sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Nad Švýcarkou
STRÁŽCE MÝTINY
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
PASEKA, Xc RP (Písk.Sasko), 31. 5. 2015, Tomáš Sobotka(1) stř. Robert Hes. Při náhorní hraně stěnou a převisem do přepadu Staré cesty a tou na balkon. V levé části stěny přímo k 1. BH, mírně zprava ke 2. borháku a přímo ke slanění.
[c.] BÍLÁ NEMOC, IXc (Písk.Sasko), 10. 6. 1988, Petr Laštovička(2) , Milan Krauskopf. „Starou cestou“ na balkon. Z balvanu uprostřed Z stěny přes K do spáry a tou na vrchol.
[b.] JIŽNÍ HRANA, VIIb (Písk.Sasko), 10. 6. 1988, Milan Krauskopf, Petr Laštovička(2), Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(1). Z balkónu „Staré cesty“ J hranou přes K na vrchol.
[a.] STARÁ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 30. 7. 1922, Walter Sobe, G. Wollmann, Erich Herbe. Z předskalí na náhorní straně přepad do stěny, tou na balkon (sem možno spárou zprava). Po lávce doprava kolem J hrany do údolní stěny. Tou šikmo doprava ke K, přes mírný převis a stěnou na vrchol. 1
[d.] PARAKOTOUL 2, II (Písk.Sasko), 22. 8. 1976, František Záběhlík, Ladislav Černý. Vpravo od věže roklí do 2/3 masivu a po lávce traverz doleva na zarostlou terasu. Sestup několik metrů dolů nad převis a přeskok na vrchol.
PONORKA, Xa (Písk.Sasko), 14. 11. 2015, Tomáš Sobotka(1) stř. Pavel Henke. V Z stěně spárou na balkon a napravo od cesty Bílá nemoc stěnou přes 1. borhák ke 2. borháku. Mírně zleva na vrchol.
BĚŽ DOMŮ, IXa (Písk.Sasko), 31. 5. 2015, Robert Hes stř. Tomáš Sobotka(1). V pravé části Z  stěny přímo přes 2 borháky k zářezu a tím ke slaňovacímu borháku.
ČERVENÁ PUSTINA, IXc (Písk.Sasko), 2017, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek. Zleva na JZ hranu a tou přes 3 borháky, velký hrot a slaňovací borhák na terasu. Cestou Jižní hrana na vrchol.
[j.] VZPOMÍNKY NA BUDOUCNOST, VIIIa (Písk.Sasko), 20. 9. 1988, Jan Paul, Vladimír Pešek. Vlevo v údolní stěně nevýraznou hranou a stěnou k 1. kruhua 2. K. Od něj doprava do spáry ke K „Staré cesty“ a tou n. v.
[i.] KRAKATIT, VIIIc (Písk.Sasko), 27. 8. 1988, Martin Červenka, Milan Krauskopf, František Hochwalder. Vlevo od „Guru“ stěnou přes 2 kruhy do spáry a tou na balkon. Dále „Starou cestou“ n. v.
1 GURU, IXa (Písk.Sasko), 24. 9. 2006, Robert Hes, Radek Žemlička, Lukáš Rakoncaj. Vlevo od „Údolní cesty“ stěnou přes 7 K na vrchol.
[g.] ÚDOLNÍ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 19. 5. 1953, Karel Krombholz, Radomír Kotala. Vpravo v údolní stěně zářezem přes převis k 1. K. Převislou spárou nebo vpravo hranou nad převis a stěnou šikmo doleva přes 2. K  ke kruhu  „Staré cesty“. Tou na vrchol. 1
[h.] PÍSEŇ SEVERU, VIIIa (Písk.Sasko), 4. 11. 1978, Zdeněk Weingartl, Pavel Weingartl, František Záběhlík. „Údolní cestou“ k 1. K, pak spárou přímo vzhůru a přes převis na balkon. SV hranou přes 2. K na vrchol. 1
ZAZA, VIIc (Písk.Sasko), 24. 9. 2006, Robert Hes, P. Rajský, Václav Hes. „Údolní cestou“ krátce vzhůru a vpravo stěnou přes 4 K na balkon. Libovolně na vrchol.
JAK TENKRÁT, Xa (Písk.Sasko), 2. 6. 2018, Ondřej Tůma. Vpravo od cesty Zaza stěnou přes borhák k 1. kruhucesty Zaza a tou dále na vrchol.
Poznámka:(jištěn)
ŽHAVIL BÉDA, ŽHAVIL DRÁT, VIIIc (Písk.Sasko), 18. 6. 2017, Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes. Úplně vpravo na údolní straně vzhůru přes borhák k 1. kruhuDrátěné hrany. Stěnou šikmo doprava ke 2. borháku a přímo přes 3. ke 4. BH. Vlevo na hranu a po ní (slaňovací K) na zarostlou terasu. Libovolně na vrchol.
[f.] DRÁTĚNÁ HRANA, VIIIa (Písk.Sasko), 1. 8. 1987, Milan Krauskopf, Radek Kekrt. Z terasy v S stěně traverz doleva nad převískem na SV hranu a tou přes 3 K na balkon. Dále „Písní severu“ na vrchol.
[e.] SEVERNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 30. 7. 1978, Zdeněk Kropáček, Manfred Kühn, Egon Merke, Monika Kropáčková. Vpravo od věže roklí do 2/3 masivu a po lávce traverz doleva na zarostlou terasu. Sestup několik m dolů nad převis a přeskok na vrchol.
Poznámka:RP VIIc
PARAKOTOUL, Přeskok 2 (Písk.Sasko), 22. 8. 1976, František Záběhlík, Ladislav Černý. Vpravo od věže roklí do 2/3 masivu a po lávce traverz doleva na zarostlou terasu. Sestup několik m dolů nad převis a přeskok na vrchol.
THINK OFF, IXb (Písk.Sasko), 7. 10. 2017, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek. Napravo od JZ hrany stěnou přes 2 kruhy a mírně vpravo přes 3. kruhu na terasu. Cestou Jižní hrana na vrchol. (Nástup buď nad plošinkou zleva od hrany, nebo zdola z nástupové plošinky. 1