sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  U Josefovy hlavy
ZBROJNOŠOVA STĚNA - M
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7.-31.1. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
SNAHA BYLA …, V (Písk.Sasko), 6. 4. 2006, Jan Paul. Levou částí kouta vzhůru na balkón. Stěnou, spárkou přes převis a doprava do spáry. Tou, výše libovolně na vrchol.
LOUPEŽNÁ VÝPRAVA, VIIc (Písk.Sasko), 13. 6. 2005, Jan Paul. Asi 3m vlevo od cesty „Lehkooděnci“ stěnou a podél žebra, výše vlevo do spáry a tou na vrchol.
MÁM DOMA HUSTOU STAROU, VIIIa RP (Písk.Sasko), 24. 3. 2013, Robert Hes, Jiří Chocholoušek, Jan Paul. Vlevo od cesty Lehkooděnci stěnou přímo přes borhák do trhliny cesty Loupežná výprava (2. borhák). Přímo vzhůru ke slaňáku.
[y.] LEHKOODĚNCI, V (Písk.Sasko), 15. 5. 2002, Jan Paul, David Nehasil, Vladislav Nehasil, Lubomír Beneš. Vlevo od cesty „Těžkooděnci“ komínem, výše spárou na balkón (stanoviště). Jako cesta „Těžkooděnci“ na vrchol.
[x.] TĚŽKOODĚNCI, VIIa (Písk.Sasko), 14. 5. 2002, Vladislav Nehasil, Jan Paul, David Nehasil. Ve středu levého pilíře přes K až k šikmé spáře, přechod k pravé hraně a při ní na balkón (stanoviště). Hranou (hodiny) na vrchol.
[w.] SEVEROZÁPADNÍ SPÁRA, V (Písk.Sasko), 23. 4. 1986, Karel Bělina, František Žid. Od SZ ruční spárou až na konec. Hranou a stěnou na vrchol.
[v.] SNADNÁ KOŘIST, VIIb (Písk.Sasko), 17. 5. 1986, Václav Krycnar, Karel Bělina, František Žid. V levé části stěny stěnou na stupeň ke K. Nevýrazným pilířem a stěnou na vrchol.
[u.] KOMÍNOVÁ CESTA, III (Písk.Sasko), 7. 11. 1985, Karel Bělina, František Žid. Vlevo od „Snadné kořisti“ komínem na vrchol.
[t.] ZELENÉ JARO, VIIb (Písk.Sasko), 25. 5. 1986, Karel Bělina, Václav Krycnar. V levé části stěny od krátké trhliny šikmo doprava k 1. K. Stěnou ke 2. K. Trhlinami při hraně a položenou stěnou ke 3. kruhu. Stěnou na vrchol.
TRAFFIC, VIIc RP (Písk.Sasko), 10. 2013, Robert Hes, Lukáš Rendl, Lukáš Rakoncaj. Mezi cestami Zelené jaro a Červánky naděje stěnou přes 3 bh ke slan. bh.
[s.] ČERVÁNKY NADĚJĚ, VIIc (Písk.Sasko), 25. 5. 1986, Karel Bělina, Václav Krycnar. Šikmou spárou do kouta k 1. K. Vlevo koutem a převislou stěnou na římsu ke 2. K. Stěnou a vpravo po hraně na vrchol.
[r.] LISTOPADOVÁ, V (Písk.Sasko), 31. 10. 1985, Karel Bělina, František Žid. Asi uprostřed Z stěny komínem s vklíněnými bloky na plošinu. Koutovou spárou na vrchol.
[q1.] OSTROVY BLAŽENÝCH, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 14. 5. 2002, Vladislav Nehasil, Jan Paul, David Nehasil. Vpravo od „Listopadové“ stěnou při hraně (2 kruhy) k vodorovné spáře, tou vlevo nebo přímo stěnou na hranu a tou na vrchol.
[q.] MÁJOVÉ SLAVNOSTI, VIIb (Písk.Sasko), 17. 5. 1986, Karel Bělina, Václav Krycnar, František Žid. Vlevo od šikmé spáry trhlinou k 1. K. Stěnou do římsy a vpravo ke 2. K. Stěnou a převisem na vrchol.
PRVNÍ JARNÍ VRZ, VIIa RP (Písk.Sasko), 24. 3. 2013, Jiří Chocholoušek, Robert Hes, Jan Paul. Asi 5metrů cestou Šikmá spára (smyce) a vlevo k 1. BH. Stěnou přes 2. borhák a slaň. bh.
[p.] ŠIKMÁ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 1. 4. 1979, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. Šikmou spárou doprava na hranu. Hranou a lehkým terénem na vrchol.
[o.] PŘEKŘÍŽENÍ, VIIb (Písk.Sasko), 16. 8. 1986, Milan Krauskopf, Karel Bělina. Stěnou vpravo od „Šikmé spáry“ do vlevo ubíhající trhliny. Křížem přes spáru ke K. Stěnou n. v.
DOBRÁ RADA KAMARÁDA, VIIb RP (Písk.Sasko), 24. 10. 2021, Radek Černický,Petra Hornová. Mezi cestou „Překřížení a Zády k zrcadlu " přímo přes 2 borháky a přes šikmou spáru ke 3 bh od něj přímo přes převísek do vrcholové plotny ke slan. bh. 1 Protokol o prvovýstupu
[n.] ZÁDY K ZRCADLU, VIIa (Písk.Sasko), 24. 4. 1986, Karel Bělina, František Žid. Vlevo v JZ stěně stěnou při hraně na šikmou římsu a z ní přes K po hraně na vrchol.
Poznámka:špatně jištěno
[m.] MELODIE PODSVĚTÍ, VIIb (Písk.Sasko), 24. 4. 1986, Karel Bělina, František Žid. Vpravo v JZ stěně k 1. K. Stěnou přes římsu ke 2. K. Stěnou při hraně na vrchol.
VYSNĚNÁ CESTA, VIIb RP (Písk.Sasko), 24. 10. 2021, Radek Černický,Petra Hornová. Asi 3 m od cesty Melodie podsvětí přes převísek  a dále stěnou přímo přes 4 bh ke slan. bh. 1 Protokol o prvovýstupu
[l.] STARÁ CESTA, III (Písk.Sasko), 1. 4. 1979, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. V koutě spárou a komínem na vrchol.
FREEDOM, VIIb (Písk.Sasko), 28. 4. 2013, Robert Hes, Vladislav Nehasil, Lukáš Rendl. Vlevo od cesty Ahoj středem stěny přes 2 borháky na ke druhému kruhu cesty ahoj a vlevo stěnku / prodloužit jištění / ke slaňovacímu kruhu.
[k.] AHOJ, VIIa (Písk.Sasko), 12. 10. 1986, Milan Polák, Milan Krauskopf, Zbyněk Homola. Komínem vlevo od nápadné věžičky asi 7m vzhůru. Vpravo traverz na hranu a tou přes 2 kruhy na vrchol.
[j.] PRŮZKUMNÁ, VI (Písk.Sasko), 23. 4. 1986, Karel Bělina, František Žid. Rozporem mezi věžičkou a masivem, překrok do spáry a tou na plošinu. Dále širší spárou a výše doleva n. v.
[i.] HRA NA LIŠKU, IV (Písk.Sasko), 23. 4. 1986, Karel Bělina, František Žid. Rozporem mezi věžičkou a masívem překrok do spáry na balkon a dále širokou spárou na vrchol.
[h.] ZÁHADA PRO LOUTKY, VIIa (Písk.Sasko), 23. 4. 1986, Karel Bělina, František Žid. Širokou spárou až na římsu. Trhlinami a spárami přes převis na vrchol.
[g.] POLSKÁ KREV, VIIc (Písk.Sasko), 12. 10. 1986, Milan Polák, Milan Krauskopf. Středem stěny přímo ke K. Podél jemné trhliny, později sokolíkem na římsu. Stěnou přímo přes 2. K do spáry a tou na vrchol.
SPRING BREAK, IXc RP (Písk.Sasko), 28. 4. 2013, Chris-Jan Stiller, Thomas Küntscher. Vpravo od cesty Polská krev stěnou přes 2 borháky k 1. kruhu Přetržených nití. Přímo ke 2. kruhu Polské krve a přímo přes borhák ke slaňáku pod převisem.
TURNAJ, VIIIc RP (Písk.Sasko), 28. 4. 2013, Thomas Küntscher stř. Jiří Chocholoušek, Vladislav Nehasil. Nalevo od cesty Kouzlo Džu-Džu podél tupé hrany přes 4 borháky ke 2. kruhu cesty Přetržené nitě. Tou asi 3 metry a stěnou vpravo vzhůru přes borhák a slaňák.
[f.] PŘETRŽENÉ NITĚ, VIIIb (Písk.Sasko), 16. 8. 1986, Milan Krauskopf, Karel Bělina. Koutem několik metrů vzhůru a traverz vlevo k 1. K. Stěnou a spárkou do žebra a jím vpravo za hranu ke 2. K. Vlevo trhlinami na vrchol.
[e.] KOUZLO DŽU-DŽU, VIIc (Písk.Sasko), 23. 4. 1986, Karel Bělina, František Žid. Vlevo od „Cesty oknem“ trhlinou a spárou ke K. Spárou a výše převislou hranou na vrchol.
[d.] CESTA OKNEM, V (Písk.Sasko), 31. 10. 1985, Karel Bělina, František Žid. Hlubokým výrazným koutem v pravé části stěny. V horní části oknem na vrchol.
[c.] SPANDAVSKÉ BLUES, VIIb (Písk.Sasko), 13. 11. 1987, Martin Červenka, Milan Krauskopf. Ze sedla mezi Zbrojnošem a Zbrojnošovou stěnou vlevo na hranu a tou přes K n. v.
BELMONDO, IXa RP (Písk.Sasko), 20. 4. 2013, Robert Hes stř. Tomáš Sobotka(1) stř. Jan Paul stř. Jiří Chocholoušek, David Kouřil. Vlevo od cesty Úder do křídel hrankou bornák na pilířek a stěnou (3 borháky), nakonec vlevo zářezem (slaňák).
[b.] ÚDER DO KŘÍDEL, VIIIa (Písk.Sasko), 19. 5. 1989, Karel Bělina, Josef Klůs, Jana Řezníková. Z prostoru mezi Zbrojnošem a Stelzigovým kamenem krátkým komínem na pilíř a doprava k 1. K. Trhlinami při hraně ke 2. K. Doprava za hranu a sokolíkem na stupeň ke 3. kruhu. Stěnou na předvrchol. Převisem na vrchol.
[a.] OD STELZIGA, V (Písk.Sasko), 1. 4. 1979, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. Z prostoru mezi Zbrojnošem a Stelzigovým kamenem přes nakupené bloky na plošinu a z ní koutem pod převis. Převisem na vrchol.
ZLATÍ ÚHOŘI, Xa (Písk.Sasko), 9. 11. 2014, Tomáš Sobotka(1), Robert Hes. Koutem cesty Od Stelziga a vle­vo stěnou přímo přes 2 borháky ke 3. kruhu Úderu do křídel. Spolu s ním vzhůru a vpravo ke slanění.
LUMEN, VIIb RP (Písk.Sasko), 9. 11. 2014, Robert Hes, Lukáš Rendl. Z plošiny cesty Od Stelziga ­stěnou mírně zleva přes 2 borháky ke slanění.
KACHNÍ TANEC ANEB A ZASE SPOLU..., IXb (Písk.Sasko), 17. 9. 2023, Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes, Vladislav Nehasil. Údolní hranou věžičky mezi cestami Ahoj a Průzkumná (přímo nad jícnem jeskyně) 2 BH na vrchol. Překrok vpravo do stěny a tou (3. BH) k 1. K cesty Ahoj. Spolu s ní (2. K) na balkon a zprava ke slanění.