region  Českomoravská vrchovina
oblast  Žďárské vrchy
sektor  Malínské skály
ZUBŘÍ SKÁLA
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7.-31.12. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Rozložitý útvar rozeklaných tvarů, značně zarostlý. V hřebenu je bizarní věžka - Psí hlava. Na opačné straně je štrbinou oddělená skalka Zvon.
oblast: Žďárské vrchy, sektor: Malínské skály, skála: ZUBŘÍ SKÁLA
Obr.1: , vystaveno: 2010

Obr.2: ZUBŘÍ SKÁLA , vystaveno: 2021

[46] TALÍŘKOVÁ, 3+ (UIAA), 14. 10. 1979, František Roučka, D. Černá. Z kouta pod tmavým převisem doleva po skloněné lávce pod rezavou skvrnu. Podél ní přímo nahoru na šikmou plotnu, po ní šikmo doprava na polici a z ní mírně vlevo přes převis na vrchol.
[47] SBÍRKA, 5- (UIAA), 6. 7. 1986, František Roučka, D. Roučková, Jaromír Brych. Z koutu pod převisem přes něj pod další převis. Šikmo doprava na lavici, převislou stěnkou a mírně vlevo na vrchol.
[48] UZLOVÁ (BLOKOVÁ), 4+ (UIAA), 4 A1 (UIAA), 16. 8. 1962, Jindřich Dobrovolný, P. Jánošík. Asi 10m vlevo od nejnižšího výběžku J stěny k trhlince vedoucí do jeskyňky pod obrovským převisem, 6m šikmo doprava do tmavého kouta s odštípnutým balvanem. Přes něj (dříve umělý stup) a dále pod vrcholovou stěnu a tou na vrchol.
[49] CESTA MARODŮ, 4 (UIAA), 1. 8. 1982, František Roučka, Pavel Glajc. Nástup ve spádnici výrazného převislého bloku. Krátkým koutem vzhůru, překrok doleva a stěnkou pod blok. Zprava okolo něj na lavici, dále po kyzech vzhůru, spárkou vpravo a přes bloky na vrchol.
[50] NEJAPNÁ, 5+ (UIAA), 1987, Krátkou převislou hranou do spáry tvaru hokejky. Podél ní na plošinu, doprava a koutkem na další šikmou plošinu. Stěnkou na vrchol Psí hlavy.
[51] PŘÍMÁ (ZLÍNSKÁ), 3+ (UIAA), 16. 7. 1962, Jindřich Dobrovolný. Asi 4m vlevo od nejnižšího výběžku J stěny po pravé straně 5m trhlinky, od jejího konce vzhůru po členité stěnce na plošinku ohraničenou vlevo 3m stěnkou. Při jejím pravém okraji na další plošinu pod vrcholovým převisem, který obcházíme vpravo k vrcholu.
Varianta: Polštářková 3+
Od konce 5m trhliny zářezem doprava (mechové polštářky) a po polici doleva na plošinku 3m stěnky. Dále jako Přímá.
D.Černá-F.Roučka 14.10.1979
[52] HLEMÝŽDÍ, 3+ (UIAA), 14. 10. 1979, D. Černá, František Roučka. Po šindelovité zelené stěnce pod spáru v převisu, jí vzhůru do obrovského kouta. Jím vzhůru a doleva na vrchol.
[53] ČIČÍ, 3 (UIAA), 14. 10. 1979, František Roučka, D. Černá. Z kouta s puklinou přes převisek přímo na vrchol Psí hlavy.