sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Nad přívozem
DOLNOŽLEBSKÁ VYHLÍDKA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou zákázány. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Nad přívozem, skála: DOLNOŽLEBSKÁ VYHLÍDKA - M
Obr.1: DOLNOŽLEBSKÁ VYHLÍDKA - M (Labské údolí - pravý břeh), foto: z aplikace Black , vystaveno: 2017

FAJNŠMEKR, VIIb (Písk.Sasko), 11. 7. 2008, Michael Bärisch. Vlevo v SZ stěně přes 3K na vrchol.
ZE SEDLA, V (Písk.Sasko), 13. 6. 2007, Vladislav Nehasil, Jan Paul. Ze sedla mezi Růžovou věží a masívem, Stěnou a spárou vpravood komína na vrchol.
DOLNOŽLEBSKÝ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 14. 8. 2007, Michal Aulický, V. Šmírová. Komínem mezi Růžovou věží a Dolnožlebskou vyhlídkou do sedla. Cestou "ZE SEDLA" na vrchol.
DOLNÍ VARINTA, VI (Písk.Sasko), 14. 8. 2007, Michal Aulický, V. Šmírová. Zleva zalomeno spárou ke K.
KROOA KROOA, VIIIb (Písk.Sasko), 16. 4. 2019, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek. Mezi Alpským koutkem a jeho Dolní variantou trhlinkou na konec k 1. BH. Vzhůru a šikmou spárou Dolní varianty do kouta ke K Alpského koutku. Společně s touto cestou asi 6 metrů, pak v římse úkrok doleva k hodinám a vzhůru. Stěnou přes 2 borháky, pak mírně zprava hladkou stěnou do římsy a dále přes 4. borhák na temeno (vpravo slanění). (Od 3. BH též šikmo vlevo a vzhůru do římsy – RP VIIc/VIIIa. )"
[k.] ALPSKÝ KOUTEK, VIIa (Písk.Sasko), 26. 5. 1984, Miroslav Štross. V S stěně komínem (kruh) na římsu, po ní doprava a lehce na terasu s vrcholovou knihou.
VOLNÝ JAKO PTÁCI, Xc (Písk.Sasko), Krátce koutem a vpravo k 1. bh, přímo přes 2. a 3. bh. Vpravo do cesty Frankenjura ( 4. bh ) a vlevo přes 5. Bh do trhliny a tou, stěnou, hranou a stěnou ke slanění
[j.] FRANKEJURA, Xc (Písk.Sasko), 1994, Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(2) . Středem S stěny podél jemné trhliny, později spárou přes 7BH.
VOLNÝ PÁD, Xb (Písk.Sasko), 31. 3. 2003, Tomáš Sobotka(1) x Ondřej Beneš. Mezi cestami „Igor Hnízdo“ a „Frankenjura“ stěnou přes 6 borháků k poslednímu BH cesty „Igor Hnízdo“.
[i.] IGOR HNÍZDO, IXb (Písk.Sasko), 1995, Richard Litochleb(1). Vpravo v S stěně přes borhák do spáry, tou (3BH) na konec a stěnou přes 3BH.
1 DOKUD NENÍ KONEC..., IXa (Písk.Sasko), 13. 6. 2021, Sebastian Thiele . Na SZ steně z terasy vpravo od cesty Igor Hnízdo  přes 3 bh k 5. bh cesty Labská groteska. Dále cestou Život v pavučině (3 a 4. k) ke slan. bh.
LABSKÁ GROTESKA, IXc (Písk.Sasko), 16. 4. 2019, Robert Hes a Jiří Chocholoušek. Vlevo na údolní straně z patestu hranou na balkonek. Vlevo od cesty Život v pavučině převislou stěnou při hraně (3 borháky), výše položenou stěnou (2 borháky) ke 3. kruhu cesty Život v pavučině. Od něj zprava a vzhůru středem stěny (2 borháky) na balkon ke slaňovacímu kruhu.
ZTUHLÍK (VAR.), VIIIc (Písk.Sasko), 13. 6. 2021, Jiří Chocholoušek, Hynek Cholasta, Vladislav Nehasil, Lucie Sobotková, Thomas Küntscher. Cestou Panta rhei přes  kruh  ke 2. K. Od něj velmi mírně vlevo vzhůru k borháku a dále k 1. kruhucesty Život v pavučině. Tou až ke slanění.
[h.] ŽIVOT V PAVUČINĚ, VIIc (Písk.Sasko), 15. 7. 1995, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Spárou v údolní hraně až na konec (1. K) a stěnou (2. kruh) pod převis ke 3. kruhu. Přes převis šikmo vlevo ke hraně (4. kruh) a při ní ke sl. bh.
[g.] PANTA RHEI, VIIIb (Písk.Sasko), 22. 5. 1994, Zbyněk Homola, Vladislav Nehasil. Tupou údolní hranou přes 3K a vpravo ke K „Jiříkovy červené“.
TOPOR, VIIIb (Písk.Sasko), 5. 5. 2019, Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes, Štěpánka Trappová, David Obermann. V údolní stěně napravo od cesty Panta Rhei přes 2 borháky přímo k jejímu 2. K. Spolu s ní až ke K cesty Jiříkova červená. Mírně vpravo vzhůru k převísku a stěnou přes 2 borháky, nakonec při pravé hraně pilířku ke slaňovacímu borháku.
1 [f.] JIŘÍKOVA ČERVENÁ, VIIa (Písk.Sasko), 31. 8. 1974, Heinz Skopec, Jiří Jirman. Středem údolní stěny ke K, mírně vlevo do sokolíku a jím do jeskyňky. Vlevo stěnkou pod vrcholový kout a po pravé hraně na vrchol. 1
2 [e.] LABÁCKÝ NAČÍNÁČEK, VI (Písk.Sasko), 31. 8. 1974, Heinz Skopec, Jiří Jirman. V pravé části údolní stěny koutem do vhloubení pod převis, dále spárkou vpravo na balkón. Koutovou spárou pod vrcholový kout a jím na vrchol.
CHANGING CORNER, VIIIb (Písk.Sasko), 24. 4. 2017, Konrad Schlenkrich x Jens Manka . Vpravo od cesty "Labský načínáček" hranou nastupuje vpravo a poté zleva a levou hranou přes 5 borháků ke slaň. bh. 1
BEZ NÁZORU, IXb RP (Písk.Sasko), 23. 5. 2017, Tomáš Sobotka(1) stř. Pavel Henke. Z balkonu v údolní stěně položenou stěnou pod převis ( hodiny) a převisem přímo přes dva bh na vrchol
[d.] PRVNÍ NÁSTUPIŠTĚ, IV (Písk.Sasko), 8. 9. 1974, Dieter Smejkal, Heinz Skopec. Vpravo od „Changing Corner“ koutem na balkón. Levou dvojitou spárou na balkón a pravou hranou na další balkón. Jako „Labácký načínáček“ na vrchol.
KRIPLTEST, VIIc (Písk.Sasko), 7. 10. 2019, Jiří Chocholoušek . Ze zarostlých polic vlevo na JV straně mezi cestami První nástupiště a Druhé nástupiště stěnou (2 borháky) přímo na velký balkon. Podél hrany (2 borháky a slaňovací borhák) na terasu k vrcholové knize.
[c.] DRUHÉ NÁSTUPIŠTĚ, V (Písk.Sasko), 8. 9. 1974, Dieter Smejkal, Heinz Skopec. Vpravo od „Prvního nástupiště“ spárou na balkón a jako „Labácký načínáček“ na vrchol.
HROŠI TÁHNOU PO DÁLNICI, IXb (Písk.Sasko), 12. 6. 2013, Jiří Chocholoušek, Tomáš Bardas, Tomáš Sobotka(1). Několik metrů cestou Druhé nástupiště (smyce) a vpravo pilířkem přímo přes 3 borháky, nakonec trhlinkou na balkon ke knížce (slaňák).
[b.] TŘETÍ NÁSTUPIŠTĚ, VIIa (Písk.Sasko), 8. 9. 1974, Miroslav Štross, J. Michel, Karel Skopec. V J stěně pravou spárou na plošinu k vrcholové knize, dále do kouta a stěnou vlevo n. v.
ANDĚLSKÝ ZVONĚNÍ, Xa (Písk.Sasko), 23. 12. 2015, Tomáš Sobotka(1) x Robert Hes. "Vpravo od Třetí nástupiště stěnou na římsu a dále stěnou přes borhák, trhlinou a stěnou ke slanění.
SŤĚDRÝ DEN, VIIc (Písk.Sasko), 24. 12. 2015, Tomáš Sobotka(1), Miroslav Turek. Vlevo od čtvrté nástupiště stěnou na římsu ( smyčka ) a hranou přímo ke slanění.
[a.] ČTVRTÉ NÁSTUPIŠTĚ, II (Písk.Sasko), 8. 9. 1974, Heinz Skopec, Dieter Smejkal. Širokým komínem vpravo v J stěně na plošinu k vrcholové knize.
VESELÉ VÁNOCE, Xa (Písk.Sasko), 23. 12. 2015, Robert Hes x Tomáš Sobotka(1),. Stěnou vpravo od čtvrté nástupiště přímo bez hrany a sokolíka přímo přes dva bh ke slanění. ..
MARNÁ SLÁVA , IXa (Písk.Sasko), 20. 6. 2016, Tomáš Sobotka(1) x David Obermann x Mára Roenshein. Od 1. bh cesty Veselé vánoce zprava sokolíkem a stěnou přímo přes borhák na římsu a hranou keslanění.
LAHVOŇ, VIIIc (Písk.Sasko), 27. 3. 2005, Ondřej Beneš, Tomáš Sobotka(1), J. Hlaváček. Z horní police, vpravo od cesty „Pěšák“, stěnou k 1. BH. Dále přímo přes převis a 2BH n. v.
NA KOLENA, IXb (Písk.Sasko), 29. 4. 2005, Ondřej Beneš x Tomáš Sobotka(1) x Filip Martínek. Od 1. BH cesty „Lahvoň“ vpravo přes převis ke 2. borháku a dále přes 2 borháky na vrchol.
PSYCHICKÁ ÚJMA, VI (Písk.Sasko), 19. 4. 2005, Vladislav Nehasil, Jan Paul, David Nehasil. Vlevo od cesty „Zlámaná grešle“ komínem na vrchol.
ZLÁMANÁ GREŠLE, VIIc (Písk.Sasko), 19. 4. 2005, Vladislav Nehasil stř. Jan Paul, David Nehasil, Pavel Mrnka. Vlevo od cesty „Turistický cíl“ hranou přes 2 kruhy na vrchol.
[l.] TURISTICKÝ CÍL, VI (Písk.Sasko), 5. 8. 2001, David Nehasil, Vladislav Nehasil. Vlevo od „Cesty odboje“ podél trhliny ke K, výše stěnou a šikmou spárou na vrchol.
CESTA ODBOJE, V (Písk.Sasko), 8. 11. 2003, Jaroslav Kukla ml.. Úplně vpravo v J stěně koutem, výše komínem na plošinu. Stěnou k hodinám a mírně vpravo n. v.
ŠLAPEJ DÁL, VIIb (Písk.Sasko), 14. 4. 2005, Jan Paul stř. Vladislav Nehasil. Vlevo od cesty „Pěšák“ stěnou přes K pod převis, přes něj a vpravo stěnou na vrchol.
[m.] PĚŠÁK, VIIc (Písk.Sasko), 15. 9. 2002, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Z horní police ve středu J stěny podél trhliny a stěnou (kruh) šikmo vpravo ke spáře a tou, výše stěnou n. v.