oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Ostrov
podsektor  Ostrov - jižní část
VELKÁ TOVÁRNÍ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Vzhledem k tomu, že všechny logické směry pro lezecké cesty již byly vyčerpány, OVK Tisá dne 5.10.2012 rozhodla o zákazu nových prvovýstupů na tuto věž/masiv.
[t)] J CESTA, IV (Písk.Sasko), Spárou v úzké J stěně na vrchol.
[u)] JZ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 1. 5. 1948, S. Busínský, František Eichler. Zprava do úzké stěny JZ pilíře, ke kruhu a komínem na vrchol.
Poznámka:nejištěno
[y)] VNITŘNÍ CESTA, III (Písk.Sasko), Levou spárou na blok, z něho do vnitřního komína a jím na vrchol.
[x)] Z CESTA, III (Písk.Sasko), 13. 6. 1963, Rudolf Wokržínek, Gerhard Tschunko. Pravou spárou na blok. Stěnkou u hrany na velkou římsu a poleva pod převis (hodiny). Přes převis a vpravo spárou na vrchol.
1 [a)] ST. CESTA, III (Písk.Sasko), 1924, Komínem v levé části Z stěny, později vnitřní stěnou na vrchol.
[v)] VEČER KRUTÉ SLÁVY, VIIb (Písk.Sasko), 11. 5. 1980, Karel Bělina, Antonín Olexa. V pravé části Z stěny krátce vzhůru do pravé spáry a ke kruhu. Vpravo další spárou, výše komínem na vrchol.
[z)] PILÍŘOVÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 17. 7. 1982, Karel Bělina, František Žid. Vpravo od St. c. stěnou přes kruh na pilíř. Přepadem ze stavění k 2. kruhu a hranou na vrchol.
1 JZ HRANA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 17. 7. 1982, Karel Bělina, František Žid. Od kruhu vpravo spárou do díry a vpravo ke 2. kruhu. Vhloubením na vrchol.
[s)] JZ SPÁRA, V (Písk.Sasko), Spárou vpravo od J cesty na vrchol.
2 ANO PANE TOVÁRNÍKU, VIIb RP (Písk.Sasko), 29. 8. 2008, Ctirad Suchý a Daniel Hölzl. Vlevo od Staré cesty při hraně přes díry k 1. K. Stěnkou ke 2. K. Spárou na plošinu (dob. bh) a libovolně n.v.
1 [w)] KVETOUCÍ MÁJ, VIIa (Písk.Sasko), 11. 5. 1980, Karel Bělina, H. Mathé, Hubert Tesch. V pravé části Z stěny do levé spáry ke kruhu cesty Večer kruté slávy. Spárou vzhůru a poté doleva do další spáry. Výše stěnou (hodiny) na vrchol.
[b)] FAGOT, VIIb (Písk.Sasko), Vlevo od St. c. pilířem k 1. kruhu. Hranou až na plošinu. Překrok doleva do stěny a tou ke 2. kruhu. Vpravo trhlinou na vrchol.
CESTA PRO SAMA, VIIIc RP (Písk.Sasko), 18. 6. 2008, Petr Kouba - Daniel Hölzl - Josef Nežerka(2). Vlevo od cesty "Fagot" středem stěny přes 3K na předskalí (dobírák), libovolně n. v. 2
[c)] KOUTOVÁ SPÁRA, III (Písk.Sasko), Výraznou koutovou spárou do sedélka a přes vklíněný blok na vrchol.
[d)] ZNOVUZROZENI, VIIIc (Písk.Sasko), 19. 10. 1991, Petr Slanina(2) - Jiří Slavík. SZ hranou přes 2 kruhy a přímo stěnou ke 2. kruhu cesty Fagot.
1 [e)] LEVÁ KOUTOVÁ SPÁRA, IV (Písk.Sasko), 1963, Gerhard Tschunko, William Kubinec. Vzhůru na římsu, traverz doprava do hnízda a převislou spárou na vrchol.
[f)] PÍSEČNÁ BLECHA, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 28. 9. 1980, Karel Bělina, František Žid. Stěnou ke kruhu, traverz doleva a po hraně ke 2. kruhu. Vhloubením na plošinu. Stavěním na hranu a přes 3. kruh na vrchol. (Bez stavění 9. 6. 1982 J. Slavík)
[g)] POLÁRNÍ ZAJÍC, VIIIb (Písk.Sasko), 20. 10. 1991, Jiří Slavík - Petr Slanina(2). Cestou Písečná blecha ke kruhu. Stěnou přímo přes další kruh na vrchol.
[h)] S HRANA, VIIc (Písk.Sasko), Úzkou S hranou a výše vhloubením doleva a pod vrcholovou stěnou na vrchol.
Poznámka:nejištěno
2 [i)] VOLÁNÍ PŘEDKŮ, VIIa (Písk.Sasko), 18. 7. 1970, Karel Bělina, Josef Kozlík. Stěnou podél SV hrany ke kruhu. Doleva ubíhající spárou na balkón. Levou spárou na vrchol.
[j)] SV SPÁRA, V (Písk.Sasko), Spárou na lavici cesty Levá koutová spára a tou na vrchol.
1 [k)] V SPÁRA, V (Písk.Sasko), 30. 9. 1961, Karel Krombholz, Karel Hladík. Spárou ze strže na vrchol.
[l)] V CESTA, V (Písk.Sasko), 30. 9. 1961, Karel Krombholz, Karel Hladík. Vlevo od V spáry spárou na vrchol.
[m)] NOVÁ V CESTA, IV (Písk.Sasko), 24. 8. 1961, Karel Krombholz, Karel Hladík. Přes vklíněný blok na lavici a spárou na vrchol.
[n)] SYCHRAVÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 28. 11. 1982, Karel Bělina, Antonín Rudolf. Ve V stěně spárou na poličku. Dvojspárou, výše spárou na balkón k velkým hodinám. Stěnou přes kruh na vrchol.
[o)] V KOMÍN, III (Písk.Sasko), Vlevo ve V stěně spárou, která se rozšiřuje v komín, vlevo na vrchol.
[p)] JV SPÁRA, V (Písk.Sasko), Spárou vpravo od JV hrany k vrcholu.
[r)] CESTA KOPANCŮ A RAN, VIIb (Písk.Sasko), 25. 5. 1980, Karel Bělina, Karel Frič. J pilířem na balkón a spárou k 1. kruhu. Hranou až na plošinu, překrok doleva do stěny a tou ke 2. kruhu. Hranou na vrchol.