oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - východní část
NEDĚLNÍ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vzhledem k tomu, že všechny logické směry pro lezecké cesty již byly vyčerpány, OVK Tisá dne 5.10.2012 rozhodla o zákazu nových prvovýstupů na tuto věž/masiv.
oblast: Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec, sektor: Ostrov, podsektor: Ostrov - východní část, skála: NEDĚLNÍ VĚŽ
Obr.1: Nedělní věž - vlevo, JL 2012 , vystaveno: 2012

Obr.2: NEDĚLNÍ VĚŽ (OSTROV) - Hana Chlumská 2023 , vystaveno: 2023

Obr.3: NEDĚLNÍ VĚŽ (OSTROV) - Hana Chlumská 2023 , vystaveno: 2023

1 [a)] STARÁ CESTA, III (Písk.Sasko), 18. 8. 1907, R. Koprasch, Paul Herzog, Karl Wagner. Mezi Rozeklaným kamenem a pravou částí SV stěny vzhůru, překrok, traverz doleva za hranu a na vrchol.
[b)] SMUTEČNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 10. 8. 1969, Karel Bělina, Milan Javorský. Ze soutěsky mezi Rozeklaným kamenem a Nedělní věží stěnou přes převis ke kruhu. Spárou a hranou na vrchol.
[l)] PO DLOUHÉ DOBĚ, VIIa (Písk.Sasko), 4. 10. 1986, Jiří Bechyně, Karel Bělina, Jaroslav Herman. Vlevo v údolní stěně z kouta doprava k žebru a jím ke kruhu. Hranou a výše do velké díry. Širokou spárou na vrchol.
1 [c)] CESTA VELKÝCH SNŮ, VIIa (Písk.Sasko), 27. 7. 1969, Gerhard Tschunko, Wolfgang Bruch. Zprava na J hranu k hodinám, (postavením) vzhůru, doleva stěnou ke kruhu na balkón. Vpravo po hraně na vrchol.
1 STARÁ CESTA - VAR., III (Písk.Sasko), Po překroku doprava a hranou na vrchol.
[d)] J HRANOU PŘÍMO, VIIa (Písk.Sasko), 1989, Jan Hofman, Miroslav Mžourek. J hranou přes hodiny Cesty velkých snů, bez stavění přímo po hraně na vrchol.
2 [e)] J HRANOU PŘÍMO - VAR. CESTY VELKÝCH SNŮ, VIIa (Písk.Sasko), 13. 5. 1975, Jiří Slavík, J. Leipert. Středem JZ stíny spárou, vpravo do trhliny (jištění) a vzhůru do vodorovné díry.Sokolíkem ke kruhu Cesty velkých snů a jí na vrchol.
3 [f)] ÚDOLNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 5. 9. 1964, František Ledvinka, J. Bažant. Spárou středem JZ stěny 3m vzhůru a stěnou vzhůru ke kruhu. Stěnou stěnou do spáry a na balkón (kruh). Přes mohutný převis na vrchol.
7 [g)] BABÍ LÉTO, VIIb (Písk.Sasko), 21. 9. 1986, Karel Bělina, Jaroslav Herman. JZ hranou přes 2 kruhy na balkón (kruh). Převislou spárou na vrchol.
1 [h)] VOLE PADNI, VIIIc (Písk.Sasko), 30. 7. 1990, Petr Slanina(2) . Převislou stěnou vlevo od cesty babí léto ke kruhu. Přímo přes světlou stěnu ke 2. kruhu. Vzhůru na hranu a dále cestou Babí léto.
3 [i)] PILÍŘ PRO MŽOURU, VIIb (Písk.Sasko), 4. 10. 1986, Karel Bělina, Milan Krauskopf, M. Havelka. V údolní stěně z bloku doprava k 1. kruhu. Sokolíkem ke 2. kruhu. Trhlinou a stěnou přes 3. kruh na balkón. Převislou spárou na vrchol.
[j)] TROPICKÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 28. 7. 1969, Karel Bělina, Lubomír Oujezdský. Z balvanu stěnou do spáry a ke kruhu. Dále pod převis a Údolní cestou na vrchol.
1 [k)] PANAMIJA (PAMÁTKA NA MILANA JAVORSKÉHO), VIIIa (Písk.Sasko), 25. 8. 1990, Jan Voves, Jan Hoblák. Stěnou vpravo od SZ hrany. Nástup z bloku šikmo doleva vzhůru k 1. kruhu. Stěnou přímo přes 2. kruh na balkón ke 3.kr. Dále libovolnou cestou na vrchol.
[m)] LORDŮV KOUTEK, V (Písk.Sasko), 5. 10. 1986, Karel Bělina, Tomáš Janák. Vlevo v údolní stěně koutovou spárou až do velké díry. Širokou spárou na vrchol.
1 [n)] CESTA DĚROU, III (Písk.Sasko), V pravé části S stěny, průlez děrou na polici v J stěně. Traverz doprava na hranu a St.c. na vrchol.
[o)] POD SLANĚNÍM, V (Písk.Sasko), 25. 5. 1964, Rudolf Zabilka, Karel Bělina , Karel Luxík. Z náhorní strany od díry v pravé části stěny, žebrem šikmo doleva do středu stěny a spárkami na vrchol.
[p)] ZTRACENÁ CESTA, IV (Písk.Sasko), 5. 10. 1969, Karel Bělina, M. Mörl. Postavením na levé náhorní (V) hraně přes převis na římsu a podél hrany na vrchol.
[q)] VESELÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 8. 5. 1983, Karel Bělina, Milan Bulín. Ze strže mezi Rozeklaným kamenem a Nedělní věží. V pravé části stěny pomocí sokolíku šikmo doleva na římsu ke kruhu. Vpravo od kruhu stěnou na vrchol.
ZA PIKOLOU PŘED PIKOLOU, VIIa (Písk.Sasko), 1. 8. 2009, Tomáš Vlček, Karel Bělina. Středem S stěny přes 2 kruhy n.v. 1
NENALEZENÁ, 20. 6. 2008, Tomáš Dolenský, Eva Vlasatá. V sedle mezi cestami "Pod slaněním" a "Ztracená" přes díru do sokolíčků nepříliš ještěnými tempy a mírně vpravo do cesty "Pod slaněním" škvírami na vrchol.
VARIANTA STARÉ CESTY, III (Písk.Sasko), Po překroku doprava a hranou na vrchol.
JARNÍ VARIANTA, IV (Písk.Sasko), 15. 4. 2007, Tomáš Horníček, J.Kukla. Po překroku hranou přímo n.v.
VARIANTA - (CESTA VELKÝCH SNŮ), VIIa (Písk.Sasko), 13. 5. 1975, Jiří Slavík, J.Leipert. Středem JZ stěny k doleva jdoucí trhlině, tou na konec, pak doprava k ploché díře a nahoře k žebreu a kruhu Cesty velkých snů..
IDEÁLNÍ NAROVNÁNÍ, VIIa (Písk.Sasko), 6. 7. 1985, Roman Cimler, Jiří Drnec. Od kruhu středem stěny přímo na vrchol