region  Českomoravská vrchovina
oblast  Žďárské vrchy
sektor  Pasecké skály
VYHLÍDKA
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP.
poznámka: Vrchol je opatřen zábradlím, vyhlídka na Žďárské vrchy od Buchtova kopce až po Žákovu horu. Ze strany Pecnu vede tur. cesta na vrchol. Hlavní, SV stěna je až 24 m vysoká. V levé části je podepřena mohutným Paseckým pilířem, v prostřední části je hlinitý žlábek, pravá strana prudce klesá.
oblast: Žďárské vrchy, sektor: Pasecké skály, skála: VYHLÍDKA
Obr.1: VYHLÍDKA , vystaveno: 2020

Obr.2: VYHLÍDKA , vystaveno: 2020

Obr.3: VYHLÍDKA , vystaveno: 2020

[71] POTÍTKO, 5 (UIAA), 21. 9. 1974, Petr Bořil, Miroslav Schwarz. Cesta vede převislým pilířem, jímž končí hřeben Vyhlídky. Vlevo od převislého předskalí přes převis do zářezu. Z něho n.t. podél převislé spáry vzhůru na levý okraj pilíře.
[72] GRAVITACE, 8- (UIAA), 27. 7. 1996, Pavel Hartmann. Převislou oblou hranou přes dva nýty na vrchol. 1
[73] PASECKÝ PILÍŘ, 3 (UIAA), 12. 6. 1977, Jiří Vostrčil, Aleš Zavadil . Těsně vlevo od hrany mohutného pilíře po vysokých strmých stupních na volně stojící blok. Ze štrbiny za ním svislou stěnou a hranou na kazatelnu. Z ní přímo přes převislý blok t. na hřeben.
Poznámka:po vrcholový převis A.Zavadil 1951
[74] PASEKÁŘ (ŠACHMAT), 4 (UIAA), 30. 8. 1973, O. Vokřínek. Po převislém odštěpu na mechovou římsu. Členitou stěnkou na mechovou plošinu. Zde:
a) Krok vlevo a šikmo doleva přes převisek až na hřeben (Šachmat).
M.Fiala-Z.Kudera 26.4.1981, první průstup r.1950
b) Vhloubením a přes převis do koutku a podél úzké převislé spárky na hřeben (Pasekář).
[75] STŘELEC, 4 (UIAA), 14. 9. 1977, František Trefulka, Jaromír Brych. Z mechové lávky šikmo doleva stěnkou po výrazných odštěpech (smyčka) a do 2/3 stěny na poličku. Odtud mírně doprava na mechovou lávku a po ní dolez na hřeben.
[76] VIA MARMOLADA, 5 RP (UIAA), 4. 9. 1994, Pavel Hartmann, Petr Šárka. Podél zářezu vzhůru pod velký převislý balvan, pod ním šikmo vpravo nahoru traverz a vzhůru na mechovou lávku.
[77] TVRĎÁK, 5+ RP (UIAA), 1. 9. 1996, Pavel Hartmann, Radek Prudič. Z travnaté plošiny středem kolmé stěnky na šikmou polici s velkým blokem (jištění), od něj přímo (nýt) a přes malý převisek na polici.
[78] TULÁK, 4 (UIAA), 15. 9. 1977, František Trefulka. Po ostré hraně na pravý okraj římsy. Doleva přes odštěp do vhloubení, jím asi 3m vzhůru, překrok t. doprava do kouta a jím na skloněnou plošinku. Z ní doprava přes vyčnívající balvan na začátek lávky a na hřeben.
[79] PYTLÁK, 3+ (UIAA), 1951, Aleš Zavadil. Z mechové lávky přes pilířek a po dlouhém ostrém odštípnutém žebírku na skloněnou lávku. Z ní zleva v.t. přes převis na mechovou lávku a po ní doleva na hřeben.
Varianta:
Snáze po skloněné lávce do žlábku Pobudy.
Poznámka:vrcholový převis O.Fiala, J.Krakovič 2.5.1981
[80] STŘELECKÝ PILÍŘ (POTULNÝ STŘELEC), 3 (UIAA), 14. 7. 1982, Jiří Vostrčil, Aleš Zavadil. Mírně převislou stěnkou na skloněnou římsu a svislou stěnkou na travnaté temeno pilíře. Přes převislý hranatý blok na lávku a od jejího začátku koutem přes převislý blok na hřeben.
[81] POBUDA, 2 (UIAA), 1948, Aleš Zavadil. Z nejvyššího kouta na úpatí stěny šikmo doleva členitým žlábkem na hřeben.
[82] SNĚŽNÁ, 3+ (UIAA), 1948, Aleš Zavadil. Žlábkem Pobudy pod exponovaný převis. Těžce přes něj, převislou stěnou a koutem na hřeben vlevo od zábradlí.
[83] PASECKÁ DIRETTISSIMA, 5 (UIAA), 11. 6. 1977, Jiří Vostrčil, Aleš Zavadil. Středem svislé stěnky po odštepech na věžku. Šikmo doleva po silně převislé ostré hraně na hrot. Z něho vzhůru n.t. převislou stěnkou na římsu pod vrcholovým blokem a jeho levým bokem k zábradlí.
Varianta: 6
Přes vrcholový blok přímo k zábradlí.
F.Roučka 26.4.1981
[84] KADOVÁK, 4 (UIAA), 6. 8. 1969, Petr Bořil, Aleš Zavadil. Vpravo od převislé hrany na plošinku, žlábkem a přes vysoké stupně na plošinku vpravo od kazatelny. Šikmo doprava těsně vpravo od hluboké spáry převislou stěnkou do kouta, jím šikmo doleva pod vrcholový blok a přes něj poněkud zprava k zábradlí.
Varianta:
Od kazatelny vpravo po travnaté lávce na římsu, traverz doleva do kouta a šikmo vzhůru k pravému okraji zábradlí.
A.Zavadil 1951, vrcholový převis J.Maštera-A.Zavadil 26.9.1976
Poznámka:první průstup r.1950
[85] ZÁKULISÍ, 3 (UIAA), 12. 6. 1977, Jiří Vostrčil, Aleš Zavadil. Vlevo od střední kulisy vhloubením, převislou členěnou stěnkou a spárkou na hřeben.
[86] KULISA, 4 (UIAA), 12. 6. 1977, Jiří Vostrčil, Aleš Zavadil. Koutem vlevo od ostré Z hrany na stupeň a silně převislou spárou po špičatých blocích nad výšvih.
[87] OPONA, 3+ (UIAA), 12. 6. 1977, Jiří Vostrčil, Aleš Zavadil. Silně převislou hranou na mechový stupeň a pravým bokem hrany na hřeben.
[88] NIKOTÝN, 2 (UIAA), Jan Kaplan. Nepříznivě vrstvenou stěnkou na hlinitou plošinku a doleva přes plochý pilířek na mechovou plošinu.