region  Střední Čechy
sektor  Roviště, Čertovo kopyto
podsektor  Roviště
HIGHLANDER
1 KNEDLO VEPŘO ZELO, 8-/8 (UIAA), 1998, Ondřej Sobotka, František Mezera. Nástup v koutě jako cesta Revoluční, výěvihem na patest. Levou částí stěny, která je v horních pariích schodovitě převislá přes 4 nýty.
1 SBOHEM A DÍK ZA RYBY, 7+ (UIAA), 1999, Roman Blahník, František Mezera. Nástup stejně jako cesta Revoluční na patest, pak lehce stěnou výše podél cesty Revoluční až pod schodovitě utvářenou převislou hranu. Tou na vrchol.
1 REVOLUČNÍ, 5 (UIAA), 1997, Vladislav Lhotka, František Mezera. Koutkem na patest, lehce nevýrazným koutem, tím několik metrů a pak po zřejmých chytech uhnout do levé stěnky.
Poznámka:Volný balvan v koutě!
2 ŽLUTÁ VODA, 6- (UIAA), 1995, František Mezera, Květa Šolarová, Zdeněk Dušek. Náatup stejně jako cesta Imrvére v lihu na balkónek, pak vlevo od této cesty a vpravo od koutku přes tři nýty ke slaňáku.
3 IMRVÉRE V LIHU, 7 (UIAA), 1997, František Mezera, Květa Šolarová, Zdeněk Mikeš. Nástup v koutě vlevo od cesty Kulatý vobdelníky. Přes 5 nýtů podél vrcholové spárky ke slaňáku cesty Fialovej les.
2 KULATÝ VOBDÉLNÍKY, 7+ (UIAA), 1994, František Mezera, Květa Šolarová, Roman Číp. Nástup asi 2 m vlevo do cesty Fialovej les, kterou kříží u 3. nýtu a jde dále šikmo doprava depresí pod převísek. Na konci traverzu pak krátkým výšvihem ke slaňáku.
3 FIALOVEJ PES, 7 (UIAA), 1997, František Mezera, Květa Šolarová, Zdeněk Mikeš. Cesta nastupuje vlevo od cesty Kyselý déšť, krátkou kolmou stěnkou přes dva bh. Třetí bh má společný s cestou Kulatý vobdélníky. Dále pokračuje přímo kolmou stěnkou a výšvihem na polici ke slaňáku.
KYSELEJ DÉŠT, 8 RP (UIAA), 7. 4. 2012, Roman Blahník,Petr Obst,Ondřej Sobotka. Vlevo od cesty Zlaté koule stěnou a pilířkem 6nýtů ke slanění.
ZLATÝ KOULE, 9+ (UIAA), 2001, Petr Resch. Stěnou přes 4 nýty k 5. nýtu cesty Kulaté vobdélníky a tou ke slaňáku.
JÁMA A KYVADLO DIR., 8+ (UIAA), 1997, Ondřej Sobotka. Přímo přes 2 nýty do cesty Jáma a kyvadlo.
HYPERTENZE, 8 (UIAA), 2013, Roman Blahník, Miroslav Beránek, Petr Sláma. Vlevo od nástupu cesty Jáma a kyvadlo přímo ke kruhu a od něj přímo podél trhliny přes nýt k 3. nýtu cesty František Dobrota. Tou na vrchol.
JÁMA A KYVADLO, 8 (UIAA), 1997, Ondřej Sobotka. Nástup skoro stejně jako cesta František Dobrota, vzhůru a pa mírně doleva přes kruh traverzovým bouldrem. Nahoře mírně převislou stěnou vytrvalostně po oblých chytech.
FRANTIŠEK DOBROTA, 7- (UIAA), 1997, Petr Obst, Ondřej Sobotka, František Mezera. Kolmou nástupovou stěnkou přes 2 nýty do vhloubení (nýt) a levou stěnou přes další dva nýty ke slaňáku.
VLNY, 6 (UIAA), 1992, František Mezera, Zdeněk Vaník. Přes převísek a dále doprava ke 3. nýtu cesty Odliv.
ODLIV, 7+ (UIAA), 1997, František Mezera, Petr Obst, Ondřej Sobotka.
SEDÍCÍ BÝK, 8+/9- (UIAA), 2005, Petr Obst. Nástup zprava. 4.nýt společný s cestou "Odliv".
APAČ, 8+/9- (UIAA), 1995, Ondřej Sobotka. Boulderově za minilišty a od druhého bh doprava a zase zpět ke třetímu. Ke slaňáku jako cesta Sedící býk.
KOMANČ, 8+ (UIAA), 2000, Roman Blahník, Petr Obst. Nástup vpravo od cesty Apač přes 6 bh ke slaňáku.
OHNIVÁ VODA, 8+/9- (UIAA), Jan Doudlebský. Od 2. bh cesty Komanč mírně vpravo do cesty Woodoo direkt a tou pak na vrchol.
WOODOO, 8 (UIAA), 1997, Ondřej Sobotka, František Mezera, Zdeněk Mikeš. Cesta po ostré hraně, doleva a zase zpět obloukem k vrcholu.
WOODOO DIR., 8+ (UIAA), 1999, Petr Resch. Narovnání Woodoo od 2. ke 4. bh.
SVĚTLÁ STEZKA, 9/9+ (UIAA), 2000, Antonín Páleniček(2). Vpravo koutkem od cesty Woodoo přes 2 bh až do vodorovné spáry, zde mírně doprava a po trhlince vzhůru.
Poznámka:Co borhák, to boulder.
ŽEŽICKÁ MÍLE, 9- (UIAA), 2005, Petr Obst. Nástup vlevo od cesty "Sotomayor", po šikmo ubíhajících lištách mírně vlevo ke slaňáku cesty "Světlá stezka".
PŘIROZENÝ VÝBĚR, 9 (UIAA), 2010, Emil Pohořelský. Cestou "Žiželická míle" do poruchy. Z ní přímo přes 3.nýt cesty "Sotomayor" nahoru.
SOTOMAYOR, 9-/9 (UIAA), 1998, Zdeněk Resch. Nástup vpravo od cesty Žežická míle přes5 bh. Povinný skok nad 3. bh do oblého chytu.
NEBE, 9+ (UIAA), 2004, Petr Obst. Od 1. bh cesty Progetti mírně doleva přes dva nýty (boulder) k pátému bh cesty Progetto a tou pak ke slaňáku.
PROGETTO, 8+/9- (UIAA), 1997, Petr Resch. Nástup vlevo od cesty Finalgon převisem do kolmé stěny. Dále traverz doleva a mírně šikmo doprava vzhůru ke slaňáku.
MEZIHRA, 8+ (UIAA), 2007, Roman Blahník, František Mezera. Cestou "Progetto" k 3.bh. Dále přímo stěnou přes 2bh ke slaňáku.
PROFIN, 8 (UIAA), 2009, David Chudoba. Od třetího nýtu cesty Progetto lehce vpravo do cesty Finalgon a tou na vrchol.
1 FINALGON, 7+ (UIAA), 1993, František Mezera, Ondřej Sobotka. Podél členité spáry po kulatých chytech přes 6 bh ke slaňáku.
1 VARANASI, 8- (UIAA), 2003, Petr Obst. Lehce na patest a pak mírně převislou stěnou přes 4 nýty k poslednímu jištění cesty Finalgon. 1
HIGHLANDER, 8- (UIAA), 1993, František Mezera, Zdeněk Mikeš, Ondřej Sobotka. Nástup asi 2 metry od členité spáry cesty Finalgon. Mírně převislou kompaktní stěnou po šikmých kostkách a lištách. Přes 7 nýtů ke gradujícímu závěru.
LOCAL HERO, 8 (UIAA), 1997, Ondřej Sobotka. Zcela vpravo na desce přes 4 nýty ke slaňáku.
1 NOVA, 6+ (UIAA), 1994, František Mezera, Květa Šolarová, Roman Číp. Při pravé hraně pravé stěnové desky přes 3 bh.
1 ŘEKA ČARUJE, 6+ (UIAA), 2002, František Mezera, Květa Šolarová. Členitou stěnou vpravo do cesty Nova.
Poznámka:Mezi 3. a 4. bh je větší vzdálenost. POZOR - volné kameny
1 DÝŠKO, 6- (UIAA), 2002, František Mezera, Květa Šolarová. Nástup mezi cestou Řeka čaruje a Ketynka, potom doprava členitou plotnou přes 3 nýty ke slaňáku.
1 KETYNKA, 5+ (UIAA), 2002, František Mezera, Květa Šolarová. Na pravé části stěny koutem, plotnou a stěnkou přes dva nýty do plotny (nýt) pod převis (nýt) a vlevo výšvihem ke slaňáku.
Poznámka:POZOR - nahoře volné bloky
NÁVRAT ZIMNÍHO PSA, 5- (UIAA), 2002, Michal Kaiser. Cesta vede vlevo od převisového nástupu "Cesty pro Vojtěcha". Mírně položenou stěnou přes 3 bh ke slaňáku.
CESTA PRO VOJTĚCHA, 6 (UIAA), 2002, Michal Kaiser. Přes nástupový převis na hraně, dále kolmou stěnou přes 2 bh ke slanění.
PIPIJÁNA, 6+ (UIAA), 2002, Michal Kaiser. Nástup v pravé části přes výrazný převis a další převísek (2 bh) ke slaňáku na balkónku.
JÁMA A KYVADLO DIR, 8+ (UIAA), 1997, O.Sobotka.