sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Katedrální stěny
KATEDRÁLA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Katedrální stěny, skála: KATEDRÁLA - M
Obr.1: Katedrála TOPO (Labák - pravý břeh, autor: Jiří Piškot Chocholoušek), zstrnad , vystaveno: 2010

Obr.2: KATEDRÁLA - M (LABSKÉ ÚDOLÍ - PRAVÝ BŘEH), zstrnad , vystaveno: 2021

Obr.3: KATEDRÁLA - M (LABSKÉ ÚDOLÍ - PRAVÝ BŘEH), zstrnad , vystaveno: 2021

2 COPA BANANA, VIIc (Písk.Sasko), 18. 6. 2014, Richard Litochleb(1), Richard Litochleb(2). Úplně v levé části, stěnou a položenou stěnou přes 4 borháky na balkón 5. borhák. Zprava koutem 6. BH a vlevo stěnou 7. BH na další balkón 8. BH. Vlevo železitou hranou přes 3 borháky na její konec a tady zvonec.
6 MEGAWEGA, VIIc (Písk.Sasko), 15. 6. 2010, Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(2), Antonín Pekař. Levou částí stěny (vlevo od c. Géniové průměrnosti) přes 14 BH 1
[k.] GÉNIOVÉ PRŮMĚRNOSTI, VIIc (Písk.Sasko), 14. 4. 1989, Petr Laštovička(2), Richard Litochleb(1), Pavel Černý(2), Petr Laštovička(1). Železitou stěnou vlevo v údolní stěně a sokolíkem na balkón (stanoviště). Vlevo stěnou pod převis k 1. kruhua sokolíkem na konec (2. kruh). Vlevo stěnou vzhůru a traverz doprava. Stěnou přes 3. kruhu ke 4. K, dále spárkou a stěnou na vrchol.
4 RUMUNSKÁ AMBASÁDA, VIIc (Písk.Sasko), 29. 5. 2004, Petr Waller stř. Tomáš Dolenský, Kairat Rachmetov, Kamil Bříza. Nástup 3m vpravo od cesty „Géniové průměrnosti“ stěnou přes 3K ke 4. K. Traverz doprava do šikmé trhliny a tou na balkón ke 2. K cesty „Géniové průměrnosti“. Tou na vrchol. 1
[j.] PHOBOS A DEIMOS, IXc RP (Písk.Sasko), 18. 9. 1997, Jan Paul stř. Petr Jansa stř. Tomáš Hovorka, David Peterka. Vlevo od „Královského večeru“ stěnou přes 3K na balkón ke 2. K cesty „Géniové průměrnosti“. Stěnou přes 6 borháků a hodiny ke slan. bh. 1
METROPOLIT, IXc (Písk.Sasko), 4. 10. 2020, Torsten Krug stř. Chris-Jan Stiller. Vpravo od cesty Phobos a Deimos na blok a stěnou přes 7 borháků ke 2. kruhu cesty Géniové průměrnosti. Dále pak jako Phobos a Deimos ke 2. bh a stěnou přímo přes 3 bh ke slan. bh.
[i.] KRÁLOVSKÝ VEČER, VIIb (Písk.Sasko), 14. 8. 1971, Karel Bělina, Jiří Janiš, Ladislav Kuba, Jaroslav Houser. Sokolíkem přes 1. kruhuna jeho konec. Traverz doprava přes 2. K do komína „Kamenolomu“ a tím na vrchol.
ČIMIKIWI, VIIIb (JPK), 26. 4. 2009, Ladislav Skobla stř. Jiří Chocholoušek, Michal Kazda, Michal Lopota, Alice Chocholoušková, Jana Houdková. Od 1. kruhucesty „Viky“ vlevo přes 3K do traverzu „Královského večera“ a vpravo k jeho 2. K. Přímo vzhůru přes 6. K a doleva přes převis k 7. K. Pokládajícíse stěnou přes 8. K ke slaňovacímu K.
Poznámka:K 1. K Viky buď originálně asi 20m Královským večerem a doprava k odštěpu, nebo jako Diagonální výkyvy přímo stěnou přes bh a K.
VIKY, VIIIb (Písk.Sasko), 1. 7. 2004, Ladislav Skobla, Tomáš Flanderka, Svatopluk Tarasov. Nástup cestou „Královský večer“ asi 20m vzhůru, pak šikmo vpravo přes odštěp a vzhůru k 1. K. Podél mělkého vhloubení (2. kruh) a přímo stěnou ke 3. kruhu. Šikmo vlevo přes římsu (4. kruh) a přímo vzhůru k další římse (5. kruh), pak mírně vlevo stěnou k 6. K. Přímo na vrchol ke slaňovacímu K.
Poznámka:K 1.K lze nyní lézt i přímo cestou Diagonální výkyvy (přes borhák a kruh). Na VIIIb dost náročné, spíš by odpovídala klasifikace VIIIc (RP).
KRÁTKÁ VIBRACE, IXc (Písk.Sasko), 3. 4. 2019, Chris-Jan Stiller. Stejně jako cesta "Diagonální výkyvy" k 1. kruhu cesty "Cimikiwi" a poté přímo přes 2 borháky ke 2. kruhu cesty "Královský večer" a dále opět cestou "Cimikiwi" na temeno. 1
1 DIAGONÁLNÍ VÝKYVY, VIIIc RP (Písk.Sasko), 8. 6. 2009, Jiří Chocholoušek stř. Ladislav Skobla, Michal Kazda, Petr Buček. Vpravo od nástupu „Královského večera“ stěnou přes borhák a K ke krátké trhlince, vlevo k odštěpu a nad ním ke K cesty „Viky“. Šikmo vlevo stěnou přes 3K (společně s „Čimikiwi“) do traverzu „Královského večera“. Dále mírně vlevo vzhůru přes 3K a plotnou vpravo ke slaňovacímu K.
SLUNEČNÍ ALERGIE, VIIIc (Písk.Sasko), 3. 4. 2019, Chris-Jan Stiller, Torsten Krug. Od 4. kruhu cesty "Cesta ke slunci" vlevo stěnou přes 4 bh ke slaň. kruhu.
1 [h.] CESTA KE SLUNCI, VIIc (Písk.Sasko), 26. 3. 1998, Andreas Stephan, Rainer Priebst. Vlevo od „Kamenolomu“ stěnou přes 5K na hranu a přes 6. K na vrchol.
[g.] KAMENOLOM, V (Písk.Sasko), 25. 10. 1975, Karel Bělina, Bohumil Mališ, Jiří Šlégl. Levým komínem ve středu údolní stěny na vrchol.
1 11. PŘIKÁZÁNÍ, IXa (Písk.Sasko), 11. 7. 2020, Chris-Jan Stiller stř. Konrad Schlenkrich. Vpravo od cesty "Kamenolom" stěnou a hranou přes 13 bh ke slaň. bh 1
[f.] BLUDIŠTĚ, V (Písk.Sasko), 25. 10. 1975, Karel Bělina, Bohumil Mališ, Jiří Šlégl. Pravým komínem ve středu údolní stěny přes K na vrchol.
YELIBO KEYTA, IXb RP (Písk.Sasko), 27. 5. 2009, Jiří Chocholoušek, Ladislav Skobla. 3 m vpravo od cesty „Bludiště“ vzhůru podél tupé hrany přes 2BH, později hranou zleva (3. BH) a pak zprava (2 kruhy). Sokolíkovým žebrem pod převis (kruh). Přímo přes převis a lehce zprava ke K. Stěnou při hraně ke slaňovacímu K.
Poznámka:Přes převis zleva s použitím hrany – RP VIIIc; šidítko s použitím komína – VIIIa. 3. a 5. jištění osazeno dodatečně.
VELIKONOČNÍ VOLEK (PFINGSTOCHSE), Xa (Písk.Sasko), 19. 5. 2013, Sebastian Thiele stř. Chris-Jan Stiller. Vlevo od cesty „Ztráta imunity“ stěnou (5BH) k 1. a 2. K cesty „Ztráta imunity“. Přímo stěnou a převisem (4BH) a vpravo ke slaňovacímu borháku. 1
[d.] ZTRÁTA IMUNITY, VIIc (Písk.Sasko), 23. 5. 1987, Zdeněk Vostřel. V pravé části stěny levou spárou až na konec a stěnou šikmo doleva k 1. kruhu(od nástupu 50 m). Stěnkou ke 2. K, od něj vlevo stěnou na římsu, pak traverz doleva a komínem cesty „Bludiště“ na vrchol.
[e.] MASNÉ KRÁMY, VIIc (Písk.Sasko), 19. 8. 1989, Zdeněk Vostřel. Nástup na hraně vpravo od cesty „Bludiště“. Stěnou šikmo doprava do spáry „Ztráty imunity“ a tou k jejímu 1. K. Šikmo doprava ke 2. K. Koutem na konec a vpravo stěnou ke 3. kruhu. Stěnou na polici, hladkou stěnou vzhůru a doleva pod převis (4. kruh). Přes převis a stěnou na vrchol.
1 [c.] S ČISTOU MYSLÍ, VIIIc (Písk.Sasko), 12. 5. 1998, Jindřich Švihnos, Vladislav Nehasil. Cestou „Zbožné přání“ k 1. K. Stěnou vlevo ke 2. K. Stěnou přes 3K pod převis. Přes převis (6. kruh) a stěnou přes 7. K na vrchol.
[b.] ZBOŽNÉ PŘÁNÍ, VIIIa (Písk.Sasko), 17. 5. 1998, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Vpravo od cesty „Ztráta imunity“ spárou na římsu k 1. K. Dále spárou až na konec a stěnou přes 2 kruhy na kazatelnu ke 4. K. Stěnou šikmo vlevo k převisu (5. kruh), přes něj stěnou n. v.
3 PILÍŘE ZEMĚ, VIIIb (Písk.Sasko), 26. 8. 2012, Konrad Schlenkrich stř. Chris Jan Stiller. Vpravo od c. “S čistou myslí” stěnou (3BH) a doleva křižuje spáru kruh  cesty  “Zbožné přání” a dále přes 7 borháků slaňák.
3 ČÍM VÝŠ, TÍM BLÍŽ, VIIc (Písk.Sasko), 20. 8. 2017, Petr Janda stř. Martin Marek stř. Jan Maděra, Zuzana Maděrová, Ondřej Lukeš. Nalevo ( 3, 0m ) od cesty Sagrada Familia přes 10 borháků k slaňovacímu borháku Sagrady
3 SAGRADA FAMÍLIA, VIIc RP (Písk.Sasko), 8. 9. 2013, Jens Manka, Anne Jungowitz. Vlevo od “Pravé hrany” stěnou (9 borháků) ke 2. K. cesty “Pravá hrana” 1
U ROBERTA JE VŽDY JISTOTA, ŽE ZAPOMENE!, VIIb (Písk.Sasko), 30. 10. 2018, Robert Hes stř. Vladislav Nehasil ,. V J straně ze zarostlé police stěnou (2 borháky) přímo na vrchol ke slanění.
[a.] PRAVÁ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 8. 5. 1977, Slavoj Hokr, Jiří Lang. Pravou hranou přes 2 kruhy na vrchol.
Poznámka:špatně jištěno
[a1.] PRAVÁ HRANA - VAR., VIIb (Písk.Sasko), Od 2 kruhu cesty Pravá hrana doleva a přes převis kruh na temeno.