region  Severní Morava
sektor  Skály v okolí Bělé pod Pradědem
podsektor  Sokolka
HLAVNÍ BLOK
oblast: Jesenicko, sektor: Skály v okolí Bělé pod Pradědem, podsektor: Sokolka, skála: HLAVNÍ BLOK
Obr.1: , mstrnad , vystaveno: 2017

[5.] ŽLUTÁ STĚNKA, 5 (UIAA), Středem výrazné žluté stěnky (skoba) na vrchol.
[6.] UČŇOVSKÁ, 4 (UIAA), Koutem a vhloubením (2 bh) na pilířek (kruh). Tímto na vrchol.
[7.] TMAVÝ KOUT, 4+ (UIAA), Vhloubením na balkónek (bh) a dále koutem (bh), nebo pravou stěnkou (bh) na vrchol.
LEVÁ AMÁLKA, 5+ (UIAA), Stěnkou, přes převis (bh) a stejně jako Amálka na vrchol.
[8.] AMÁLKA, 5- (UIAA), Hranou vzhůru pod převísek (bh). Přes něj do stěnky a pod převis (skoba). Doleva na hranu a na vrchol (bh).
Poznámka:IV+ A0
[9.] ROVNOU (LÁĎŮV PŘEVIS), 5+ (UIAA), Levou části vhloubení do plotny (bh). Lehkým terénem pod převis (bh), stěnkou pod další převis (bh) a přes něj (bh) na vrchol.
Poznámka:IV+ A1
1 [10.] BRONTOSAURUS, 4 (UIAA), Koutem na balkón (kruh). Pod převislý kout (skoba) a tímto na vrchol.
[11.] KLEPÁČ, 5+ (UIAA), 1982, Valenta, Z. Janů. Vhloubením na balkónek pod hranou (bh). Středem pravé stěny (2 bh, kruh) na vrchol.
[29.] DECH MRTVÉ MILENKY, 5+ (UIAA), 1995, J. Straka. Stejně jako Klepáč pod závěrečný převis. Přímo přes něj (nýt) na vrchol.
[12.] NETOPÝŘÍ PILÍŘ, 5 (UIAA), Přímo vzhůru ve spádnici pilíře na balkónek (kruh). Doprava spárou a později hranou pilíře (2 bh) přímo na vrchol.
[13.] KONDOR, 4+ (UIAA), Vhloubením pod převísek (kruh), přes něj a podél spárky na balkónek. Stěnou (bh) na vrchol.
VYPEČENÝ KONDOR, 6 (UIAA), 4. 2013, Otakar Srovnal(2). Stejně jako cesta Kondor a dále vpravo stěnkou (bh) na vrchol.
[14.] PEČENÁ, 4 (UIAA), Koutem (skoba) a zprava přes převísek na balkón (kruh). Plotnou a levou trhlinou do jeskyňky. Zleva do stěnky (bh) a na vrchol.
[14a] PEČENÁ - VAR., 5- (UIAA), Pravým vhloubením přímo pod převis a stejně jako Pečená na vrchol.
[15.] UZENÁ, 4 (UIAA), Koutem (kruh) a plotnou na balkónek. Přes plotnu a pravou trhlinou do jeskyňky a přímo na vrchol.
[15a] UZENÁ - VAR. STĚNKOU, 4+ (UIAA), Přímo stěnkou a dále jako Uzená na vrchol.
UZENÝ YETTI, 6 (UIAA), 4. 2013, Otakar Srovnal(2). Stejně jako Uzená a dále vpravo stěnkou zleva hrany (bh) na vrchol.
Poznámka:téměř totožné s cestou Kulda
[30.] KULDA, 7+ (UIAA), Stejně jako Uzená na balkónek a pravou stěnkou po lištách přímo do plotny a na vrchol.
Poznámka:nejištěno
[16.] YETTI, 7- (UIAA), M. Binar. Přes převis (skoba) a stěnkou na lávku. Dále pod výrazný převis a jeho středem (2 nýty, skoba) do stěnky (skoba). Touto na vrchol.
Poznámka:IV+ A0
1 BÍLÉ KRYSTALY, 4- (UIAA), Přes převis členitou stěnkou (kruh) do plotny. Touto (bh) přímo na vrchol
1 [17.] KLOKOČÍ, 3+ (UIAA), Podél spáry na lávku (bh) a přímo na další lávku. Stěnkou (bh) a dále stěnkou vlevo, nebo hranou (skoba) na vrchol.
KANÁL, 5 (UIAA), Z lávky stěnkou vzhůru přes převis, nad ním traverz vpravo až pod převislou stěnku. Touto do zářezu, kterým pokračujeme až na plošinu.
PRSTÍČKOVÝ TRAVERZ, 5 (UIAA), 1960, Z pukliny v cestě Dlouhá traverz doprava puklinou až na polici do cesty Chlapská.
PŘEROVSKÁ, 6 (UIAA), Stěnkou přímo vzhůru přes dva převisy na plošinku v cestě Dlouhá. Odtud stěnou vlevo od pukliny na vrchol.
RAKVIČKA, 6 (UIAA), Z lávky po stupních pod výraznou puklinu a šikmo vpravo vzhůru pod převis. Přes převis zleva nebo zprava (těžší) na plotnu. Stěnou přímo na vrchol.
SEVERKA, 6 (UIAA), 1960, Stěnou podél hrany na plošinu a přes převis na vrchol.
SMETÁK, 6 (UIAA), Šikmou spárou mírně doleva přes převis nebo vpravo od něho na polici a na vrchol.
VELKÝ TRAVERZ, 3 (FR), 1960, Z plošinky pod převisem cesty Dlouhá traverz doprava plotnou až na polici cesty Odštípnutý blok.
VOJENSKÁ, 6 (UIAA), Převislou stěnkou do kouta a tímto na širokou lávku a dále na vrchol.
VOYAGE, VOYAGE, 6+ (UIAA), Vlevo od Rakvičky stěnou (borhák) a dále jako Rakvička na vrchol.
DLOUHÁ, 4+ (UIAA), 1960, Nevýrazným koutem k puklině a touto na plošinku pod stropem převisu. Přes převis na vrchol.
CHLAPSKÁ – LEVÁ VARIANTA, 5 (UIAA), 1960, Stejně jako pravá varianta do jeskyňky a dále vlevo na šikmou plotnu a koutem zleva na lavici. Koutem na vrchol.
CHLAPSKÁ, 5 (UIAA), Puklinou nebo koutkem na plošinku a traverz na lávku. Po stupních přímo vzhůru do výrazné jeskyňky vlevo od hrany a vpravo na plošinku pilíře. Přímo pilířem přes převis na širokou lávku.
ZELENÉ VIDĚNÍ, 6+ (UIAA), Vlevo od Odštípnutého bloku stěnou (borhák) do plotny a dále jako Odštípnutý blok na vrchol.
ODŠTÍPNUTÝ BLOK, 6+ (UIAA), 1960, Z lávky přímo plotnami pod výrazný převis. Přes něj do stěny vpravo od pukliny a tou vzhůru. Vhloubením na vrchol.