sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Pravá Čirta
ČERTOVA STĚNA
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
[a.] STARÁ CESTA, I (Písk.Sasko), 24. 11. 1940, Kurt Nitzschmann. Od J komínem, který rozdvojuje věž, na vrchol.
[z.] JIŽNÍ ŽEBRO, IV (Písk.Sasko), 2. 10. 1974, Gisbert Ludewig, Dietmar Heinicke, Dieter Lehmann. Asi 3m vpravo od komína „Staré cesty“ převislým žebrem v J stěně na římsu „Jižní cesty“. Přímo stěnou a krátkým žebrem na vrchol.
[b.] MYŠÍ DÍRA, IV (Písk.Sasko), 6. 1961, Jaroslav Přibyl(2), Jindřich Strauss, M. Doláková. Komínem „Staré cesty“ asi 5m, pak traverz doleva do spáry. Tou do úzkého komína a na vrchol.
[b1.] MYŠÍ DÍRA - VAR., IV (Písk.Sasko), 2. 6. 1974, Berndt Schmidt, Eberhard Arndt, Dietmar Heinicke. 3 m vlevo od komína „Staré cesty“ (stavěním) a spárou, výše spárou „Myší díry“ na vrchol.
Poznámka:RP VI
[n.] SEVERNÍ CESTA, III (Písk.Sasko), 6. 5. 1973, Zdeněk Weingartl. Nástup „Šedivou cestou“, krátký traverz vpravo přes převis do komína a tím na vrchol.
KNIHA HŘÍCHŮ, VIIb (Písk.Sasko), 11. 12. 2004, Vladislav Nehasil stř. Jan Paul stř. David Nehasil. 2, 5 m vpravo od „Svatodušní cesty“ trhlinou a stěnou ke K, výše stěnou přes 2. K n. v.
[c.] SVATODUŠNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 2. 6. 1974, Eberhard Andrt, Berndt Schmidt, Dietmar Heinicke. Asi 2, 5 m vpravo od „Jemné spáry“ stěnou podél zářezů na balkón a dále zprava okolo převisu na římsu ke K. Stěnou vlevo na vrchol.
[d.] CESTA ZA MŘÍŽE, VIIa (Písk.Sasko), 26. 10. 1979, František Záběhlík. Jako „Jemná spára“ na římsu a žlábkem ke K. Vlevo stěnou na vrchol.
[e.] JEMNÁ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 6. 1961, Milan Holub, Jaroslav Přibyl(2), Jindřich Strauss. Asi 6m vpravo od JZ hrany žlábkem na římsu. Po ní krátce doleva, šikmo vlevo spárou a stěnou na vrchol.
[f.] JIHOZÁPADNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 20. 8. 1972, Zdeněk Weingartl, J. Hanzlík. Podél JZ hrany do spáry a tou na vrchol.
[g.] ROZPĚRNÝ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 21. 4. 1974, Dietmar Heinicke, Dieter Lehmann, Heinz Weigel. Od JZ komínem mezi věží a masivem na plošinu v masivu a dále jako „Cesta přepadem“.
[h.] CESTA PŘEPADEM, III (Písk.Sasko), 10. 3. 1973, Zdeněk Weingartl, Petr Kubita, Pavel Weingartl. Z masivu sestup na plošinu, přepad na JZ hranu a tou na vrchol.
[i.] ČERNOBYLSKÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 2. 5. 1986, Dáša Kropáčková, Zdeněk Kropáček. Spárou v levé náhorní (SZ) hraně přes převis na balkón ke K. Stěnou šikmo doleva a úzkým komínem na vrchol.
[i1.] ČERNOBYLSKÁ CESTA - VAR., VIIb (Písk.Sasko), 14. 7. 1997, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Od K hranou na vrchol.
[j.] VOSÍ KOUT, IV (Písk.Sasko), 2. 10. 1974, Dieter Lehmann, Dietmar Heinicke, Gisbert Ludewig. Úplně vpravo v S stěně ve velkém koutě dvojspárou na vrchol.
[k.] ZÁSKOK, IV (Písk.Sasko), 2. 10. 1974, Gisbert Ludewig, Dieter Lehmann, Dietmar Heinicke. Jako „Vosí kout“ asi 3m, stěnou pod převisem šikmo doleva, pak přímo na vrchol.
[l.] SEVERNÍ PILÍŘ, VIIa (Písk.Sasko), 3. 6. 1974, Eberhard Arndt, Berndt Schmidt, Dietmar Heinicke. Na S straně S pilíře stěnou a spárou na vrchol.
[m.] POŠTOVNÍ SCHRÁNKY, VIIa (Písk.Sasko), 13. 7. 1986, Zdeněk Kropáček, Manfred Kühn. Spárou v SV stěně S pilíře do výklenku. Vlevo spárou přes převis ke K. Převislou spárou a zářezem šikmo doprava na balkónek. Stěnou šikmo doprava na hranu a po stupních na vrchol.
[o.] ŠEDIVÁ CESTA, III (Písk.Sasko), 23. 11. 1972, Karel Blažek(1), Petr Laštovička(1). Z velkého balvanu na S straně věže, napravo od Solidní cesty,  koutovými zářezy na vrchol.
[p.] SOLIDNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 28. 4. 1973, Zdeněk Weingartl, Vladislav Pelc. Na S straně asi 2m vpravo od komína „Staré cesty“ úzkým komínem a spárou na vrchol.
[q.] ĎÁBELSKÉ TOASTY, VIIc (Písk.Sasko), 8. 8. 1999, Vladislav Nehasil, Jiří Svoboda(2), David Nehasil. Jako Zapomenutá cesta žebrem přes převis a přímo stěnou přes 2 kruhy na vrchol.
[r.] ZAPOMENUTÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), Z balkonu vlevo na S straně 2 m vlevo od komína „Staré cesty“ S žebrem přes převis a šikmo doleva do velké podlouhlé díry. Z jejího levého okraje stěnou dále šikmo doleva (kruh)  na vrchol.
[s.] DVOUGENERAČNÍ, VIIb (Písk.Sasko), 18. 5. 1986, Zdeněk Kropáček, Dáša Kropáčková. Z balkónu na S straně asi 5 m vlevo od komína „Staré cesty“ stěnou přímo přes pravou díru (křížíme Zapomenutou cestu) ke K. Vzhůru a mělkou spárou na vrchol.
[t.] Z PEKLA ŠTĚSTÍ, VIIc (Písk.Sasko), 25. 7. 1999, Vladislav Nehasil, Zuzana Nehasilová. 4m vlevo od „Dvougenerační“ stěnou (kruh) do podlouhlé díry a vlevo ke kruhu  „Zapomenuté cesty“. Stěnou přímo na vrchol.
[u.] VZDUŠNÁ HRANA, VIIIa (Písk.Sasko), 16. 5. 1992, Manfred Vogel, Gottfried Hühnchen, Steffan Vogel. od paty stěny SV hranou přes 3K a vlevo hranou na vrchol.
[v.] ROZLOUČENÍ MILOVNÍKŮ, IXb (Písk.Sasko), 6. 7. 1996, Jürgen Höfer, Manfred Vogel. Od nástupu „Deštivé stěny“ šikmo vpravo za hranu na balkón. Přes velký převis (kruh) a hranou přímo k výlezu „Vzdušné hrany“. Tou na vrchol.
PARAPLE, VIIIb RP (Písk.Sasko), 14. 4. 2017, Jakub Frič stř. Jiří Chocholoušek, Vladislav Nehasil. Cestou Deštivá stěna ke 2. K. Od něj zleva ke 3. kruhu a mělkým vhloubením vzhůru na vrchol.
[w.] DEŠTIVÁ STĚNA, VIIIb (Písk.Sasko), 6. 7. 1996, Manfred Vogel, F. Jost, Jürgen Höfer. Ze sedla mezi Čertovou stěnou a Deštivou věží vyloučením a žebrem přes K na balkon (hodiny). Převislou stěnou vzhůru ke 2. K, výrazně doprava a vzhůru přes 3. kruhu na vrchol. 1
[x.] CESTA REVMATIKŮ, V (Písk.Sasko), 26. 4. 1981, Vlastimil Záběhlík, František Záběhlík. Úplně vpravo v J stěně stěnou a mělkými spárkami přes převis ke kruhu  Stěnou a žlabem na římsu. „Jižní cestou“ na vrchol.
[y.] TRYCHTÝŘ, VI (Písk.Sasko), 18. 5. 1986, Zdeněk Kropáček, Dáša Kropáčková. 3m vlevo od „Cesty revmatiků“ koutem na balkón. Vpravo stěnou na římsu „Jižní cesty“. Dále jako „Jižní žebro“.
[z1.] JIŽNÍ CESTA, III (Písk.Sasko), Komínem „Staré cesty“ asi 3m, J stěnou šikmo vpravo až na JV hranu a přes převis na vrchol.
ODBOČKA, IV (Písk.Sasko), 2. 10. 1974, Gisbert Ludewig, D.Lehmann, D.Heinicke.
Datum: Slaňák Hrazdiča: Krabice: Tyčka: Kniha: Popsání: Dobírák: Zapsal:
11.04.2017 výborný netřeba není výborná není není výborný Trylč
Historické VK
ČERTOVA STĚNA, výstupy od roku do (11,0Mb).