sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Růžové stěny
RŮŽOVÝ PILÍŘ - M
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7.-31.1. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Růžové stěny, skála: RŮŽOVÝ PILÍŘ - M
Obr.1: Střídavě déšť, střídavě sněžení, Labák těchto dnů, 6.1.15 ,Jéňa , vystaveno: 2015

Obr.2: RŮŽOVÝ PILÍŘ - M (Labské údolí - pravý břeh), foto: z aplikace Black , vystaveno: 2017

HODNÁ SPÁRA, V (Písk.Sasko), 3. 10. 2015, Roman Živný, Marta Hašková. 6 metrů vlevo od stanoviště PŘEPŮLENÉ HRANY širokou, ze začátku převislou spárou na vrchol.
PŘEPŮLENÁ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 30. 10. 2005, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Z bivaku levou převislou hranou na vrchol pilíře (dobírání). Hranou vlevo od komína „Jižní hrany“ na vrchol.
CASSIS, VIIa (Písk.Sasko), 9. 3. 1991, Stanislav Lukavský(1), Vladimír Sojka. Vlevo od komína cesty „Bludička Julie“ stěnou na terasu a vpravo od cesty „Nokturno“ hranou přes 2 kruhy na vrchol.
BIVAKOVÝ BOULDER, VIIIb (Písk.Sasko), 31. 8. 2006, Vladislav Nehasil, Jan Paul, David Nehasil. Stěnkou nad bivakem přes kruh na temeno.
[k.] JIŽNÍ HRANA, VI (Písk.Sasko), 5. 7. 1990, Stanislav Lukavský(1), Stanislava Lukavská. V levé části stěny, vpravo od malého bivaku J hranou přímo na velký balkón a komínem na vrchol.
1 [j.] MALÝ PROBLÉM, VIIIa (Písk.Sasko), 2. 5. 1990, Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(2) . Středem stěny levého pilíře přes 2 kruhy a hodiny na lávku a traverz doleva na balkon. Stěnou přes 2 kruhy na velký balkon a vlevo stěnou na vrchol.
[j1.] MALÝ PROBLÉM - VAR., VIIb (Písk.Sasko), Zprava k díře a šikmo vlevo k 1. K.
1 KONEČNÝ PROBLÉM , VIIIa (Písk.Sasko), 2018, Martin Matras stř. Zbyněk Homola . Nástup jako u cesty Kamený kout 6 m dále vlevo stěnou přes 2 borháky na velký balkon smyčka dále stěnou vlevo přes 6 bh pod převis vpravo přes borhák za hranou ke slanění. 1
[i.] KAMENNÝ KOUT, VI (Písk.Sasko), 7. 4. 1991, Vladimír Sojka, Stanislav Lukavský(1). Vpravo od „Malého problému“ spárou na balkón. Spárou vlevo od spáry „Nokturna“ na vrchol.
[f.] NOKTURNO, VIIb (Písk.Sasko), 2. 10. 1979, František Záběhlík, Petr Laštovička(1) . Jako „Bludička Julie“ na terasu, doleva a stěnou ke K. Nad ním po římse traverz doleva ke hraně a tou na velkou plošinu (hodiny). Spárou a koutem vpravo na vrchol.
[g.] PŘÍMÉ NOKTURNO, VIIc (Písk.Sasko), 3. 2. 1990, Petr Hejtmánek, Vladimír Sojka. Od K přímo na velkou plošinu.
[d.] KOUTOVÁ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 31. 10. 1984, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1). Nástup stejně jako „Bludička Julie“ komínem na terasu a pravou koutovou spárou, výše komínem na vrchol.
[h.] MORTADELLA, VIIc (Písk.Sasko), 1. 7. 1992, Stanislav Lukavský(1), Jan Voves. Jako cesta „Cassis“ na terasu a dále na balkónek vpravo od hrany. Přes převis a stěnou vpravo od hrany (kruh) a hranou na vrchol.
[c.] BLUDIČKA JULIE, VIIa (Písk.Sasko), 27. 9. 1979, František Záběhlík, B. Dařbuján. Vlevo od pilíře komínem asi 20m na terasu. Vpravo kolem velkého převisu do široké spáry a tou, výše koutem pod další převis (stanoviště kruh). Doleva na hranu a tou do spáry. Spárou (hodiny) na vrchol.
1 OD SOUMRAKU DO ÚSVITU, VIIIb (Písk.Sasko), 12. 7. 2020, Konrad Schlenkrich stř. Chris-Jan Stiller. Vlevo od cesty "Westend" spárou, stěnou a hranou přes 9 bh ke kruhu cesty "Bludička Julie" krátce výše a na předskalí vlevo stěnou přes 3 bh ke slaň. bh
WESTEND, IXc RP (Písk.Sasko), 11. 2013, Jörg Andreas stř. Jens Manka. Circa 5m doleva od „Města duchů“ stěnou nejprve přímo, potom mírně doprava přes 2 borháky a K dále ke 3. kruhu od „Města duchů“. Tou ke 4. K a doprava stěnou a hranou přes 5 K dále na velkou polici (slaňák).
AFTER SUNSET, Xa RP (Písk.Sasko), 11. 2013, Jörg Andreas, Hanka Owsian. Od 5. K „Westend“ doleva stěnou, krátkou trhlinou a přes střechy (4BH) na velkoiu polici (Vpravo slaňák od „Westend“).
MĚSTO DUCHŮ, IXa RP (Písk.Sasko), 28. 5. 2004, Jan Paul stř. Vladislav Nehasil. Vlevo od cesty „Veverčí promenáda“ koutem několik m vzhůru a vpravo stěnou ke K (lze také přímo stěnou ve spádnici K). Stěnou mírně šikmo vlevo (2. kruh) na hranu ke 3. kruhu. Přímo podél hrany 4. K a 5 k vodorovné dvojspáře (nad ní 6. K). Vlevo koutkem, výše spárou a stěnou na vrchol.
3 AFTER-WORK-PARTY, VIIIc RP (Písk.Sasko), 6. 7. 2012, Sebastian Thiele stř. Chris-Jan Stiller. Vpravo od “Města duchů” stěnou, žebrem, převisem a stěnou na kazatelnu (9BH) k vrcholu (slaňák) 1
[b.] VEVERČÍ PROMENÁDA, VIIb (Písk.Sasko), 26. 7. 1978, František Záběhlík, Miroslav Cach. Jako „Varianta Rulety“ na terasu (dobírání). Asi 3m zpět a traverz krátce doleva. Stěnou (hodiny) a převislou spárou na balkón cesty „Ruleta“ ke K. Jako „Ruleta“ n. v.
[a1.] RULETA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 25. 5. 1977, Jaroslav Sinecký, Jindřich Strauss, Jiří Sýkora. Asi 10m vlevo od nástupu Rulety spárou na terasu.
2 GUNS N´ROSES, VIIIc (Písk.Sasko), 21. 9. 2013, Konrad Schlenkrich stř. Chris-Jan Stiller. Vlevo od “Rulety” stěnou a hranou 5BH na balkón. Doleva ke kruhu a tupou hranou přes 2 borháky ke kruhu “Životní sázky” a doleva ke slaňáku.
[a.] RULETA, VI (Písk.Sasko), 14. 10. 1976, František Záběhlík, Petr Laštovička(1), Ivo Nový. V pravé části údolní stěny spárou, později komínem a členitou stěnou na terasu. Vlevo sokolíkem do vodorovného zářezu a traverz doleva za hranu do středu údolní stěny na balkón (kruh). Převislou spárou nebo sokolíkem do široké spáry a tou na podvrcholovou plošinu. Šikmo doleva na vrchol.
1 ŽIVOTNÍ SÁZKA, VIIc (Písk.Sasko), 28. 9. 2003, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Cestou „Ruleta“ do vodorovného zářezu. Trhlinou (kruh) na konec a stěnou šikmo doleva ke 2. K. Stěnou přímo na vrchol.