region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Kapelník
PODMOKELSKÁ
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Kapelník, skála: PODMOKELSKÁ
Obr.1: , vystaveno: 2007

Obr.2: PODMOKELSKÁ (CENTRÁLNÍ SKALÁK), 2020_03_FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

Obr.3: PODMOKELSKÁ (CENTRÁLNÍ SKALÁK) - Hana Chlumská 2022 , vystaveno: 2022

Obr.4: PODMOKELSKÁ (CENTRÁLNÍ SKALÁK), pfajgl , vystaveno: 2024

1 KOMÍNOVÁ CESTA, III (JPK), 23. 5. 1926, Rudolf Hanke a A. Guth. Komíny na balkón, stěnkou vlevo za hranu a koutem nebo hranou na vrchol.
ÚZKÝ KOMÍN, VI (JPK), 24. 6. 1961, Josef Čihula, Jiří Hradil. Pravou spárou výše úzkým komínem do sedla a "Komínovou cestou" na vrchol.
PILIERIK DREVOKOCŮRIKOV, VIIc (JPK), 7. 10. 2005, Miroslav Meier, Radek Meier. Vlevo od cesty "Úzký komín" stěnou šikmo vlevo pod převis. Zleva přes převis a vpravo k 1. kruhu. Středem pilíře přes 3 kruhy na balkón, doleva na hranu a tou na vrchol. 3 Protokol o prvovýstupu
JOSKŮV ODKAZ, VII (JPK), 10. 8. 1966, M. Černý, Jiří Novák(3). Trhlinou k hodinám a spárou na lavici. "Komínovou cestou" na vrchol.
PERFECT DAY, VIII (JPK), 30. 10. 2005, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Vlevo od cesty "Joskův odkaz" sokolíky, výše podél spáry přes 3 kruhy a stěnou ke 2. kruhu cesty "Tobodot". Stěnou přes kruh do děr a stěnou při hraně, výše hranou na vrchol. 4 Protokol o prvovýstupu
TODOBOT, VIII (JPK), 23. 7. 1996, Pavel Homolka, Pavel Starý, Jan Stříbrný. Spárou přes převis a kruh na konec, vlevo na balkón a vpravo stěnou a žebrem ke 2. kruhu. Traverz vpravo do kouta a tím na vrchol. Protokol o prvovýstupu
PUNŤOVA SPÁRA, VIIb (JPK), 31. 7. 1960, Josef Čihula stř. František Kroupa. Spárou přes převis do komína, tím pod strop a spárou na vrchol.
HNÚ SO TÓ, VIII (JPK), 12. 7. 2010, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Z předskalí doprava do středu pilíře a vzhůru ke kruhu. Podél spárky přes 2. a 3. kruh ke 3. kruhu "Jazykové spáry". Levou spárou ke kruhu, doprava do "Jazykové spáry" a tou na vrchol. 1
3 JAZYKOVÁ SPÁRA, VIIb (JPK), 28. 5. 1944, Zdeněk Mézl, Otto Jelínek, Karel Čabelka. Z předskalí komínem a spárou (1. kruh) ke 2. kruhu. Vpravo a spárou (3. kruh) na polici (nad ní 4. kruh). Spárou na vrchol.
ČUROMEDÁN, VIIIc (JPK), 6. 8. 1998, Miroslav Meier, Radek Meier. Sokolíkem cesty "Teamwork" a stěnou přes 5 kruhů k vrcholu. 1
TEAM WORK, VIII (JPK), 6. 9. 1982, Jiří Folprecht(1) stř. Miroslav Zvířecí(1) stř. Josef Rakoncaj. Sokolíkem na konec, v římse vlevo za hranu a stěnou při pravé údolní hraně (2 kruhy) na vrchol. Protokol o prvovýstupu
DRO-LI-TO, VIIc (JPK), 14. 9. 2008, Radek Meier, Miroslav Meier. Z nástupu "Údolní stěny" přímo přes 2 kruhy do koutku a podél spáry na balkon. Doprava na hranu a "Údolmí stěnou" na vrchol. Protokol o prvovýstupu
SO-LI-TO, VIIc (JPK), 14. 9. 2008, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Cestou "Dro-li-to" ke 2. kruhu. Doprava a středem pilíře přes 3. kruh ke 4. kruhu "Údolní stěny" a tou na vrchol. Protokol o prvovýstupu
29 ÚDOLNÍ STĚNA, V (JPK), 10. 9. 1933, Manfred Kauschka, Franz Funke, Manfred Kertész. V římse doprava (1. kruh) k zářezu a podél něho ke 2. kruhu. Stěnou (3 kruhy) k 6. kruhu, vlevo za hranu a po té (2 kruhy) na vrchol.

L. Vodháněl - J. Janků (1954): Od východní hrany vystoupíme šikmo doprava po stěně na vodorovnou římsu k 1. kruhu. Dále pokračujeme šikmo doprava vzhůru až na roh k nakloněnému zářezu, po kterém řučkujeme doleva do výklenku, ve kterém jest 2. kruh. Nesnadným krokem vzhůru v mírně převislé stěně dosáhneme dalšího kruhu. Dále pokračujeme přímo vzhůru po stěně s několika menšími hodinami až na vodorovnou lávku při levé hraně, po které přejdeme doleva za hranu k velikému skalnímu bloku (jisticí smyčka). Nad námi jest nyní převislý kout, po jehož levé straně jest mělká spárka. Podél této spárky vystoupíme na šikmý balkon (možnost zajištění) a traversujeme doprava za hranu, kde o něco výše jest 4. kruh. Na hraně vlevo několik metrů výše vidíme další kruh, ke kterému stoupáme přímo po pevné skále. Od kruhu přecházíme asi dva metry doleva a odtlačující stěnou po lámavých záchytech dosti obtížně vzhůru kolem menších hodin dospějeme k 6. kruhu. Po překonání mírného převisu dosáhneme 7. kruhu, od kterého stoupáme již přímo na vrchol.
4 1 1
HOMO FRAGILIS, VIIIb (JPK), 16. 10. 2005, Radek Meier, Miroslav Meier. Vlevo od "Údolní stěny" silně převislou stěnou přes 3 kruhy. Přímo ke 4. kruhu a vzhůru na polici. Vzhůru k 5. kruhu, šikmo vlevo k 6. kruhu a přímo na vrchol. 2 Protokol o prvovýstupu
DOLOMITENSTEIN, VIII (JPK), 20. 8. 2006, Radek Meier, Miroslav Meier. Cestou "Na revanš" krátce vzhůru a traverz vpravo k 1. kruhu. Přímo ke 2. kruhu, doprava na hranu a stěnou přes vodorovné zářezy (3. kruh) na polici. Libovolně na vrchol. Protokol o prvovýstupu
CESTA NA REVANŠ, VIIc (JPK), 1963, Josef Čihula . Koutem, výše spárou (kruh) k hodinám a vpravo na balkón. Stěnou podél spáry na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
6 MÉZLOVA SPÁRA, VI (JPK), 1943, Zdeněk Mézl, Karel Čabelka, Otto Jelínek. Levým koutem do díry, přes převis k 1. kruhu a spárou na polici (2. kruh). Doprava, úzkým komínem (3. kruh), spárkou a vhloubením na vrchol. 1
VARIANTA MÉZLOVY SPÁRY, VII (JPK), 1943, Zdeněk Mézl. Spárou mezi kouty pod převis a vlevo do díry pod 1. kruhem "Mézlovy spáry". Tou na vrchol.
LÁSKA ZHRZENÁ, VIIc (JPK), 2. 11. 1968, Václav Širl, Miroslav Machovič. Zleva ke spáře a podél té na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
SMÍTKOVA CESTA, VIIb (JPK), 1942, Josef Smítka, D. Tomáš. Soustavou spár vpravo od komína na vrchol.
ANGAŽOVANÍ UMĚLCI, VIIc (JPK), 8. 5. 2020, Radek Meier, Miroslav Meier. Pilířem mezi Smítkovou cestou a Láskou zhrzenou přes 3 kruhy do spáry a na balkon. Doprava na hranu a na vrchol.

Historické VK
PODMOKELSKÁ, výstupy od roku 1961 do 1966 (10,5Mb).
Myslel jsem údolní cestu. Taky je tam už 8 kruhu a ne 7
(Jan Sommer / 08.05.2019 14:54:13)
Asi by bylo dobré zmínit, ze ten dlouhý starý popis cesty už není aktualni - sparkou a koutek už se neleze. Je to tam silně rozsypane a lamave, rozrezane od lan až na pískoviště - velmi nebezpečné
(Jan Sommer / 08.05.2019 09:42:49)