region  Jižní Čechy
oblast  Skály u Písku
sektor  Jickovice
VARTA - M
poznámka: Na skalní útvar Varta se dostanete, projedete li Jickovicemi a zastavíte li po pravé staně u turistické značky vyhlídka v následující vísce Varta (1,5 km). Skála tvoří vyhlídku na hrad Zvíkov a je vzdálená od cesty cca 50 m. Okolí této skály je bohužel velice zaneřáděno odpadky od chatařů, kteří si z tohoto místa udělali skládku. Smrad, střepy, železo, plasty, prostě haldy odpadu všeho druhu.
BERNARD, 6 (UIAA), 1999, Květa Šolarová, Vladislav Lhotka, František Mezera. Cesta na věžičce, stěnou doleva přes nýt na polici a odtud pod převis.
PAMPELIŠKA, 3 (UIAA), Procházková, Kostohryzová. Koutem, v horní části šikmý traverz doleva ke slaňáku.
REVMATICKÁ, 6+ (UIAA), 1999, Květa Šolarová, Vladislav Lhotka, František Mezera. V levé části stěny za rohem přes převis na vrchol.
1 P&P, 6 (UIAA), 1999, Květa Šolarová, Vladislav Lhotka, František Mezera. Nástup u levé hrany stěny, mírně doprava přes dva nýty ke kruhu.
BUĎ A NEBO, 7 (UIAA), Květa Šolarová, Vladislav Lhotka, František Mezera. Uprostřed stěnky přes nýt a odtud buď doprava přes 2 nýty, nebo doleva přes 1 nýt na vrchol.
HLADKÁ, 7- (UIAA), 1999, Květa Šolarová, Vladislav Lhotka, František Mezera. Nástup v koutě k nýtu a odtud doleva přes hladkou stěnku a dva nýty na vrchol.
FEKÁLKA, 6 (UIAA), 1999, Květa Šolarová, Vladislav Lhotka, František Mezera. Nástup jako Hladká, ale uhýbá doprava přes dva nýty.
BIJTE CHATAŘE, 6+ (UIAA), 1999, Květa Šolarová, Vladislav Lhotka, František Mezera. Cesta v pravé části stěny, přímo přes 3 nýty na vrchol.
1 ZELENÁ KUŽELKA, 5- (UIAA), 2000, Lukáš Both, Novotný, J. Cimický. Na věžičce, co vede cesta Bernard, po hraně přes skobu a položenou plotnou ke slaňáku.
ČISTÁ SPÁRA, 4 (UIAA), Lukáš Both, Novotný, Cimický. Přes nýt a spárou na vrchol.
I MUŽI MAJÍ SVÉ DNY, 5- (UIAA), 2000, Lukáš Both, Novotný, Cimický. Širokým ubíhajícím koutem přes 2 nýty na vrchol.
Poznámka:Cesta je spolu s dalšími 3 cestami 15 m směrem dolů od c. Bijte chataře, 2. zleva.
ZLATÝ ŽELEZNÝ, 6- (UIAA), 2000, Milan Novotný, Milan Holub. Po pilíři přes nýt na vrchol.
Poznámka:Cesta je spolu s dalšími 3 cestami 15 m směrem dolů od c. Bijte chataře, 3. zleva.
1 P.A.D.A.M., 5- (UIAA), Milan Novotný, Lukáš Both. Cesta se nachází asi 20 m od cesty Zlatý železný a vede velice lámavým severním zářezem.
Poznámka:Zlatý železný je 15 m směrem dolů od Bijte chataře.
KOPRETINOVÁ, 5+ (UIAA), 26. 5. 2012, Martin Tučka, Petra Michvocíková. Spárou nalevo od cesty Bijte chataře do kouta a podél cesty Fekálka (poslední nýt) na temeno.
VELKÝ KOUT, 2 (UIAA), 26. 5. 2012, Martin Tučka. Napravo od cesty Ičmis, velkým koutem spadajícím k řece na temeno.
IČMIS, 5 (UIAA), 27. 5. 2012, Martin Tučka, Petra Michvocíková. Levým koutem po stupních (4 bh) na temeno (bh).
Poznámka:Cesta vede na samostatný pilíř vpravo pod Vartou (20 m).