sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Ostroh Duhové věže
DUHOVÁ STĚNA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP a předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
[q.] ÚTĚK PŘED BOUŘÍ, VIIb (Písk.Sasko), 16. 6. 1974, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. V levé části SZ stěny spárou  na konec a vpravo další spárou a stěnou na plošinu ke K.  Stěnou na vrchol.
[p.] ŠIROKÁ SPÁRA, V (Písk.Sasko), 17. 7. 1971, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. Středem stěny širokou spárou na vrchol.
ÚDO JEŠITA, VIIIa (Písk.Sasko), 8. 5. 2021, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek, Hynek Cholasta, Vladislav Nehasil. 2, 5 m vlevo od nástupu Lovecké cesty podél trhliny přes převis a na polici (jištění). Napravo pilířem přes 1. kruhuke 2. K, zprava hranou a vlevo stěnou ke 3. kruhu a dále ke slaňovacímu borháku.
[o.] LOVECKÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 6. 7. 1971, Karel Bělina, Jiří Svoboda. Vlevo od „Koutové spáry“ dvojspárou, výše spárou přes převis na vrchol.
MORRICONE, IXa RP (Písk.Sasko), 10. 2011, Jörg Andreas, Hanka Owsian. Vlevo od „Koutové spáry“ stěnou přes 4 kruhy a šikmo vpravo ke slanění.
Poznámka:Dne 6.9.2021 byl umístěn slaňovací BH, jako vzpomínka na vynikajícího francouzského herce Jeana-Paula Belmonda (9.4.1933 - 6.9.2021), který v tento den odešel do filmového nebe. Jeho přání bylo, aby v den jeho pohřbu zazněla hudba z filmu Profesionál, kterou složil právě Ennio Morricone...
[n.] KOUTOVÁ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 6. 7. 1971, Karel Bělina, Jiří Svoboda. Z terasy od SZ velkým koutem v pravé části stěny na vrchol.
[m.] SLUNEČNÍ HRANA, VIIc (Písk.Sasko), 6. 7. 1971, Karel Bělina, Jiří Janiš, Josef Hradecký(1). Od 1. kruhu„Poledního žáru“ traverz doleva na hranu. Po ní přes K na vrchol.
[l.] POLEDNÍ ŽÁR, VIIc (Písk.Sasko), 6. 7. 1971, Karel Bělina, Jiří Janiš, Josef Hradecký(1). Spárkami a stěnou v levé části údolní stěny ke K. Spárou přes převis (2. kruh) na vrchol.
1 [k.] KROK OD RÁJE, VIIIb (Písk.Sasko), 25. 6. 1988, Milan Krauskopf, Petr Laštovička(2) , M. Komrska, František Hochwalder, Radek Bohman. Vpravo od nástupu „Poledního žáru“ převislou stěnou přes 3K ke 2. K “Chudoby”. Tou na vrchol.
[k1.] SKOK DO HÁJE, VIIIc (Písk.Sasko), 11. 9. 2002, Tomáš Zákora, Jan Havel, Václav Šatava(2). Cestou „Krok od ráje“ k 1. kruhua šikmo vpravo vzhůru přes převis ke K. Přímo stěnou pak vpravo hranou ke 2. K cesty „Chudoba“.
[j.] CHUDOBA, VIIIb (Písk.Sasko), 6. 7. 1986, Milan Kulda, Milan Krauskopf, Jiří Suchomel. Jako „Galerie žebráků“ na ostruhu a vlevo přes hroty k 1. K. Vzhůru a šikmo doleva ke 2. K. Stěnou pod převis a vlevo přes něj na vrchol.
[i.] ÚDOLNÍ CESTA, V (Písk.Sasko), 17. 7. 1971, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. Údolním komínem a širokou spárou ve středu stěny na vrchol.
[h.] GALERIE ŽEBRÁKŮ, VIIa (Písk.Sasko), 4. 9. 1970, Karel Bělina, Jiří Janiš. Údolním komínem na ostruhu a šikmo vpravo do díry (kruh). Vpravo pod převis na hranu (2. kruh) a žlábkem ke slan. bh. 1
[g.] RÁNA DO HLAVY, VIIc (Písk.Sasko), 5. 7. 1986, Milan Kulda, Milan Krauskopf, Zdeněk Hubka. Komínem vpravo od „Galerie žebráků“ na jeho konec, vzhůru a zleva k 1. K. Stěnou do ploché díry (hodiny) a přímo ke 2. K (1. kruhu„Galerie žebráků“). Stěnou pod střechovitý převis a vpravo ke 3. kruhu (2. K „Galerie žebráků“). Dále jako „Galerie žebráků“ na vrchol.
[f.] ŠTAFETA, VIIIa (Písk.Sasko), 30. 5. 1987, Milan Krauskopf, Slavoj Hokr, Jiří Souček. Z police u J hrany sokolíkem kruh  přes převis a doleva ke 2. K. Stěnou přímo vzhůru ke 2. K „Galerie žebráků“ a touto cestou na vrchol.
[d.] PŘES ŘÍMSU, VIIa (Písk.Sasko), 15. 10. 1984, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. V levé části V stěny spárou přes římsu dále úzkou spárou výše krátce stěnou na vrchol.
JEN VYVLÍKÁM HLAVU Z KRUHU, VIIIc (Písk.Sasko), 1. 5. 2021, Jiří Chocholoušek stř. Vladislav Nehasil. 3 m vpravo od nástupu cesty Štafeta stěnou (hodiny) do zářezu a krátce tím. Vlevo při oblé hraně k 1. K. Přes převis ke 2. K a přímo vzhůru na polici ke 2. K Galerie žebráků. Spolu s ní žlabem ke slanění.
KRÁL HLUPEC PŘIKÁZAL, VIIIc (Písk.Sasko), 11. 4. 2021, Jiří Chocholoušek, Robert Hes, Hynek Cholasta, Vladislav Nehasil. 2 m vpravo od nástupu cesty Štafeta stěnou (hodiny) vzhůru a doprava na polici k borháku. Mírně vlevo podél jemných žebírek ke K a stěnou přes 2. K na polici pod převisem (2. borhák). Přes převis a ke slaňovacímu borháku. (U 1. kruhuzleva. )
PŘÍMÁ VARIANTA KRÁLE HLUPCE, IXb (Písk.Sasko), 1. 5. 2021, Vladislav Nehasil, Jiří Chocholoušek. Z balkonu na J rohu masivu (u nástupu Štafety). V pravé polovině balkonu, cca 3 m vlevo od trhliny, stěnou přímo na polici k borháku. Dále jako cesta Král Hlupec přikázal. 1
ZABÍJENÍ NEMOŽNÉHO, Xa (Písk.Sasko), 11. 4. 2020, Robert Hes, Jiří Chocholoušek, Hynek Cholasta. Z police vpravo nad nástupem Štafety, od BH společného s cestou Král Hlupec přikázal (stanoviště), asi 4 m vlevo od cesty Kapky deště. Napravo od BH stěnou přímo přes 2. a 3. BH na polici pod převisem ke 4. BH. Přes převis a stěnou ke slaňovacímu borháku. (Na stanoviště na polici u 1. BH přístup zprava. Lze též trhlinou z dolní police, asi 6 m napravo od nástupu Štafety.
[e.] KAPKY DEŠTĚ, VIIb (Písk.Sasko), 8. 9. 1985, Karel Bělina, Slavoj Hokr. V levé části JV stěny ze spodní části dvojspárou na polici (jištění). Převislou spárou ke K. Vlevo stěnou n. v.
[c.] DUHA, VIIb (Písk.Sasko), 23. 5. 1986, Roman Brt, Karel Bělina. Z police v JV stěně převislou stěnou přes K na vrchol.
[b.] ŠIROČINA, VI (Písk.Sasko), 31. 10. 1985, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. Středem JV stěny ze spodní části spárou na polici. Širokou spárou přes K na vrchol.
[a.] JIHOVÝCHODNÍ SPÁRA, IV (Písk.Sasko), Vpravo v JV stěně levou ze dvou spár na vrchol.
OSMÁ BARVA DUHY, VIIb (Písk.Sasko), 23. 3. 2010, Jan Paul,Vladislav Nehasil. Vpravo od "JV spáry" stěnou a žebrem na vrchol.
BIFRÖST, IXb (Písk.Sasko), 29. 8. 2021, Vladislav Nehasil stř. Jiří Chocholoušek. Vpravo od cesty Útěk před bouří stěnou na polici (smyčka), výše plotnou do vodorovného zářezu (smyčka) a stěnou přes 2BH přímo ke slanění.
Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny přechozím souhlasem správcem skal.
(Jan Pleticha / 31.03.2012 10:16:00)