav Hrabal. Středem J stěny přes přílepek ke kruhu. Vzhůru spárkou a stěnkou ke 2. kruhu na Cestě skleněných očí. Hranou na vrchol.
1 [l)] JIHOZÁPADNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 21. 5. 1922, Kurt Aehlig, W. Rosel, J. Seidel. JZ hranou na plošinu ke kruhu. Stavěním a hranou na polici ke 2. kruhu. 2m vzhůru ke 3. kruhu na centrální polici. Stěnou přes díru na vrchol. (Bez stavění VII).
1 [m)] Z STĚNA, VI (Písk.Sasko), 12. 6. 1919, Emanuel Strubich. JZ hranou několik metrů vzhůru, traverz doleva k zářezu uprostřed Z stěny. Zářezem vzhůru na centrální polici ke kruhu S cesty. Dále S cestou na vrchol.
[n)] ČARODĚJNICE V -, VI (Písk.Sasko), 30. 4. 1990, Jan Hoblák, Jiří Krtek, Jiří Heráf, Jan Šabata. Cestou Západní stěna traverz doleva pod prostřední spáru, mezi Novou údolní a zářezem Z stěny. Spárou přes kruh až na její konec. Ukloněnou stěnou kolem břízky na centrální lavici ke kruhu S cesty a tou dále na vrchol.
[o)] NOVÁ ÚDOLNÍ, VIIa (Písk.Sasko), 23. 6. 1968, Hans-Joachim Scholz, G. Scheibe, Claus Herbst. Z výklenku v pravé části údolní stěny přes nos, stěnou ke kruhu v převisu. Kruh není zdola vidět. Otevřenými spárami přes převis na plošinu a doprava ke kruhu Jihozápadní cesty Zpět doleva a spárou přes vodorovné poruchy ke 2. kruhu JZ cesty. Dále jako JZ cesta.
1 [p)] CESTA OBRA KOLODĚJE, VIIc (Písk.Sasko), 26. 10. 1986, Manfred Vogel - Karel Bělina, Jan Šabata. Vlevo v údolní stěně sokolíkem na jeho konec ( - var. Hraniční cesty) a traverz doprava k 1. kruhu. Přes převis ke 2. kruhu. Převisem vzhůru doleva do spáry a tou na centrální polici ke kruhu Severní cesty
[q1)] NOVÁ ÚDOLNÍ - VAR. HRANIČNÍ CESTY, VIIa (Písk.Sasko), 6. 7. 1968, Sláva Stehlík, Ladislav Kuba, K. Marušák. V levé části údolní stěny (vpravo od komína), sokolíkem pod převis. Traverz doleva do kouta (hodiny) a dále jako Hraniční cesta.
2 [q)] HRANIČNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 1. 6. 1967, Heinz Weigel, Helmut Weigel. Variantou Severní cesty pod velký převis. Spárou, žlábkem a spárou na centrální polici. Stěnou vpravo od hrany na vrchol.
PODZIMNÍ VARIANTA, VI (Písk.Sasko), 1. 11. 2009, Karel Bělina, Světlana Pavlátová. Od 2. kruhu Severní cesty přímo hranou přes K n.v.
PROTIZÁVAŽÍ, VIIIb (Písk.Sasko), 17. 5. 2011, Thomas Willenberg, Johannes Munde, Karel Bělina. Od velkých hodin na cestě Zlatnické váhy stěnou doleva k 1.K. Stěnou do velké římsy ke 2.K. Hranou n.v.
KŘIK SOKOLA, VIIIc (Písk.Sasko), Falk Stephan. Vpravo ve strži stěnou přes přeshänge (4 K) ke 1. kruhuder Goldwaage. Vlevo stěnou (6. kruh) n.v.
KRÁLOVSKÁ LINKA, VIIc (Písk.Sasko), Falk Stephan. Vlevo v údolní straně hraně (1. K) k velkému balkónu Severní cesty (nK). trhlinou ke 2. K dále a stěnou k 1. kruhuVýchodní hrany. Vpravo stěnou (6. kruh) k převisu Východní hrany (hodinky). Jako Východní hrana trhlinou přes převis a doprava stěnou n.v.