region  Český kras
oblast  Srbsko
sektor  Pupek
PUPEK
LESNÍ CESTA, 5 (UIAA), 14. 10. 1972, Jiří Šplíchal(1), E. Kozohorská, Václav Sedláček, František Kolář. Vlevo SZ stěnou mírně šikmo vpravo a pak přímo přes skoby.
Poznámka:Zarostlá, jištěna skobami. 20 m
BUĎ FIT, 6 (UIAA), 10. 12. 1972, František Kolář, Jiří Šplíchal(1). Nástup "Lesní cestou" z ní výše vpravo traverzem pod pevisem na polici v JZ štěně a po ní stále vpravo přes celou stěnu až k "Cestě pro kamarády" a jí možno na vrchol (původně dále traverzem vpravo kamsi).
Poznámka:Jištěna třemi skobami. 25 + 30 m
ŽIJEM JEN JEDENKRÁT, 8+ (UIAA), Nástup vpravo od Lesní cesty v levé části severní stěny přes převis (bh) na polici a mírně doprava přes strop (bh) ke skobě a kamsi (tuším doprava do těch spár) nahoru.
Poznámka:18 m
QUOS EGO, 8 (UIAA),
Poznámka:jištěno jedním borhákem, 10 m
HLAS NAŠICH SRDCÍ, 9- (UIAA),
Poznámka:lezeno jen AF, jištěno pěti skobami, 30 m
BIG BEN, 9/9+ (UIAA), 2. 6. 1973, Lubor Zalabák stř. Josef Moulis. Od druhého borháku "Staré cesty" mírně šikmo vlevo pod převis ke smyci a vzhůru převisem přes šest borháků a čtyři skoby na vrchol.
Poznámka:Jištěno sedmi borháky a pěti skobami. Lámavé! 20 + 12 m, 1. RP 18.9. 1991 R. Teplý
NANEBEPĚNÍ, 10 (UIAA), 1998, Petr Resch. Z cesty "Iron Maiden" nad prvním borhákem šikmo vlevo po hraně převisu (nýt) a pak vzhůru přes další 3 nýty do cesty "Iron man - L2" a jí ke slaňovacímu řetězu.
Poznámka:Těžké tahy za prsty. 26 m
STARÁ CESTA, 6+ (UIAA),
Poznámka:5 bh 2 sk.
BLANČINA CESTA, 6+ RP (UIAA), 7. 3. 1970, Karel Bělina, J. Svoboda, Blanka Skotnicová. "Starou cestou" pod převis a vlevo travezem pod ním do spárokouta a jím vhůru, později šikmo vlevo na vrchol.
Poznámka:Původně V- A0.
IRON MAIDEN, 9+/10- (UIAA), 1995, Petr Resch. Od prvního borháku "Staré cesty" stěnou podél sokolíku přímo přes borhák pod hranu převisu a k 2. borháku (záhodno využít první nýt cesty "Nanebepění"). Silovým bouldrem přímo od spodu do madla. Dále přímo vzhůru cestou "Iron man - L2" (3. a 4. borhák) a pak po malých lištách přímo k 5. borháku. Od něj přes sklopenou lištu mírně šikmo vlevo a ke slaňáku cesty "Iron man".
Poznámka:5 bh, 1 nýt, 1 sk, 26 m
IM - EXTENSION, 10- RP (UIAA), 2. 2011, Ondřej Běhal, Roman Pešík. Cestou "Iron Maiden" k jejímu poslednímu borháku. Od něj ale šikmo vpravo stěnou směrem na nový zabarvený borhák cesty "Direttissima horní" a od něj přímo vzhůru cestou "Direttissima horní" k řetězu v podvrcholovém koutě.
Poznámka:Přelezeno AF, dosud (10/2013) není znám RP přelez. Klasifikace je odhadovaná.
IRON MAN, 9 (UIAA),
Poznámka:8.
2 VIA IDEALE, 7 (UIAA),
Poznámka:3 bh 1 sk.
POSLEDNÍ PROBLÉM DOLNÍ, 9- RP (UIAA), 1983, Jiří Rozmajzl, Jiří Mašek. Vlevo od cesty "Direttissima dolní" z dvouprstové dírky do lámavého odštěpu přímo stěnou k prvnímu borháku a převisem přímo přes dva dva borháky ke kruhu cesty "Via ideale" a jí na balkón.
Poznámka:1. RP P. Čermák, T. Čada, 31.10.1984, přes převis těžce, první borhák v osmi metrech, 3 bh, původní klasifikace změněna
1 ŽOVIÁLNÍ VARIANTA, 7 RP (UIAA), Od třetího borháku cesty "Direttissima dolní" přímo vzhůru přes jeden borhák na polici.
Poznámka:Špatně jištěno! Z vrcholové partie cesty hrozí pád na zem! 9 m
DIRETTISSIMA DOLNÍ, 7 (UIAA), 11. 10. 1968, Ivan Bortel, Boris Bortel, Eva Mlčouchová. Nástup v levé části JZ stěny koutem mírně doprava k prvnímu borháku, od něj vlevo pod převisem přes skobu k druhému borháku v převise a vzhůru doprava klíčovým traversem subvertikální trhlinou k třetímu borháku. Dále šikmo vpravo k čtvrtému borháku a vzhůru přes další tři borháky na polici.
Poznámka:1. RP P. Novák, 3. 3. 1984
DÍKY BOHU, 7+ (UIAA), Nástup vpravo od cesty "Direttissima dolní" přímo k jejímu prvnímu borháku. Dále přímo mírně převislou stěnou přes borhák k třetímu borháku cesty "Diretissima dolní" a různě na polici.
Poznámka:Jištěno dvěma borháky. 12 m
PŘÍMÁ VARIANTA SPODNÍ, 8+ RP (UIAA), 1988, Stanislav Rataj. Nástup vpravo od cesty "Díky bohu" přímo přes jeden bh těžce po mini lištách k čtvrtému bh cesty "Direttissima dolní" a dále jí.
Poznámka:Špatně jištěno, výše nad bh hrozí pád na zem! zváno též "Přímá čistota"
ČISTOTA PŮL ZDRAVÍ, 7+ (UIAA), 12. 6. 1984, Pavel Novák(2), Miloslav Pletánek. Nástup vpravo od cesty "Přímá varianta spodní". Stěnou k římse (vklíněnec), vpravo, vzhůru a zpět vlevo k prvnímu borháku. Dále mírně šikmo vlevo do cesty "Direttissima dolní" a jí na polici.
Poznámka:1. RP T. Čada, 31.10.1984, Ve spodní části nutno použít vlastního jištění (smyce, friendy, vklíněnce)!
DIRETTISSIMA HORNÍ, 8+ (UIAA), 10. 12. 1963, Vítězslav Kazimour, Ivan Bortel. Z police širokou spárou na její konec. Dále šikmo vlevo přes borhák do trhliny a vzhůru na polici ke slaňovacímu řetězu.
Poznámka:1. RP P. Čermák, 24.10.1984, bh, smyčka
FOTOGENICKÁ, 9- (UIAA), 24. 10. 1974, Jiří Šplíchal(1), Vlastimil Adamovský. Z police cestou "Direttissima horní" na konec spáry. Dále téměř přímo vzhůru do poličky a podél hranky, později stěnou k slaňovacímu řetězu.
Poznámka:1.RP T. Čada, 24.10.1984, bh
PUPEČNÍ ŠŇŮRA, 10-/10 (UIAA), 2006, Petr Resch. Po přelezení skoro celé Fotogenické se traverzuje doprava do Gnocchi alla Romana a tou nahoru.
Poznámka:borjáky.
GNOCCHI ALLA ROMANA, 8+/9- RP (UIAA),
Poznámka:13 m
1 POSLEDNÍ PROBLÉM HORNÍ, 7+/8- RP (UIAA),
Poznámka:13 (15) m
GRAND DESERT, 8-/8 RP (UIAA), Petr Anelt.
Poznámka:narovnané "Staccato", 25 m
STACCATO, 8- (UIAA),
Poznámka:5 bh 1 sk.
PARADENTÓZA DOLNÍ, 7 (UIAA),
Poznámka:5 bh 3 sk.
PARADENTÓZA HORNÍ, 8- RP (UIAA), Vpravo od výrazného kouta při hraně na vrchol.
Poznámka:10 (12) m
PRÍMA LINEA, 6- RP (UIAA),
Poznámka:10 m
CESTA ZEPPELÍNŮ, 7+ RP (UIAA),
Poznámka:28 m
GO, 8-/8 (UIAA), Jde až z police nahoře přes jeden borhák, je to jen takový těžší vzdušný výšvih
Poznámka:8 m
DIRECT WITHOUT AID, 8 RP (UIAA),
Poznámka:28 m
CESTA ŠELEM BRUMLÍKOVITÝCH, 8- RP (UIAA),
Poznámka:30 m
MAŠKŮV PILÍŘ, 7- RP (UIAA),
Poznámka:35 m
HELENČINA, 6+ RP (UIAA), 4. 7. 1960, Miloš Albrecht, Jiří Gaisl. Stěnou a sokolíkem (friendy) přes borhák vlevo k 1. kruhu. Od něj zleva (lezeno i přímo či vpravo za cca 8 UIAA) ke 2. kruhu. Spárou vlevo na balkón a ke slaňáku.
Poznámka:35 m, Nutno použít vlastního jištění (smyce, friendy, vklíněnce)!
1 CESTA PRO KAMARÁDY, 7 RP (UIAA), 30. 11. 1982, J. Kraft, Zdeněk Míka. Vpravo od "Helenčiny cesty" stěnou přímo přes dva borháky a skobu ke kruhu. Okolo kruhu těžce zprava na rampu a spárou přes dvě skoby k slaňovacímu borháku.
BEZPEČNÁ VARIANTA, 6 RP (UIAA), 1982, J. Kraft. Od prvního borháku "Helenčiny cesty" šikmo vpravo k druhému borháku "Cesty pro Kamarády"
HRÁDECKÁ, 5+ RP (UIAA), 1980, František Bauer. Zcela vpravo, nástup z keřů. stěnou přímo vzhůru.
Poznámka:Jištění neznámé.
P1, 7 RP (UIAA), 2011, Josef Sulke. Zcela vlevo při okraji severozápadní stěny přes tři borháky k borháku pod travnatou policí.
Poznámka:Název neznámý, 8 m, borháky: sulkeho slzy
P2, 8 RP (UIAA), 2011, Josef Sulke. Druhá zleva v severozápadní stěně přes čtyři borháky přímo k řetězu pod velkou travnatou policí.
Poznámka:Název neznámý, 12 m, obtížnost odhadem, borháky: sulkeho slzy
P3, 8- RP (UIAA), 2011, Josef Sulke. Třetí cesta zleva v severozápadní stěně přes čtyři borháky přímo k řetězu pod velkou travnatou policí.
Poznámka:Název neznámý, 16 m, borháky: sulkeho slzy
P4, 7+ RP (UIAA), 2011, Josef Sulke. Čtvrtá cesta zleva v severozápadní stěně přes čtyři (pět) borháků přímo k řetězu v položené plotýnce.
Poznámka:Název neznámý, 15 m, borháky: sulkeho slzy
P5, 8+ RP (UIAA), 2011, Josef Sulke. Pátá cesta zleva v severozápadní stěně přes čtyři (pět) borháků přímo k řetězu v kolmé stěnce.
Poznámka:Název neznámý, 16 m, borháky: sulkeho slzy
P6, 9 RP (UIAA), 2011, Josef Sulke. Šestá cesta zleva v severozápadní stěně přes čtyři borháky pod převísek a vlevo do cesty "P5" a jí k řetězu v kolmé stěnce.
Poznámka:Název neznámý, klasifikace odhadovaná, 17 m, borháky: sulkeho slzy
P7 Z BLANČINY CESTY, 8 RP (UIAA), 2011, Josef Sulke. Od třetího borháku (sulkeho slza v koutě) "Blančiny cesty" mírně šikmo vpravo kolmou stěnou více méně přímo přes další dva (tři) borháky k řetězu.
Poznámka:Název neznámý, 10 m, obtížnost odhadem, borháky: sulkeho slzy
P8 Z BLANČINY CESTY, 8/8+ RP (UIAA), 2011, Josef Sulke. Od druhého borháku (sulkeho slza v koutě) "Blančiny cesty" mírně šikmo vpravoasi 2 m do kolmé stěny a jí přímo přes další tři borháky k řetězu.
Poznámka:Poznámka:Název neznámý, 15 m, borháky: sulkeho slzy, lámavé, s využitím borháku/ů cesty "Hlas našich srdcí"?
Tučka Martin mtucka martan.kladno@seznam.cz 6. 3. 2011 20:11:03
Vrch. krabice ČHS - titanzinek, klasická s bočním uchycením 1
Vrch. krabice ČHS - titanzinek, klasická s bočním uchycením -1 Odlepené rohy krabičky v puklině na terase, knížka popsaná z 1/4.