region  Český ráj
sektor  Centrální Skalák
podsektor  Dračí skály
DRAČÍ VĚŽ
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7. - 31.10. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: POZOR - z důvodů opakovaného hnízdění je od roku 2022 již pravidelně lezení na tuto skálu až do 30.6. dočasně zakázáno (viz. Povolení 2022).
oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Dračí skály, skála: DRAČÍ VĚŽ
Obr.1: , vystaveno: 2007

Obr.2: DRAČÍ VĚŽ VPR., 2019_09, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2019

Obr.3: DRAČÍ VĚŽ - HRANA "POSLEDNÍ ZVONĚNÍ", 2021_11, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

Obr.4: DRAČÍ VĚŽ (CENTRÁLNÍ SKALÁK) - Hana Chlumská 2023 , vystaveno: 2023

Obr.5: DRAČÍ VĚŽ (CENTRÁLNÍ SKALÁK) - Hana Chlumská 2023 , vystaveno: 2023

Obr.6: Bohouš Svatoš: Dračky - Rudá hrana, J.Kuhn, E.Novotná

8 DRAČÍ SPÁRA, VI (JPK), 30. 5. 1925, Walter Sobe stř. Paul Richter, G. Wollmann, F. Böhme, G. Grohmann. Úzkým komínem na předskalí. V SV stěně doleva k velkým hodinám a vlevo na koutový balkón (1. kruh). Sokolíkem a podél spáry až k vodorovnému zářezu (vlevo 2. kruh) a spárou přes další 2 kruhy na vrchol. 2 1
MASOMLEJN, VIIIc (JPK), IX RP (JPK), 3. 8. 1995, Rostislav Prokeš, Michal Procházka. Ve spádnici "Dračí spáry" stěnou přes hodinky a kruh ke 2. kruhu. Zleva do dírek a šikmo vpravo do díry (hodiny). Doleva k 1. kruhu "Dračí spáry" a tou na vrchol. Protokol o prvovýstupu
MASOMLEJN DIRECT, VIIIc RP (JPK), 17. 6. 2007, Miroslav Dědek(2) stř. Radek Meier. Od 2. kruhu cesty "Masomlejn" stěnou přes kruh do "Dračí spáry" a tou na vrchol. 5 1
SEVEROVÝCHODNÍ VARIACE, VIIIb (JPK), 17. 9. 1974, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Spárou vlevo do "Dračí spáry" až z průchodu přes kruh na "Rudou hranu" a tou.
KURCŠLUS, VIIb (JPK), 31. 8. 2008, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vlevo od cesty "SV variace" stěnou přes kruh na polici k 1. kruhu "Rudé hrany". Protokol o prvovýstupu
50 RŮŽÍ, X (JPK), 1. 7. 1998, Petr Slanina(2) . Cesta věnována památce Dany Havlíkové, která v 50 letech tragicky zahynula. Od 2. kruhu cesty "Pulp Fiction" šikmo vlevo ke hraně (kruh) a hranou přes další 3 kruhy na vrchol. 6 Protokol o prvovýstupu
17 RUDÁ HRANA, VII (JPK), 1937, Herbert Köckritz, Goorg Aschenbrenner. Komínem na předskalí pod JZ stěnou. Po šikmé lavici do kouta, v zářezu traverz doprava za hranu pod převis (1. kruh). Přes převis vlevo na hranu a při ní ke 2. kruhu. Vpravo od něho krátkým korýtkem do díry (hodiny) a ručkováním v zářezu na hranu (3. kruh). Vlevo ke 4. kruhu, spárou na balkón (borhák, hodiny) a výšvihem n.v.

L. Vodháněl - J. Janků (1954): Z jižního předskalí mírně šikmo vzhůru doleva na úzkou lavičku (jistící smyčka) pod Dračí stěnu. Po lávce přecházíme vodorovně doprava za hranu skály k 1. kruhu. Dále vzhůru přes převis ke 2. kruhu. Odtud po malých, ale pevných záchytech doleva na hranu a podél ní ke 3. kruhu. Od něho pokračujeme šikmo doprava do dutiny a potom vzhůru až k vodorovné římse, po níž přeručkujeme na východní hranu ke 4. kruhu. Nyní stoupáme lámavou stěnou vzhůru a výše poněkud vlevo, kde je 5. kruh. Podél svislého zářezu "sokolíkem" dospějeme na balkon (jistící smyčka). Obtížným krokem v severochodní hladké stěnce na vrchol.

Poznámka:Cesta byla v roce 2003 z rozhodnutí VK sanována. Pro devastaci terénu byl původní 2.kruh vytlučen a cesta odkloněna od 1.kruhu dle popisu. 21.8.2012 byl odstraněn z podvrcholového balkonu uvolněný skalní blok a osazen jistící borhák.
1 1 1
VŠECHNO JE JINAK, VIIb (JPK), IX RP (JPK), 6. 10. 1979, Zdeněk Petráň, Karel Charousek, Dana Havlíková, Miroslava Šafránková, Jan Lachman, Michal Novák. Z předskalí přímo stěnou k 1. kruhu. (Postavením) a stěnou ke 2. kruhu. Lámavou stěnou doprava na hranu (3. kruh) a podél ní na vrchol. (Bez stavění Libor Stejskal, 16. 8. 1983) 1
PROJEKT 1, 2001, Radek Meier. Od 2. kruhu cesty "Všechno je jinak" převisem přímo. Kruh.
7 DRAČÍ STĚNA, VIIb (JPK), 6. 6. 1928, Kurt Heinecke, E. Forke. Komínem a spárkou na předskalí pod JZ stěnou. Po šikmé polici na lavici pod začátek markantního kouta ve středu stěny. Koutem podél trhliny do jeskyně (velké hodiny), vpravo přes převis k 1. kruhu v levé plotně. Doleva do spáry (2. kruh) a podél ní na vrchol. 1
17 DRAČÍ STĚNA - VARIANTA, VII (JPK), 1958, Radovan Kuchař. Od 1. kruhu stěnou a spárou přímo.
1 DECHOVÁ STĚNA, VIIc (JPK), 7. 6. 1964, Milan Meier, Vladimír Meier, K. Philipp, Valerián Karoušek. Cestou "Dračí stěna" do jeskyně s hodinami, sestup šikmo doleva k 1. kruhu. Doleva vzhůru ke 2. kruhu, podél trhliny 3 m vzhůru a doprava ke 3. kruhu. (Postavením) přes převis a přímo k velké desce. Traverz šikmo doleva a na vrchol.
Poznámka:POZOR! Lámavá skála!
ZDECHLINA, VIIc (JPK), 24. 8. 2004, Michal Kuna stř. Lukáš Čermák. Od 2. kruhu "Dechové stěny" přes kruh do žlábku a tím k vrcholu.
Poznámka:Cesta je na hranici logičnosti, dalšímu dělání podobných cest by měla zamezit povinnost hlášení zamýšleného prvovýstupu na věže !
PROJEKT 2, 2004, Michal Kuna, Lukáš Čermák. Stěnou vpravo od cesty "Poslední zvonění". 2 kruhy.
POSLEDNÍ ZVONĚNÍ, IX (JPK), 25. 5. 1980, Josef Nežerka(1) stř. Josef Rybička stř. Josef Rakoncaj. Ostrou hranou (1. kruh) ke 2. kruhu. Stavěním k zářezu, jím a hranou na vrchol. 2
PULP FICTION, XIa (JPK), 19. 5. 1998, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán,. Vpravo od komína mezi předskalím a věží ukloněnou stěnou k V hraně a k 1. kruhu. Šikmo doprava (2 kruhy) do středu stěny. Krátce vzhůru, zprava obloukem přes sokolík do děr, v nich vlevo a přímo ke 4. kruhu. Přímo přes převísek k 5.kruhu a žlábkem na vrchol. Protokol o prvovýstupu
PAMĚTNÍ CESTA, VIIIb (JPK), VIIIc RP (JPK), 29. 10. 1965, Josef Čihula, Miroslav Machovič. Vzhůru na předskalí, 3 m vlevo a v dírách přímo na balkónek. Přímo přes další díry do jeskyně a z ní šikmo doprava k 1. kruhu. (Pomocí něj) vpravo převislým sokolíkem ke 2. kruhu. Vpravo do převislé spáry a tou.
DÍVÁM SE DÍVÁM, IXc (JPK), 18. 9. 1999, Radek Meier stř. Miroslav Meier. "Pamětní cestou" ke hrotu a zleva k 1. kruhu. Šikmo vpravo přes 3 kruhy a přímo nebo mírně vlevo na vrchol 2 Protokol o prvovýstupu
DAMOKLŮV MEČ, VIIIc (JPK), 23. 8. 1983, Roman Brt, V. Suchý. Od 1. kruhu "Dračí spáry" vpravo stěnou (2. kruh) ke 3. kruhu a přímo na vrchol. 1
VARIANTAX, k 1. kruhu primo po dirach.
Poznámka:2 kruhy
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Dědek Miroslav mdedek mdbojsa@seznam.cz 31. 8. 2012 10:56:00
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Knížka ČHS - velká 1

Historické VK
DRAČÍ VĚŽ, výstupy od roku 1937 do 1946 (2,4Mb). Unikátní, pravděpodobně vůbec první historická vrcholovka na Dračí věži.