region  Východní Čechy
sektor  Adršpašské skály
podsektor  Město
FRANCOUZSKÉ VĚŽE
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
KOMÍN, III (Písk.Sasko), 15. 7. 1961, Rudolf Baudyš, Jiří Nejezchleba. Z nejvyššího místa terénu mezi Francouzskými věžemi a Pidimužíkem komínem na vrchol.
1 FRANCOUZSKÉ MILOVÁNÍ, VI (Písk.Sasko), 16. 10. 1990, Vladimír Kadlčík, L. Kadlčíková. Od JZ z mezivěží mezi Francouzskými věžemi a Vngngem překrokem, doleva stěnou (kruh) do žlábku, jím a stěnou na vrchol.
VIA PUELA PUBLICA, VI (Písk.Sasko), 12. 6. 1977, Stanislav Lukavský(1), Jiří Polák. Na JZ straně věže (mezi Francouzskými věžemi a Vngngem) spárou, výše komínem k římse a v ní doleva ke kruhu. Stěnou šikmo doleva na hranu, po ní šest metrů, stěnou doprava a žlábkem na vrchol.
STARÝ DLUH, VIIa (Písk.Sasko), 12. 6. 1991, Aleš Obršál a Stanislav Lukavský(1), Jiří Wiesner. Od kruhu vlevo po hraně a přímo (2. kruh) na vrchol.
MANŽELSKÝ VÝSTUP, VIIc (Písk.Sasko), 6. 8. 1991, Stanislav Lukavský(1), Stanislava Lukavská. Od JZ z prostoru mezi Francouzskými věžemi a Malostranskou věží komínkem na blok. Přepadem a stěnou do římsy, v ní vlevo k visuté spáře, tou a sokolíkem k 1. kruhu. Stěnou (2. kruh) na polici k hodinám (zde křížíme cestu Mundiho stěna). Traverz stěnou vlevo na severní hranu a podél ní na vrchol.
MUNDIHO STĚNA, VIIa (Písk.Sasko), 15. 7. 1961, Karel Vozáb, Jan Farkaš. Od JV z prostoru mezi Francouzskými věžemi a Malostranskou věží levým komínem na plošinu pod stěnu (kruh). Stěnou na polici k hodinám, vpravo komínkem a stěnou na vrchol.
TIP - ŤOP HRANA, Přeskok 2 (Písk.Sasko), 11. 6. 1977, Stanislav Lukavský(1), Jiří Polák, Zdeněk Zilvar. Levým SZ komínem a po západní hraně severní věže na její vrchol. Přeskokem a stěnou na vrchol.
Poznámka:Dolez IV
PILÍŘOVÁ, Přeskok 2 (Písk.Sasko), 12. 6. 1977, Stanislav Lukavský(1), Jiří Polák. Od SV v koutě komínem na pilíř. Přeskokem a stěnou na vrchol.
Poznámka:Dolez III
PŘECHOD, IV (Písk.Sasko), 30. 8. 2001, Z Pidimužíka.
FESTOVNÍ FRANCOUZÁK, IXc (Písk.Sasko), 2015, Miroslav Mach. Ze soutěsky mezi Francouzskými a Malostranskými věžemi při pravé hraně přes 3 kruhy, dále tupým sokolem (smyce) na polici (4.kruh) n.v.
FRANCOUZÁK, VIIIb (Písk.Sasko), 7. 8. 2015, Andreas Stephan stř. Miroslav Mach stř. Stanislav Lukavský(1), Stanislav Čejp, Petr Mocek. Komínem (levý SZ) 8m, vlevo traverz k 1.kruhu. Stěnou podél sokolíku ke 2.kruhu, stěnou na pilíř. ŤIP-ŤOP cestou n.v.
MOULIN ROUGE, VIIb (Písk.Sasko), 19. 7. 2003, Miroslav Mach stř. Karel Nováček stř. Stanislav Lukavský(1). Komínem od SV mezi Gaskoňcem a pilířkem, vlevo stěnkou po hraně na pilířek. Překrokem a stěnou na rampu (jištění), vpravo stěnou podél oblé hrany (2 kruhy) do vhloubení (hodiny) a vlevo stěnou n.v.
PRDY VRDY, VIIb (Písk.Sasko), 9. 8. 2015, Andreas Stephan stř. Stanislav Lukavský(1). Levým komínem 8m, vpravo spárou a komínem nad římsou (kruh) na pilíř. Přechodem přes věžičku, přepadem a stěnou (2.kruh) a výše Manželským výstupem n.v.
VIA PUELA PUBLICA - VAR. STARÝ DLUH, VIIa (Písk.Sasko), 12. 6. 1991, Aleš Obršál stř. Stanislav Lukavský(1), J.Wiesner. Od kruhu vlevo po hraně a přímo (2. kruh) na vrchol.