sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Ostroh Duhové věže
SKLENĚNÝ VRCH
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP a předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
[k.] VRTULE, VIIb (Písk.Sasko), 19. 5. 1982, Karel Bělina, František Žid. Ze strže od Vřesové věže levou spárou na balkón, traverz vpravo a šikmou spárou na další balkón. Stěnou šikmo doprava ke K. Vhloubením a stěnou na vrchol.
[j.] POSLEDNÍ SNÍH, VI (Písk.Sasko), 11. 4. 1970, Karel Bělina, Z. Burián. SV hranou pod střechovitý převis a spárou přes dva převisy na balkón. Další spárou šikmo doprava na plošinu a hranou nebo vpravo stěnou na vrchol.
PORYV VĚTRU, IXa (Písk.Sasko), 18. 7. 2018, Vladislav Nehasil stř. Robert Hes. Od 1. kruhu cesty Vějíř přímo středem stěny přes 2 kruhy na vrchol.
[i.] VĚJÍŘ, VIIb (Písk.Sasko), 16. 8. 1977, František Záběhlík, Karel Skopec. Komínem u SV hrany asi 15m vzhůru, pak doprava na plošinu (1. K). Vpravo stěnou na římsu a vpravo hranou (2. kruh) do žlábku, jím a vlevo stěnou na vrchol.
MĚKKÝ SKLO, IXa (Písk.Sasko), 23. 9. 2018, Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes, Vladislav Nehasil. Od nástupu cesty IQ-150 trhlinkou až na konec a vlevo přes borhák na balkon. Nalevo od S hrany stěnou a přes převisy (5 borháků) přímo ke 2. K cesty Vějíř. Spolu s ní na vrchol.
1 [h.] IQ-150, VIIc (Písk.Sasko), 18. 8. 1967, Rudolf Zabilka, Václav Širl. Od S spárou k děrám (hodiny), v nich traverz do údolní stěny a tou k 1. K. Hladkou stěnou na lávku, vhloubením na římsu a doprava ke 2. K. Šikmo doprava do díry, spárou asi 8m vzhůru, pak traverz doprava do další spáry a tou na vrchol.
SE LVÍČKEM NA PRSOU, IXb (Písk.Sasko), 21. 5. 2015, Vladislav Nehasil, Jan Paul. Vlevo v údolí podél hrany přes 2K, výše zprava ke 3. kruhu. Stěnou k 1. kruhucesty IQ 150, jí přímo ke 2. K, dále stěnou přes 3K na vrchol.
[g.] LOKÁLNÍ UMRTVENÍ, VIIIb (Písk.Sasko), 7. 5. 1979, Zdeněk Weingartl, Pavel Weingartl. Vpravo v údolní stěně výlomem asi 8m a doleva k 1. K. Hranou, pak spárou na balkón, žebrem vzhůru a doprava ke 2. K. Stěnou přímo do spáry a tou (nahoře jako „IQ150“) na vrchol.
[f.] SKLENÍKOVÝ EFEKT, VIIIb (Písk.Sasko), 13. 8. 1998, Martin Červenka, Jindřich Švihnos, Vladislav Nehasil. Výlomem v pravé části údolní stěny ke K. Přes převis a stěnou přes 2. K ke 3. kruhu. Traverz doprava do žlábku a jím na terasu. Přímo žlabem na vrchol.
ČESKÝ BIŽU, Xb RP (Písk.Sasko), 7. 9. 2013, Tomáš Sobotka(1) stř. Jiří Chocholoušek stř. Vladislav Nehasil. V J stěně, cca 5 metrů vlevo od komína Křišťálového traverzu, podél krátké trhlinky (1. kruh) a vlevo přes 2 kruhy do velké police (kříží se Křišťálový traverz). Přímo přes 4. kruh a slaňák na vrchol.
KOSTIVALOVÁ VARIANTA, VIIIc (Písk.Sasko), 2. 6. 2011, Michal Aulický stř. Jaroslav Cach. Od nástupu cesty “Křišťálový traverz” traverz v díře doleva ke kruhu. Stěnou přímo do police, traverz doprava ke spáře cesty “Kafr” a tou na vrchol.
[e.] KŘIŠŤÁLOVÝ TRAVERZ, VI (Písk.Sasko), 21. 5. 1967, Rudolf Zabilka, Václav Širl, Petr Štěpán. Od J komínem mezi věží a masivem asi do 1/2 výšky, pak stěnou šikmo doleva na lávku v J stěně a po ní traverz do údolní stěny ke K. (Postavením) na JZ hranu a tou n. v.
[d.] KAFR, VIIc (Písk.Sasko), 22. 5. 1982, František Žid, Karel Bělina. Jako „Křišťálový traverz“ do římsy a spárou ke K. Vzhůru do římsy a vlevo hranou na vrchol.
[c.] KOMÍN, III (Písk.Sasko), Od J komínem mezi věží a masivem do sedla a „Starou cestou“ n. v.
PILÍŘOVÁ CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 29. 5. 2011, Jaroslav Cach, Michal Aulický, M.Máca. Z komína mezi věží a pilířem spárou a stěnou doprava ke kruhu. Hranou, výše středem stěny přes kruh do spáry a tou na pilíř. Starou cestou na vrchol.
[b.] NÁHORNÍ ŽLAB, II (Písk.Sasko), „Starou cestou“ do sedla a levým žlabem na vrchol.
[a.] STARÁ CESTA, II (Písk.Sasko), 21. 8. 1958, Heinz Weigel. Z masivu sestup do sedla a pravým žlabem na vrchol.