region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Dračí skály
OHRADA
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Dračí skály, skála: OHRADA
Obr.1: , vystaveno: 2007

1 NORMÁLNÍ CESTA, II (JPK), Komínem od S a stěnkou na vrchol.
DÁREK K NAROZENINÁM, VII (JPK), 14. 6. 1981, Jiří Folprecht(1), I. Rieger, Eva Bradnová. Středem SV stěny k hodinám, vpravo po hladké plotně na balkónek a při SZ hraně ke kruhu. Šikmo vlevo a traverz až ke krátké spáře a jí na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
KOMU SE TO NELÍBÍ..., VIIb (JPK), VIIc RP (JPK), 16. 5. 1982, Vladimír Cvrček stř. Zdeněk Šonský, Z. Mareš, Ladislav Halama. Výrazným sokolíkem ke kruhu, přes převis mírně vpravo na vrchol.
ROZCVIČKA, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 10. 6. 1982, Zdeněk Šonský stř. Vladimír Cvrček, Věra Fůsová. 3 m komínem, vpravo do díry a přes převis ke kruhu. Mírně vlevo na vrchol.
ZÁPADNÍ SPÁRA, V (JPK), 11. 7. 1981, Roman Balek, Jiří Tauchman. Spárou do jejího rozšíření (hodiny) a dále spárou na vrchol.
KDE VŠECHNO KONČÍ, VIII (JPK), VIIIc RP (JPK), 25. 5. 1992, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vlevo od široké spáry přes hodiny na polici a středem stěny přes 2 kruhy na vrchol.
ZELENÁ HRANA, VIIb (JPK), 8. 8. 1981, Zorka Prachtelová stř. Petr Prachtel. Vlevo od široké spáry stěnou na polici, šikmo vlevo ke kruhu "Dárku k narozeninám" a hranou na vrchol.
METALOVÉ HRÁTKY, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 24. 8. 1989, Radek Meier stř. Robert Hes, Marcel Volf. Středem údolní stěny přes 2 kruhy a spárkou.
1 POSLEDNÍ SBOHEM, VIIb (JPK), VIIc RP (JPK), 5. 9. 1981, Roman Balek, W. Habel. Nevýraznou spárkou ke kruhu. Mírně vlevo trhlinou a po lištách na vrchol.
Poznámka:Věnováno oddílovým kamarádům D. Jungovi, V. Hebelkovi a B. Velemu, kteří zahynuli na Mont Blancu v r. 1981.
ŘEPANOVA HRANA, VIIc RP (JPK), 16. 7. 1978, Josef Hradecký(1) stř. Vladislav Rympler, Ladislav Halama, Zdeněk Lejsek. Lámavou převislou hranou ke hrotu, doleva za hranu a na polici ke kruhu. Asi 3 m přímo a potom doleva a na vrchol.
LOS SOMROS, VIIc (JPK), 13. 7. 2001, Miroslav Meier, Radek Meier. Pravou částí stěny přes 2 kruhy na vrchol.
NEVAŽ SE, ODVAŽ SE, IXb (JPK), 29. 7. 2001, Radek Meier, Miroslav Meier. Levou částí stěny přes kruh a hodiny na vrchol.
KOMÍNOVÁ CESTA, II (JPK), Od V komínem na vrchol.
PŘESKOK, Přeskok 1 (JPK), Ze S věže.
POSMRTNÁ ZTUHLOST, VIIIc (JPK), IX RP (JPK), 27. 7. 2001, Radek Meier, Miroslav Meier. Vpravo od "Ukázkové spáry" pomocí hrany přes kruh a šikmo vlevo ke 2. kruhu. Stěnou přes 3. kruh na vrchol.
UKÁZKOVÁ SPÁRA, VIIb (JPK), VIIc RP (JPK), 5. 4. 1982, Stanislav Šilhán, Lenka Veverková. Spárou ke kruhu, šikmo doleva na hranu (hodiny) a přímo na vrchol.
DO KÓPCA, VIII (JPK), 29. 7. 2001, Radek Meier, Miroslav Meier. Vlevo od "Ukázkové spáry" koutem pod převis a vpravo ke kruhu. Stěnou přímo přes 2. kruh cesty "V pravé poledne" na vrchol.
V PRAVÉ POLEDNE, VIIb (JPK), 9. 8. 1981, Roman Balek, Miroslav Peč. Sokolíkem na římsu (hodiny), traverz doprava na balkónek (nad ním hodiny), mírně doprava dolů a přímo přes 2 díry (hodiny), výše vpravo k 1. kruhu. Vpravo vhloubením přes převis ke 2. kruhu. Šikmo vpravo vzhůru (hodiny) a vlevo na vrchol. 1
VARIANTA NÁSTUPU, VIIc RP (JPK), 7. 9. 1981, Roman Balek, Miroslav Peč. Od markantních hodin ve spádnici 1. kruhu po jemných dírkách.
MAZLAVÉ MÝDLO, VIIb (JPK), 13. 8. 1981, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Do díry k hodinám a vlevo žlábkem do velké díry (kruh). Vpravo nevýrazným rohem na vrchol.
KOSTELNICKÁ SPÁRA, VI (JPK), 6. 7. 1980, Vladimír Ledecký, Miroslav Peč. Výraznou spárou (hrot), koutem a spárou (kruh) na vrchol.
AVE, V (JPK), 8. 8. 1981, Jiří Beneš, M. Rychlík. Vhloubením přes hodiny na vrchol.
PADÁKOVÉ DUO, VIIb (JPK), 5. 9. 1981, Milan Cudrák, Miroslav Peč. 2 m komínem, překrok do stěny vzhůru ke kruhu. 1 m vpravo a přes hodiny na vrchol.
HUBA PLNÁ PÍSKU, VI (JPK), 18. 6. 1988, Josef Koudelka, Zdeněk Borůvka. Vlevo od komína stěnou při hraně (hodiny) na vrchol.
STĚNA GNÓMŮ, VI (JPK), 22. 8. 1981, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Středem JZ stěny do díry, doprava a přes hodiny ke kruhu. Vlevo vzhůru a doprava na vrchol.
PROKLETÝ BUK, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 9. 8. 1991, Radek Meier stř. Miroslav Dědek(2). V JZ stěně Z věže stejně jako "Po špičkových chytech" do díry, vzhůru do další díry (jištění) a přes kruh do prohlubně (jištění). Šikmo vpravo na vrchol.
PO ŠPIČKOVÝCH CHYTECH, VIIb (JPK), 20. 4. 1982, Zdeněk Šonský, Vladimír Cvrček. Do jeskyňky, na polici a vpravo k sokolíku. Jím asi 2 m vzhůru, vlevo na hranu a na vrchol.
PRAVÁ SPÁRA, IV (JPK),
PLAYBOY, VII (JPK), VIIb RP (JPK), 22. 8. 1991, Miroslav Dědek(2) stř. Radek Meier. Vpravo od cesty "Sex box" z předskalí stěnou ke kruhu. Vpravo na hranu a tou na vrchol.
VARIANTA LEO, VII (JPK), VIIb RP (JPK), 22. 8. 1991, Miroslav Dědek(2) stř. Radek Meier. Od 1. kruhu cesty "Sex box" vpravo ke kruhu cesty "Playboy" a tou.
SEX BOX, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 30. 6. 1990, Robert Hes stř. Radek Meier, Radim Vlček. Od S z průchodu přes 2 kruhy na vrchol.
BOUNTY, VIIc (JPK), 28. 4. 2018, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Od S z průchodu (naproti cestě Playboy) stěnou při hraně přes kruh na vrchol.
KON-TIKI, VI (JPK), 28. 4. 2018, Miroslav Meier, Radek Meier. Vlevo od cesty Nahoru, ne dolu stěnou přes kruh a hodiny na vrchol.
NAHORU, NE DOLU, VIII (JPK), 28. 4. 2018, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vlevo od cesty Sexbox podél spáry vlevo na balkon a přes kruh na vrchol.