region  Jižní Morava
oblast  Brno a okolí
sektor  Sochorská skála
SOCHORSKÁ SKÁLA
poznámka: Jen kousek od malé osady Kutiny je v lese ukryta docela pěkná skála. Vypíná se na levém břehu říčky Libochovky asi půl kilometru od vsi za železničním viaduktem, z něhož je také vidět. Skoro třicetimetrový skalní masiv se zařezává do svahu. Jeho hlavní vrchol je snadno přístupný po pěšinách vedoucích kolem skály.
Obr.1: Sochorka - mapa, mstrnad , vystaveno: 2017

Obr.2: Sochorka - hlavní stěna s mohutným převisem., mstrnad , vystaveno: 2017

Obr.3: , dpavlik , vystaveno: 2008

Obr.4: Vrcholová knižka - údolní police .2010 , vystaveno: 2010

Obr.5: Západní stěna, dpavlik , vystaveno: 2008

Obr.6: Jedna z posledních ..... , vystaveno: 2010

Obr.7: Údolní stěna, dpavlik , vystaveno: 2008

SPÁRA, 4- RP (UIAA), Bouldr plotničkou a spárkou na polici. Varianta koutkem nebo plotnou vpravo na polici.
KLASIKA, 5- RP (UIAA), 1. 8. 2007, David Pavlík. Nástup cestou Spára (vklíněnec) na polici, kolmou stěnkou přímo přes kruh do lehčího terénu a na vrchol.
KOMU ZVONÍ HRANA, 6 RP (UIAA), 4. 8. 2007, David Pavlík. Nástup cesty je vlevo od cesty První. Plotnou v jejím žlutém pásu vzhůru do stěnky a na levou hranu výrazné spáry (borhák cesty První), nahoru spáro-stěnou pod výrazný převis. Zleva (skoba) do jeho levé hrany (borhák) a jí na vrchol.
Poznámka:vrtáno od spodu!
PRVNÍ, 5 (UIAA), Širokou spárou (borhák) na poličku a koutkem na vrchol
DO SPÁRKY, 5 (UIAA), Zelenou převislou stěnkou (skoba) k borháku. Přímo vzhůru do pravé spáry (borhák) a jí vzhůru
LEVÁ ZADNÍ, 5- RP (UIAA), 1989, Nástup jako cesta č.5 , až k borháku a do levé spáry ,vzdušně vzhůru a na vrchol.
STARÁ SPIRÁLOVÁ CESTA, 4+ RP (UIAA), 1989, Nástup vlevo od cesty Jeden bez druhého ,stěnkou vzhůru / sk.s kroužkem / a mírně doprava na hranu / sk. / po policích a plotnách doprava / sk.-stanoviště /.Doprava za hranu / sk. / plotnou vzhůru na polici a na vrchol.
JEDEN BEZ DRUHÉHO, 6- RP (UIAA), 15. 8. 2007, Adam Záděra - David Pavlík. Převislou hranou / borhák /přímo / borhák / pod převislou plotnu s jemnou spárkou / borhák / a tou přímo nahoru.
INVENTURA CITŮ, 6+ RP (UIAA), 4. 8. 2007, David Pavlík, I. Sekanina. Nástup vpravo od cesty Jeden bez druhého. Z hrany police - převislou stěnkou pod strop (kruh), těžce přes něj do plotny (skoba cesty Stará spirálová) vzhůru pod výrazný převislý roh (kruh). Přes něj na polici a přes další výšvih lehce na vrchol.
Poznámka:Vrtáno od spodu!
KRÁSNÁ KULATÁ, 5 RP (UIAA), 29. 9. 2008, David Pavlík. Nástup jako cesta - Inventůra citů - cvakneme první kruh a traverz doprava na hranu , nahoru do plotny , stěnkou vzhůru / kruh / kolmou stěnkou vzhůru do převis.hladkého koutku - ním na vrchol.
Poznámka:vrtáno odspodu!
ZÁPADNÍ STĚNA, V (Welzenbach), 1989, Nástup mírně přev.spárou ,vzhůru - do ploten a pod přev.spáro-komínek,ním těžce vzhůru na polici a na vrchol.
KAMARÁDSKÁ, 7 RP (UIAA), 3. 9. 2007, David Pavlík stř. Adam Záděra. Nástup přímo pod kruhem v přev.Z.stěně - vpravo od c.Vedlejší efekty .Přes kruh těžce do koutku ,zakončeného stropem ,do položená krásné plotýnky až pod přev.stěnu k 2./ kruhu / stěnou přímo ke 3./kruhu / a přes něj k.těžce na polici ./společný dobírák s c.Vedlejší efekty /.Z police přes výšvih lehce na vrchol.
Poznámka:Vrtáno odspodu!
VAR. KAMÁRADSKÉ, 7- RP (UIAA), 9. 2009, David Pavlík. N.c.Kamáradská - nad 2.kruhem doprava ke spáře / hrot - smyčka /a spárou na polici.
VEDLEJŠÍ EFEKTY, 6 RP (UIAA), 1. 4. 2007, David Pavlík stř. Adam Záděra. Nástup v západní stěně ve spádnici levé údolní hrany. Nástup stěnkou a koutkem k 1. bh, překrokem doprava za hranu do plotny a dále po výrazné hraně vzhůru (5 bh) na podvrcholovou polici a odtud lehce na vrchol.
Poznámka:Jediná sportovní cesta na Sochorce. Vrtáno od spodu !
CESTA BUDOUCÍCH STARCŮ, 5 RP (UIAA), 22. 9. 2009, David Pavlík - Jan Mynář. Nástup C.Vedlejší efekty, k 2.borháku - Doprava do koutku pod převiskem / 1.bor. / přes něj do přev.stěnky / sk. / stěnou vzhůru na poličku /2.bor./ stěnou ke /3.bor./ a na pod vrchol.poličku / 4.bor/ přes. na velk.polici / 5.bor./ a na vrchol.
Poznámka:Jištění - Borháky / zabarvené /.
STROP, V A3 (Welzenbach), Nástup na konci výrazného koutu pod výrazným stropem , po skobách doleva na hranu stropu ,přes něj /krajně těžce/ do plotny a dále na vrchol.
ŠPIGLOVÁ FINTA, 7+/8- RP (UIAA), 9. 2009, David Pavlík. N.výrazným koutem v údolní stěně ,koutem vzhůru - ve stěně vpravo / borhák / přes něj a zleva při hraně pod strop.Cestou č.13 ma vrchol .
STAŘÍ VERSUS MLADÍ, V A2 (Welzenbach), 9 (UIAA), Cestou Údolka nad první nýt - pak vzhůru pod výrazný strop , / sk./ přes něj trhlinkou do plotny a na vrchol.
Poznámka:Název PP přelezu : Mokrý sen 1.PP J.Šálek , L.Abt 27.4.2010 klas. 9 UIAA . Dle infa o volných přelezců , dali nad stropem skobu ,kterou při pokusech vytrhli - cesta chce dojistit cca.2 ks borháků.
ÚDOLKA, 5+ (UIAA), Plotnou trochu doleva a zpět (2 jištění, těžké) pod převis (nýt). Převis obcházíme zprava ke stanovišti ve středu údolní stěny. Přes převis (borhák, těžké) přímo vzhůru k plotně (borhák) tou pod vrcholovou hlavu (jištění) a na vrchol
ÚDOLKA - VARIANTA, 8- RP (UIAA), Plotnou vzhůru , mírně vlevo /st.nýt / vzhůru a doprava pod výrazný převis / nýt / dále do výrazné vzdušné spárky nad hlavou / st.nýt / těžce přes a nad převis do plotny / st.nýt / a dále cestou Údolka na vrchol.
Poznámka:Pracovní název kuřimských lezců - Přímá údolka. Dle informací starších lezců - byla cesta nějak ... navrtána , a bylo třeba velkého snažení prvovýstupců s platným přelezem .
SLASTI ŽIVOTA, 6+ RP (UIAA), 22. 2. 2007, David Pavlík. Cestou Splněný sen pod převis, který obejdeme zprava do černé plotničky - zde mírně vlevo. Přes převislou stěnu (kruh) pod další strop, mírně vpravo nahoru přes kruh do stěnky a mírně vpravo na polici. Dále převislou stěnou přes kruh vzhůru na vrcholové temeno (erární smyčka) lehce na vrchol.
Poznámka:Vrtáno odspodu!
SPLNĚNÝ SEN, 8 (UIAA), 2. 4. 2002, David Pavlík. Nástup vpravo na hraně údolní plotny,nahoru a mírně vlevo do výrazného véčka / nýt./přes něj pod velký převis / nýt. a starýutržený kruh /.Do převisu a doleva / nýt./přes převis - výlez do malé plotny / nýt. s mailonkou /dále plotnou pod kolmou stěnku,ní nahoru a mírně doleva pod žlutou stěnu / hodiny /přes ní k borovicím a na vrchol.
Poznámka:vrtáno odspodu - nýt Pestr 25 kn / pr.12mm-50mm /
LEVÁ SPÁRA, 7+ RP (UIAA), IV A3 (Welzenbach), 1989, Z černé plotničky zleva do prvního bříška / sk./ přes ,pod širokou spáru v převisu nad hlavou .Spárou doleva až na její konec / hodiny / a přímo na velkou polici .Z ní na vrchol / c.Spirálovka , Údolka / .
Poznámka:Krásná vzdušná strop. spára - odjištěná v klasickém duchu - co dáš, to máš .
PRAVÁ SPÁRA, 7-/7 RP (UIAA), IV A2 (Welzenbach), 1989, Z černé plotny , doprava spárou přes převis .Dále do středu obrovského převisu , odtud spárou přes převis / borhák na hraně / přes něj do plotny nad . / Bez traverzování a odšlapů doprava ! / Dále na polici v údolní stěně a libovolně na vrchol / c.Stará spirálovka , Údolní /.
Poznámka:Potřeba nějakej frendík a stoper !
TRAVERZOVÁ, 4 (UIAA), Kuloárem k borháku v levé stěně. Traverz na širokou polici v údolní stěně. Středem údolní stěny na vrchol.
TRAVERZOVÁ - PŘÍMÁ VAR., 4 (UIAA), Od borháku v traverzové přímo vzhůru.
KULOÁR, III (Welzenbach),
PRAVÁ STĚNA KULOÁRU, 5 (UIAA), Spárou a stěnou pravé strany kuloáru na vrchol prostřední věžky.
KRAJINA DEŠTĚ, 5 RP (UIAA), 15. 5. 2007, David Pavlík - Libor Streit. Nástup 1.5 metru vlevo od nástupu cesty Pilíř - přímo vzhůru pod výraznou plotnu - ke kruhu , přes něj do plotny a nahoru na poličku .Mírně vlevo po členité hrance vzhůru do plotínek / bříza / - přes plotny mírně vpravo na další polici a po pilíři na vrchol.
Poznámka:Vrtáno odspodu!
VĚTRNÁ HRANA, 6- RP (UIAA), 28. 5. 2007, David Pavlík stř. Jan Mynář. Nástup cestou Krajina deště ke kruhu , traverz doprava pod převislou hranu , ní vzdušně vzhůru pod kolmou spárku , stěnkou a spárou na polici a lehce na vrchol.
PILÍŘ, 4 (UIAA), Nástup levou stranou údolní stěny prostřední věže pod převisek (jištění). Překrok doprava za hranu a vzhůru pilířem na vrchol.
VEČERNÍ PILÍŘ, 5+ RP (UIAA), 31. 3. 2007, David Pavlík - Pavel Švihálek. Nástup 2 metry vpravo od cesty Pilíř . Převislou stěnkou k / borháku / přes něj vzhůru do stěny a na polici / hodiny / , vpravo na výrazný piliř , vzhůru / borhák / přímo přes něj do stěny a tou ke skobě a na velkou polici ,odtud lehce na vrchol.
Poznámka:vrtáno odspodu
VÝCHODNÍ ROH, 6 (UIAA), Z okraje police převislou spárkou (těžké) na balkónek a po hraně na vrchol.
Poznámka:krásné - nejištěno !!!
TIŠNOVSKÁ SKOBA, 4+ (UIAA), Pravou stranou vhloubení cesty č. 28 přes převísek a dunivými sokolíky na vrchol.
VÝCHODNÍ PLOTNY, 4 (UIAA), 1981, Mírně převislými plotnami přes stupně přímo na vrchol
KOUT, 3 (UIAA), J. Cídl - Karel Cídl. Vvýrazným koutem do široké rokle
PLOTNOU, 4+ (UIAA), Plotnou přes malou borovičku a lehce doleva na vrchol stěnky
KOVADLINKA, 4+ (UIAA), Plotnou k malé borovičce, přímo ke komínku a doprava na ostrý pilíř
STĚNOU DRUHÉ ROKLE, 6+ (UIAA), Levou mírně převislou stěnou druhé rokle
Poznámka:nejištěno
DRUHÁ ROKLE, 3 (UIAA), 1982, H. Cídlová - Karel Cídl. Koutem a širokou roklí
PILÍŘEK, 5 (UIAA), Lehce zleva pilířkem od Druhé rokle
PŘES BŘÍZU, 4 (UIAA), Po schodovitých stupních do plotny. Přímo plotnami na vrchol.
HRANA NA BŘÍZKOVOU, 3 (UIAA),
POSLEDNÍ, 5 (UIAA), Komínkem na předskalí. Středem plotny na vrchol.
ÚDOLKA - NÁSTUPNÍ VAR., 4 (UIAA), Levou stranou kuloáru, přes převis z borovicí. Dál k nýtu pod převisem.