region  Český ráj
oblast  Hruboskalsko
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Dračí skály
LEBKA (VĚŽ IGNÁCE FUNKEHO)
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Ačkoliv přímý zákaz výstupu na hlavu Lebky není nikde uveden, tak dnes se až na vrchol neleze. Důvodem je extrémní poškození skály, které se každým dalším přelezem významně zhoršuje a vrcholovka se slaňákem jsou proto umístěny na předvrcholu pod hlavou.
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Dračí skály, skála: LEBKA (VĚŽ IGNÁCE FUNKEHO)
Obr.1: Lebka (Dračky, Hruboskalsko, foto: ZS, 2011), zstrnad , vystaveno: 2011

Obr.2: LEBKA (VĚŽ IGNÁCE FUNKEHO) , vystaveno: 2021

Obr.3: LEBKA (VĚŽ IGNÁCE FUNKEHO), 2021_10, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2021

Obr.4: LEBKA (VĚŽ IGNÁCE FUNKEHO) (CENTRÁLNÍ SKALÁK), pfajgl , vystaveno: 2023

5 STARÁ CESTA, VI (JPK), 7. 7. 1936, Erich Naumann, K. Riedel. Spárou v SV stěně do jeskyňky (hodiny), šikmo vpravo vzhůru do kouta a vlevo k 1. kruhu. Doprava do kouta a jím k ústí vnitřního komína. Podél dvojspárky vzhůru na předskalí pod vrcholovou hlavou. Od Z hlavy po úzké římse doleva až na S roh. Vzhůru a podél šikmého zářezu doprava, při hraně (2. kruh) do děr a vpravo na vrchol. (Z důvodu devastace skály byl původní počet dvou kruhů ve vrcholové hlavě zredukován VK Hruboskalsko na jeden.)

L. Vodháněl - J. Janků (1954): Východním rohem vystoupíme vzhůru k úzké lávce, po které přecházíme doprava do jeskyňky (jistící smyčka). Do této jeskyňky můžeme také nastoupit přímo úzkou, odtlačující spárou. Odtud pokračujeme koutem k 1. kruhu a dále na rovinku mezi dvěma skalami, jež tvoří mohutné předskalí. Zde přejdeme k východní stěnce a podél kolmého zářezu vystoupíme na vrchol předskalí. "Hlavu" zlézáme nejprve po levé hraně až ke kruhu a od něho šikmo vzhůru doprava obtížně až na pravou hranu, kde je 3. kruh. Od něho po hladké vrcholové stěně velmi namáhavě vzhůru.
2 1
1 KAMARÁDSKÁ CESTA, VIIb (JPK), 9. 6. 1966, Jiří Novák(3) stř. Václav Zakouřil. V koutem k hodinám, úzkou spárou vzhůru na lavici a rezavě zbarvenou stěnou na polici pod hlavou. Průlez úzkým otvorem na předskalí.
SKULL AND BONES, IXc (JPK), 15. 9. 2012, Radek Meier stř. Miroslav Meier. "Kamarádskou cestou" na polici (hodiny). Doleva a hranou přes 3 kruhy pod vrcholovou hlavu (dobírák). Traverz vlevo na vrchol předskalí. 4 Protokol o prvovýstupu
9. SYMFONIE, VIIc (JPK), 17. 5. 1980, Vladislav Rympler stř. Jiří Folprecht(1). Zářezem vlevo (hodiny) za hranu do díry a podél trhlin přes kruh na předskalí.
19 SPO, V (JPK), 7. 10. 1951, František Kroupa, Oldřich Kopal, Zdeněk Řepka. V jižní stěně spárou do díry (hodiny) a stěnou (hodiny) vzhůru na předskalí. 2 2
STŘÍHÁNÍ DOHOLA, VIIc (JPK), 11. 6. 1988, Stanislav Šilhán, Jan-Gusta Havel. Stěnou pod převis ke kruhu. Sestup vlevo k sokolíku a podél něj přes převis na předskalí.
18 NEDODĚLANÁ CESTA, VII (JPK), 20. 5. 1962, Jan Jelínek, M. Patera. Koutem ve středu JZ stěny podél spáry pod velký převis a doleva na polici (nad ní kruh). Šikmo doleva na velkou lavici a mělkým žlabem na předskalí. 4
TREPANACE, VIIb (JPK), 14. 7. 1997, Pavel Novák(2), Zdeněk Petráň. Stěnou přes kruh do díry (hodiny) a doprava ke kruhu "Nedodělané". Šikmo doprava na polici a přes díru na předskalí.
5 VEČERNÍ CESTA, VI (JPK), 1950, Radovan Kuchař, Oldřich Kopal, František Kroupa,. Podél trhliny do velké díry, kde začíná koutová spára. Podél ní na velkou lavici v horní části stěny a mělkým žlabem na předskalí. 5 1
SPODINA LEBEČNÍ, VIII (JPK), VIIIb RP (JPK), 14. 5. 1994, Radek Meier, Miroslav Meier. "Večerní cestou" do díry, vlevo na hranu a tou (1. kruh) ke 2. kruhu. Vpravo k sokolíku a přes hodiny na vrchol.
3 KOUTOVÁ CESTA, VII (JPK), 6. 7. 1959, Ladislav Mejsnar, Jiří Žák(1). Západním koutem podél spáry přes kruh na předskalí.
2 VNITŘNÍ KOMÍN, IV (JPK), 1937, . Z koutem podél spáry do jeskyně. Vnitřním komínem k vyústění a podél dvojspárky na předskalí.
VARIANTA, IV (JPK), Od SV vzhůru do jeskyně.
1 KZP 68, VIII (JPK), 17. 8. 1968, František Šída stř. Jan Procházka(2), Jiří Jíra. Hranou na zarostlou lavici, středem stěny a sokolíkem vzhůru a doleva ke kruhu. Převislou stěnou přímo na předskalí. 1
HRANA CLAUDIE, VIIIb RP (JPK), 1988, Robert Hes stř. Ondřej Krecbach, Ota Novák, M. Jílek, C. Moritz. Hranou přes kruh na předskalí.
DOBA LEDOVÁ, VIIIc (JPK), 13. 6. 1994, Miloslav Homolka, Petr Hejtmánek. Vzhůru na blok k velkým hodinám. Traverz vpravo přes další hodiny k sokolíku (1. kruh) a jím ke 2. kruhu. Vzhůru, překrok doprava za hranu ke spárě, tou a vlevo přes stupně na předskalí. Protokol o prvovýstupu
KOSTNICE, VIII (JPK), VIIIc RP (JPK), 6. 7. 1995, Miroslav Meier, Radek Meier. Stěnou přes hodiny ke kruhu. Vzhůru a vlevo přes 2. kruh do spáry a tou na předskalí. 1
OSTEOPORÓZA, VIIIc (JPK), IXb RP (JPK), 6. 7. 1995, Radek Meier, Miroslav Meier. Cestou "Kostnice" k 1. kruhu. Spárou na konec, vpravo přes 2. kruh do spáry a přes 3. kruh na předskalí. 1
CUKROVARNICKÁ SPÁRA, VIIb (JPK), 23. 3. 1984, Miloslav Homolka stř. Ladislav Halama. "Variantou vnitřního komína" a dále spárou přes strop (kruh) na předskalí.
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Meier Radek rmaier 14. 1. 2010 17:11:38
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Sl. kruh ČHS - velký, pozink 1 Temováno olovem
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Meier Radek rmaier meierradek@atlas.cz 24. 11. 2013 23:05:50
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Knížka ČHS - velká 1
Borhák do pískovce slaňovací - pozink pr. 22mm, délka 30cm 1 Vyměněn horní slaňák.

Historické VK
LEBKA (VĚŽ IGNÁCE FUNKEHO), výstupy od roku 1956 do 1968 (8,7Mb).
LEBKA (VĚŽ IGNÁCE FUNKEHO), výstupy od roku 1968 do 1984 (13,0Mb).
LEBKA (VĚŽ IGNÁCE FUNKEHO), výstupy od roku 2002 do 2016 (32,8Mb).
Z odkazu se musí odstranit mezera!

Jinak musím upozornit, že "Poznámka ke skále" není určena pro zápis odkazů do nějakých jiných webových presentací fotek něčeho od někoho. Když si myslíte, že vaše fotka skály má svoji dokumentární(!) kvalitu, tak ji pro ostatní na SO vystavte přímo. Takto to totiž zavání zneužíváním poznámek u skal k jakési sebepresentaci ...
(zdenek strnad / 19.02.2017 16:19:14)
Odkaz je nefunkční Lukáši... alespoň mě hlásí, že stránka je nenalezena. Zkontroluj, jestli ho máš dobře, díky.
(mstrnad / 19.02.2017 14:10:58)
http://www.flickr.com/photos /59439894@N06/9370214336/
(Lukas / 19.02.2017 07:17:53)