region  Český ráj
oblast  Hruboskalsko
sektor  Borecké skály
podsektor  U Štěpánské (X-XI)
LEVÉ MASIVY U ŠTĚPÁNSKÉ - M
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7. - 31.10. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Borecké skály, podsektor: U Štěpánské (X-XI), skála: LEVÉ MASIVY U ŠTĚPÁNSKÉ - M
Obr.1: Vox populi vox dei, Jiřik, 3/2013 , vystaveno: 2013

Obr.2: Švejdova, Jiřik, 3/2013 , vystaveno: 2013

Obr.3: Klamavá spára, Jiřik, 3/2013 , vystaveno: 2013

ŠVEJDOVA CESTA, V (JPK), 30. 4. 1977, Jiří Švejda, Jiří Pražák(1), Jindřich Sochor, Jiří Unger. Spárkou pod převis (smyčky), středem přes něj (smyčka) a vlevo vzhůru ke kruhu. Šikmo vlevo na temeno.
TOTÁLNÍ NASAZENÍ, VIIa (Písk.Sasko), 25. 11. 2006, Nástup jako Netopýří cesta na odštěp (možno přijistit kruhem Netopýří cesty). Z odštěpu šikmo vlevo k 1. kruhu. Zdvihem do police a mírně vlevo vzhůru ke 2. kruhu. Přímo na temeno (kapsy).
Poznámka:3 kruhy
ŽLUTÁ SPÁRA, II (JPK), 16. 5. 1979, Dobroslav Liška, Jindřich Sochor.
SPÁRA Z MEČÍKU, II (JPK), 31. 8. 1977, Jindřich Sochor, Jiří Pražák(1). Z vrcholu Mečíku spárou na temeno.
SOLIVÝ KOMÍN, II (JPK), 31. 8. 1977, Jindřich Sochor, Jiří Pražák(1). Od JV solivou spárkou, výše komínem na temeno.
STANDOVA 70, V (Písk.Sasko), 5. 11. 2005, Výraznou spárou a výše úzkým komínem na temeno.
SLUNCE V DUŠI, VIIa (Písk.Sasko), 16. 10. 2005, Stěnou podél trhliny ke kruhu, vpravo a vzhůru stěnou ke 2. kruhu. Zdvihem do police, vpravo do vhloubení a jím na temeno.
Poznámka:2 kruhy
KUBA KUBIKULA, III (JPK), 14. 4. 2007, Josef Koudelka, Jan Kadlec. Ze soutěsky vlevo od Švejdovy c. v levé stěně koutkem.
VOX POPULI VOX DEI, VII (JPK), 14. 4. 2007, Josef Koudelka, Jan Kadlec. Zdvihem ke kruhu a žlábkem na polici ke 2. kruhu. Stěnou přes 3. kruh na temeno.
KLAMNÁ SPÁRA, IV (JPK), 30. 4. 1977, Jindřich Sochor, Jiří Švejda, Jiří Pražák(1). Spárou do jeskyňky (smyčky) a vpravo ke kruhu. Zprava k trhlině a na temeno.
DIGITÁLNÍ NOMÁDI, VII (JPK), VIIa (Písk.Sasko), 23. 10. 2010, Josef Koudelka, František Charvát. Stěnou pod chaloupkou přes 2 kruhy na temeno.
KAUFLAND PÍPL, V (JPK), 23. 10. 2010, František Charvát, Josef Koudelka, Jana Koudelková. Stěnou pod chaloupkou přes kruh na temeno.
ČEPOBITÍ, VII (JPK), 10. 10. 2015, Josef Koudelka, Čestmír Novotný. Cestou „Horoskop“ do police. Traverz vpravo ke 2. kruhu a přímo stěnou na temeno (slanění).
REPARÁT, VIIb (JPK), 9. 8. 2018, Josef Koudelka, Markéta Koudelková, Jan Vais. Cestou „Motivace za 200“ ke kruhu a do police. V polici traverz vlevo až za nástup cesty „Budiž světlo“ a šikmo vlevo v dírách ke kruhu. Stěnou přímo přes dvoje hodiny na temeno.
LIŠKA BYSTROUŠKA, VI (JPK), 9. 8. 2015, Josef Koudelka, Jan Vais, Markéta Koudelková. Stěnou naproti Nahnuté věžičce ke přes 2 kruhy do police. V ní traverz vpravo a ukloněnou hranou na temeno.
BALÍČEK NA CESTU, VIIb (JPK), 28. 8. 2015, Josef Koudelka, Markéta Koudelková. V pravé části stěny po mělkých dírách do police a zdvihem ke kruhu. Stěno přímo do další police a vpravo ke 2. kruhu. Stěnou a podél žlábku na temeno (slanění).
BORYŠ UMÍ PO SKALINÁCH, VIIb (Písk.Sasko), 29. 10. 2005, Podél hrany zleva doprava ke kruhu. Stěnou ke 2. kruhu. Šikmo vpravo do sokolíku a vlevo na balkón (hodiny). Ukloněnou stěnou na temeno.
Poznámka:2 kruhy
BUDIŽ SVĚTLO, VIIa (Písk.Sasko), 25. 10. 2008, Cestou „Motivace za 200“ ke kruhu a do police. V polici traverz vlevo a vzhůru ke 2. kruhu. Stěnou vzhůru přes 3. kruh na temeno.
Poznámka:3 kruhy
ČARDÁŠ, VIIa (Písk.Sasko), 22. 10. 2005, Vlevo od hrany ke kruhu a výše do díry (hodiny). Stěnou zleva do police (hodiny). Vpravo zdvihem kolem kruhu a šikmou plotnou.
Poznámka:2 kruhy
DĚROVÉ KRÁLOVSTVÍ, VI (Písk.Sasko), 1. 5. 2006, Stěnou do police (hodiny) a dále přímo vzhůru v dírách (hodiny) ke kruhu. Zleva na temeno.
Poznámka:1 kruh
DĚTSTVÍ S MAGOREM, VIIa (Písk.Sasko), 1. 5. 2006, Stěnou šikmo vpravo a z poslední hluboké díry přímo vzhůru ke kruhu. Do police a z ní děrami přímo ke 2. kruhu. Přímo na temeno.
Poznámka:2 kruhy
HOROSKOP, VIIa (Písk.Sasko), 7. 5. 2006, Krajkovou stěnou k hodinám a výše ke kruhu. Do police a zprava dírami do trhliny (uzel) a jí ke 2. kruhu. Podél spáry na temeno.
MOTIVACE ZA 200, 6. 11. 2005, Spárkou do police (velké hodiny) a vlevo zdvihem k 1. kruhu. Stěnou přes polici ke 2. kruhu. Mírně vpravo do díry (hodiny) a sokolíkem na konec. Šikmo vpravo na temeno.
NETOPÝŘÍ CESTA, V (Písk.Sasko), 15. 10. 2005, Středem stěny na odštěp. Vpravo ke kruhu a trhlinou do police (hodiny). Podél spáry na temeno. (vpravo od Chalupáře)
Poznámka:1 kruh
PSYCHICKÝ BLOK, VIIa (Písk.Sasko), 16. 10. 2005, Pravou hranou (uzel) k 1. kruhu. Stěnou u hrany (uzel) ke 2. kruhu a výšvihem na temeno.
Poznámka:2 kruhy
SATANOVY MIMIKRY, VIIa (Písk.Sasko), 25. 10. 2008, Po hraně ke kruhu. Dále hranou do stěny (hodiny) a vpravo ke 2. kruhu. Zleva na temeno. (cesta vede přímo za Chalupářem napravo)
SOKOLÍK, II (JPK), 3. 4. 1977, Jindřich Sochor. Sokolíkem při hraně na temeno.
KOMÍN, I (JPK), 3. 4. 1977, Jindřich Sochor.
KOUTOVÁ SPÁRKA, I (JPK), 3. 4. 1977, Jindřich Sochor.