oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - východní část
ŠIROKÁ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vzhledem k tomu, že všechny logické směry pro lezecké cesty již byly vyčerpány, OVK Tisá dne 5.10.2012 rozhodla o zákazu nových prvovýstupů na tuto věž/masiv.
[a)] STARÁ CESTA, V (Písk.Sasko), 1950, J. Prosek, Miloš Matras. V pravé části J výklenku do stropové spáry. Vzhůru na plošinu, dále do kouta a přes převis na vrchol.
1 STARÁ CESTA - VAR., 0 (Písk.Sasko), 25. 6. 1950, J. Prosek, L. Smrž, Zdeněk Vlk, Novák. Z plošiny vodorovný doleva za hranu a převislou spárou v JZ stěně.
[b)] ÚDOLNÍ CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 11. 6. 1991, Rolf Schade - Karel Bělina. Vlevo od St.c. (z bivaku), postavením do sokolíku a jím k 1. kruhu. Stěnou na lavici a spárou do římsy ke 2. kruhu. Vpravo přes převis ke 3. kruhu. Vhloubením a stěnou přes převis na vrchol.
[c)] ČIHULOVÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 28. 5. 1961, Josef Čihula, Miroslav Machovič. Od levé hrany výklenku doleva, vzhůru do spáry uprostřed převislé a na vrchol. (Pozn.: Dolézá se variantou St.c.)
1 [d)] ZLÉ ČASY DIKTÁTORŮ, VIIIc (Písk.Sasko), 26. 7. 1986, Libor Hroza - Karel Bělina. Nástup vpravo od Andělské hrany. Převisem doleva do díry a z ní doprava sokolíkem na jeho konec. Doleva k 1. kruhu a stěnou ke 2. kruhu. Převislou stěnou ke 3. kruhu, vpravo na vrchol.
1 [e)] ANDĚLSKÁ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 3. 9. 1967, Gerhard Tschunko, Wolfgang Bruch. Spárou v oblé Z hraně ke kruhu. Přes převis do výklenku a doleva ke 2. kruhu. Přes převis vzhůru, traverz doprava do komína a jím na vrchol.
Poznámka:exponované
[e1)] VAR. HADÍ PŘEVIS, VIIa (Písk.Sasko), 22. 6. 1969, Karel Bělina, Miloš Matras, Jaroslav Budín. Od 1.K převislou spárou namáhavě k vrcholu.
[f)] MANHATTAN, VIIIc (Písk.Sasko), 17. 8. 1991, Petr Slanina(2) - Jiří Slavík - Jiří Novák(2). Vlevo od Andělské hrany stěnou přes 2. kruhy přímo ke druhému kruhu c.Andělská hrana Vlevo přes převis (kruh) na vrchol.
[g)] JEŽÍŠI KRISTE, IXa (Písk.Sasko), 10. 9. 1983, Jiří Slavík - Miroslav Vlk, Miloš Matras(2). Z stěnou přes 2 kruhy pod převis. Přes něj do děr a velkého žebra (sokolíku), jím a spárou ke 2. kruhu cesty Pochod svatých a tou na vrchol.
TŘICÍTKA, Xa RP (Písk.Sasko), 6. 5. 2007, Tomáš Sobotka(1), Ondřej Beneš, Jiří Novák(2). Vpravo od cesty Modrotisk, stěnou přímo přes 4 borháky a hodiny ke druhému kruhu cesty Pochod svatých
Poznámka:Schváleno OVK Labské pískovce 15.11.07.
[h)] MODROTISK, IXb (Písk.Sasko), 29. 7. 1991, Václav Urban - Jiří Slavík. Vpravo od cesty Pochod svatých stěnou přes 2 kruhy až za traverz cesty Pochod svatých. Jí na vrchol.
[i)] ORIGINÁL MODROTISK, IXb (Písk.Sasko), 16. 8. 1991, Jiří Slavík, Arny, Milan Bulín. Stěnou přes 2 kruhy c.Modrotisk k 1. kruhu c.Pochod svatých. Přímo převislou stěnou přes další 2 kruhy na vrchol (celkem 5 kruhů).
[j)] POCHOD SVATÝCH, VIIc (Písk.Sasko), 30. 5. 1970, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. Komínem od SZ vzhůru k hodinám a doprava ke kruhu. V úrovni kruhu traverz několik metrů doprava do převislého sokolíku a jím a spárou ke 2. kruhu. Spárou na vrchol.
1 [k)] SZ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 1969, Antonín Olexa, Lubomír Oujezdský.
[l)] LUCIFERKA, VIIIa (Písk.Sasko), 17. 8. 1991, Petr Slanina(2) stř. Jiří Slavík stř. Jiří Novák(2). Středem pilíře stěnou přes 2 kruhy ke 2. kruhu c. S čerty nejsou žerty Touto na vrchol.
[m)] S ČERTY NEJSOU ŽERTY, VIIc (Písk.Sasko), 1. 5. 1986, Karel Bělina, Jan Šabata. Nástup mezi masivem a věží. V pravé části stěny z balvanu šikmo vpravo přes díru k 1. kruhu. Spárou pod převis, pod ním vpravo a další spárou ke 2. kruhu. Stěnou při hraně na vrchol.
[n)] NÁHORNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 2. 10. 1982, Manfred Kühn . Z masivu dolů k nejnižšímu místu, překrok a krátkou stěnou na vrchol.
Poznámka:(jištěn z masivu)
[o)] SMUTNÁ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 2. 7. 1969, Karel Bělina . Ze strže mezi masivem a věží jemnou stěnou pod převis ke kruhu. Převislou spárou na vrchol.
1 [p)] PŘESKOK Z MASIVU 2, Přeskok 2 (Písk.Sasko), 1969, Antonín Olexa.
[q)] HLAVOLAM, VIIa (Písk.Sasko), 27. 6. 1970, Karel Bělina, Viktor Jarolím, Blanka Skotnicová, Zdeněk Hubka, Antonín Olexa. Stěnou vlevo od Smutné cesty ke kruhu, dále spárou a stěnou k vrcholu.
1 [r)] ZAPOMENUTÁ CESTA, V (Písk.Sasko), 4. 10. 1969, Karel Bělina, Jiří Firman. Rozporem mezi masivem a levou částí SV stěny na římsu. V blízkosti hrany převislou spárou na vrchol.
[s)] KRÁTKÁ HRANA, VIIc (Písk.Sasko), 12. 6. 1983, Karel Bělina, T. Trampl. Vpravo od cesty Na přílepek Hranou na polici a dále přes kruh na vrchol.
2 [t)] PŘES PŘÍLEPEK, III (Písk.Sasko), Od V komínem na mohutný pilíř a na vrchol. 1
PŘES PŘÍLEPEK - VAR., VI (Písk.Sasko), 1. 7. 1972, Jürgen Lösel, P. Saling. V hranou na pilíř.
[u)] JV KOMÍN, II (Písk.Sasko),
[v)] NEŽ SE KDO NADĚJE, VIIb (Písk.Sasko), 28. 6. 1969, Karel Bělina, Lubomír Oujezdský, Zdeněk Hubka. Převislou spárou v JV stěně ke kruhu. Postavením do spáry a na malý balkónek, dále hranou k vrcholu.
NEŽ SE KDO NADĚJE - VAR., VIIb (Písk.Sasko), 30. 4. 1972, Milan Javorský, Jaroslav Budín. JV komínem několik metrů vzhůru a traverz doleva ke kruhu.
2 [w)] ŽELEZNÝ MUŽ, VIIb (Písk.Sasko), Karel Bělina. Nástup v koutě cesty Než se kdo naděje Z kouta doleva na hranu do spáry, tou přes díru a výše stěnou ke kruhu. Stěnou na vrchol.
[x)] FAKTOR X, VIIb (Písk.Sasko), 3. 7. 1969, Karel Bělina, Milan Javorský. Doleva ubíhající trhlinou v JV stěně na plošinu staré cesty. Stěnou přes kruh doprava do převislé spáry a jí na vrchol.
FAKTOR X - VAR. MYŠÍ, V (Písk.Sasko), 30. 5. 1970, Karel Bělina, Blanka Skotnicová. Od kruhu traverz doleva a přes převis na vrchol.
ĎÁBELSKÝ ELIXÍR, VIIb (Písk.Sasko), 10. 6. 2003, Karel Bělina, Filip Křivinka, Daniel Hölzl. Cestou Následuj mě do tmy (Věž v koutě) k velkým hodinám, přepadem do spáry ke kruhu, vlevo spárou n.v.
Poznámka:Schváleno VK
ČERTŮV ELIXÍR, VIIc (Písk.Sasko), 7. 8. 2004, Karel Bělina. Od K spárou velkým převisem ke K Ďábelského elixíru Doprava a při hraně na vrchol.
ANDĚLSKÁ HRANA - VAR. HADÍ PŘEVIS, VIIa (Písk.Sasko), 22. 6. 1969, Karel Bělina, Miloš Matras, Jaroslav Budín. Od 1. kruhu cesty Andělská hrana převislou spárou namáhavě k vrcholu.
VARIANTA (ĎÁBELSKÝ ELIXÍR), VIIb (Písk.Sasko), 2003,
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).