oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - východní část
KOŘENÁČ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vzhledem k tomu, že všechny logické směry pro lezecké cesty již byly vyčerpány, OVK Tisá dne 5.10.2012 rozhodla o zákazu nových prvovýstupů na tuto věž/masiv. Pprvní dostoupená věž v Ostrově.
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Ostrov, podsektor: Ostrov - východní část, skála: KOŘENÁČ
Obr.1: Kořenáč, JL 2011 , vystaveno: 2011

Obr.2: Kořenáč od S, JL 2011 , vystaveno: 2011

8 [e)] LEVÁ ÚDOLNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), Spárou v Z hraně vzhůru, traverz doprava nakonec balkónu a spárou ke kruhu. Doleva za hranu a komínem na vrchol.
[a2)] STARÁ CESTA - 2. VAR., IV (Písk.Sasko), Z plošiny St.c. spárkami vlevo na vrchol.
2 [b)] OBČAN BRYCH, VIIb (Písk.Sasko), 30. 4. 1983, Karel Bělina, František Žid. V pravé části údolní stěny spárkou v plotně k 1. kruhu. Stěnou při hraně na balkónek a hranou do kouta na St.c.. Doleva za hranu ke 2. kruhu. Podél sokolíku a výše stěnou ke 3. kruhu. Stěnou přímo na vrchol. 1
8 [a)] STARÁ CESTA, IV (Písk.Sasko), 7. 10. 1906, Rudolf Fehrmann, Walter Hünig. V stěnou do zářezu, zářezem na plošinu a spárou vpravo na vrchol. 2
[f)] DEN PRO ŠAKALA, VIIb (Písk.Sasko), 28. 5. 1983, Karel Bělina, Buchar. V levé části údolní stěny hranou ke kruhu. Vpravo, spárou krátce vzhůru a zpět doleva na šikmou polici. Stěnou do zářezu a převislým žlábkem na hranu ke 2. kruhu cesty Totální nasazení
4 [c)] PRAVÁ ÚDOLNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 2. 7. 1967, Gerhard Tschunko, Wolfgang Bruch,. Otevřeným koutem v pravé časti údolní stěny na plošinku. Dále jemnou spárou na St.c.
[a1)] STARÁ CESTA - 1. VAR., III (Písk.Sasko), 2. 4. 1920, Michael Koch, Paul Richter, H. Elsner. Z plošiny traverz doprava do komína Z cesty.
2 SVĚTLO MÉHO ŽIVOTA (ORANŽOVÝ EXPRESS), VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 2004, Karel Bělina, Pavel Buša, Jana Řezníková. Pravou údolní cestou na plošinku. Stěnou vlevo přes 1.K pod převis 2.K. Převislým sokolíkem vlevo ke 3.K. Dále stěnou mírně vpravo do dalšího sokolíku a jím vlevo ke 4.K. Stěnou přes 5.K n.v.
[d)] STŘEDNÍ ÚDOLNÍ CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 15. 7. 1978, Bernd Arnold, Günter Lamm, J. Crusse, Vratislav Bečvář. Vpravo od varianty Levé údolní cesty stěnou do díry, koutem a spárkou do veliké díry ve středu stěny. Nad ní traverz 4m doleva a ke kruhu. Od kruhu na hranu a po ní na vrchol.
[e1)] LEVÁ ÚDOLNÍ CESTA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 1944, Anton Lexa. Spárou vpravo od nástupu do díry a traverz doleva ke kruhu.
[g)] Z CESTA, IV (Písk.Sasko), 4. 8. 1912, Walter Hahn, Max Matthäus. Z předskalí na SZ hranu a šikmou spárou na plošinu. Do Z stěny a komínem n.v.
[h)] TOTÁLNÍ NASAZENÍ, VIIa (Písk.Sasko), 28. 5. 1983, Karel Bělina, Buchar. V pravé části S stěny převislou trhlinou a výše stěnou k 1. kruhu. Doprava na hranu a tou ke 2. kruhu. Hranou na vrchol.
2 [i)] SVĚCENÍ JARA, VIIb (Písk.Sasko), 17. 4. 1983, J. Kašpar - Karel Bělina, František Žid, Jiří Musil, Jan Hoblák. Středem S stěny přes 2 kruhy na vrchol.
2 [j)] S CESTA, V (Písk.Sasko), 28. 7. 1907, Paul Herzog, Rudolf Kopprasch. Spárou a komínem v S stěně vzhůru na plošinu a St.c. na vrchol. 1
[k)] V CESTA, V (Písk.Sasko), 24. 7. 1974, Karel Bělina, Milan Daníček. Levou částí V stěny spárou na plošinu St.c.
ORANŽOVÝ EXPRES (SVĚTLO MÉHO ŽIVOTA), VIIc (Písk.Sasko), Pravou údolní cestou na plošinku. Stěnou vlevo přes 1.K pod převis 2.K. Převislým sokolíkem vlevo ke 3.K. Dále stěnou mírně vpravo do dalšího sokolíku a jím vlevo ke 4.K. Stěnou přes 5.K n.v.
SVĚTLO MÉHO ŽIVOTA - VARIANTA, VIIc (Písk.Sasko), 9. 7. 2003, Karel Bělina.
VARIANTA (LEVÁ ÚDOLNÍ CESTA), VIIa (Písk.Sasko), 1944, Anton Lexa. Spárou vpravo od nástupu do díry a traverz doleva ke kruhu.
Fixní
jištění:
Jisticí prostředek počet dotace
Sl. kruh ČHS - malý 1 NE
Vrch. krabice ČHS - měděná, klasická s bočním uchycením 1 NE
Datum: Slaňák Hrazdiča: Krabice: Tyčka: Kniha: Popsání: Dobírák: Zapsal:
06.06.2011 k výměně dobrá dobrá dobrá zachovalá není výborný Lojda Jiří
Slaňák je staršího data a má kolem sebe pavučinu (prasklinky). Nehýbe se, je pevný - k výměně "asi" není ale kontrolu bych doporučil.