oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - jižní část
TOVÁRNÍ VRATA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vzhledem k tomu, že všechny logické směry pro lezecké cesty již byly vyčerpány, OVK Tisá dne 5.10.2012 rozhodla o zákazu nových prvovýstupů na tuto věž/masiv. Stěna za Malou tovární věží s výraznou spárou a převisem v levé části
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Ostrov, podsektor: Ostrov - jižní část, skála: TOVÁRNÍ VRATA - M
Obr.1: , jnezerka , vystaveno: 2007

[0)] ZÁPADNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 20. 5. 1990, Borek Metal. V Z stěně rozporem mezi Velkou Tovární věží a Továrními vraty na vklíněný blok a vpravo stěnou na vrchol.
[a)] OČISTEC, IV (Písk.Sasko), 29. 9. 1985, Jan Hoblák, Jan Voves. SZ hranou na polici. Spárou, později stěnou na vrchol.
2 [b)] ŠPERHÁK, VIIb (Písk.Sasko), 29. 9. 1985, Jan Hoblák - Jan Voves. V pravé části S stěny sokolíkovou spárou k hodinám. Traverz doleva k díře a vzhůru ke kruhu. Stěnou vzhůru (hodiny) ke 2. kruhu. Dále doprava do středu stěny (hodiny) a vpravo vzhůru na vrchol. 2
ŠPERHÁK - VAR. ŠPERHÁČEK, VIIb (Písk.Sasko), 29. 9. 1985, Jan Voves, Jan Hoblák. Od 2. kruhu vzhůru doleva do sokolíku a jím na vrchol.
[c)] S SPÁRA, IV (Písk.Sasko), 21. 9. 1985, František Marušák, M. Hobláková. Širokou spárou uprostřed S stěny na vrchol.
6 [d)] PŘES PANTY, VIIa (Písk.Sasko), 21. 9. 1985, Jan Hoblák - Jan Voves. Nástup těsně vlevo od cesty S spára na malý balkónek (jištění). Traverz doleva a vzhůru ke kruhu při SV hraně. Dále hranou ke 2. kruhu a krátkým žebírkem na vrchol. 1
[e)] KOLEM KLIKY, VIIa (Písk.Sasko), 29. 9. 1985, Karel Bělina, Jiří Bechyně. Pravou častí V stěny přes převis ke kruhu. Stěnou středem na vrchol.
[f)] VYSOKÝ PRÁH, VIIa (Písk.Sasko), 22. 9. 1985, Jan Hoblák - Jan Voves. Spárou v levé části V stěny ke kruhu. Dále mírně převislou stěnkou doprava na vrchol.
JV CESTA, II (Písk.Sasko), Od JV z kouta krátkou spárou na balkón, vlevo St.c. na vrchol.
NÁHORNÍ CESTA, II (Písk.Sasko), Od V z náhorní strany (od Maxe) krátkým komínem na balkón, jako St.c. na vrchol.
PRAVÁ J CESTA, III (Písk.Sasko), Zcela vpravo v J stěně koutem krátce nahoru, spárou na vrchol.
STARÁ CESTA, II (Písk.Sasko), Vpravo od Z krátkou spárou na balkón, doprava a vhloubením s vklíněným balvanem ve středu stěny na vrchol.
Z KOMÍN, II (Písk.Sasko), Pod velkým vklíněným balvanem, který je v průchodu mezi M a VELKOU TOVÁRNÍ VĚŽÍ, komínem na balkón, doprava a středem stěny na vrchol.
PAKLÍČ, VI (Písk.Sasko), František Mezera stř. Roman Číp. N jako variata Šperhák. Sokolíkem na konec a přes kruh přímo.