region  Jižní Čechy
oblast: Skály na Kaplici, sektor: Sokolčí, skála: HLAVNÍ PRAVÁ ČÁST - M
Obr.1: Sokolčí celkový pohled , vystaveno: 2011

Obr.2: , jurban , vystaveno: 2007

[1] MEZI ŘEČÍ, 5+ (UIAA), 2005, Jaroslav Urban, J. Šíma. Nástoupíme cestou Vandrácká a v místě kde koutospára přechazí do sklopené rampy, mírně doprava a vzhůru kolmým sokolíkem na začátek velké police (přes půl šíře Hl. pravé části). Z police pokračujeme vzhůru přes dunivé bloky dále spárkou a po převislé hraně (stejně jako Cik-Cak) sokolíkem na vrchol.(strom)
[2] PROJEKT AFRIKA, 1998, J. Matucha. Vpravo od výrazného kouta na vyvýšení rozdělující masiv na Levou a Pravou část, nastupujeme středem převislé a potom kolmé hladké stěny přes tři nýty ke sl. (nýt).
Poznámka:Stěnka připomíná tvarem Africký kontinent.
[3] J.A.R., 9-/9 (UIAA), 2005, J. Matucha. Nastupujeme jako projekt Afrika. Nad druhým nýtem trverz vpravo na oblou hranu (vklín.) a tou na polici a ke slanění (spol. s c. Kakradovská).
[4] CIK- CAK, 6 (UIAA), 1979, Petr Danihelka. V pravo od převislé hrany systémem spar mělkým vhloubením. Šikmo doprava na oblou polici (spojení s c. Kakradovská) a vzhůru kolmou spáru a doprava ke slanění.Původní linie pokračuje od slanění po široké lávce vlevo pod pravou hranu vrcholového bloku, vzhůru k vodorovné spáře pod převisem.Podél ní vlevo ke hraně (spojení s c. Mezi řečí.), sokolíkem přes převis a mírně doprava na vrchol.
[5] KAKRADOVSKÁ, 6+ (UIAA), 1993, Emil Červenka. Cesta vede při levé straně Hl. pravé části v místech kde se úpatí masivu vrací na úroveň tur. stezky. Začínáme krátkou stěnkou na oblou římsu vzhůru a mírně doleva (nýt). Do leva za oblou hranu, vzhůru a úkrok v pravo do položené stěny (nýt). Stěnou na oblou polici a dále jako c. Cik-Cak
[6] INDIÁNKA, 7- (UIAA), 21. 7. 2007, J. Lukš. Kolmou stěnkou v pravo od Kakradovské na oblou římsu, výše (bh.) a mírně doleva a vzhůru na polici (sl.)
1 [7] LOUPEŽNICKÁ, 6+ (UIAA), 1979, V. Čaloun. Nastupujeme malým vhloubením s rošiřující se dvojspárou vzhůru a lehce doleva na římsu. Stále vzhůru (bh.) pod převis a traverzem doleva a po vracející se šikmé spáře nad převis.(sl.) Cestu lze též dolézt těsně zleva převisu úzkou spárou. 1
[25] ANGLICKÝ STYL, 7+ (UIAA), 2000, Václav Svoboda. Z "galerie" vlevo od kouta středem stěny po oblých policích vzhůru na vrchol.
Poznámka:1RP. J. Matucha cca 2005.
1 [8] VAR. LOUPEŽNICKÉ, 7- (UIAA), 1993, Jaroslav Berit. Narovnání linie přes výrazný převis (nýt).
[9] PYJ AŽ DO DNA, 7- (UIAA), 1993, Jaroslav Berit. Vlevo okolo pam. destičky vzhůru na polici, z ní doleva (nýt) a vzhůru a trochu vpravo po oblinách ke koutové spárce tou nahoru. Slanění spol. s c. Životní jistota.
[10] FANTAZIE, 4+ (UIAA), Fb 1 (Bould.FR), 1979, Petr Dvořák, O. Krupauerová. Kolmou spárkou na balkonek.Traverz doleva na jeho konec a doleva vzhůru do výklenku pod převisem. Traverz doprava ve vodorovné spáře a dál jako c Pyj až do dna.
[11] ŽIVOTNÍ JISTOTA, 7+ (UIAA), 1980, Petr Dvořák, O. Krupauerová. Koutovou spárou na balkonek, odtud spárou přes dva nýty ke slanění
[12] VARIANTA ŽIVOTNÍ SOKOLÍK, 7+ (UIAA), 2001, Jaroslav Urban, T. Suchopár. Nastupujeme cestou Životní jistota a od prvního nýtu šikmo doprava a vzhůru, dolézáme vrcholovou spárou c. Uloupený sokolík.
[13] ULOUPENÝ SOKOLÍK, 8- (UIAA), 1979, Petr Dvořák, Scherling. Nástup na balkonek jako u předešlých cest. Doprava ke kruhu a do svislé spáry , tou vzhůru (skoba ). Stěnkou vzhůru a mírně doprava k ubíhající spáře a tou na vrchol.(slanění)
Poznámka:volně přelezl S. Glejdura ( původně VI-A1).
[14] DIR. ULOUPENÝ SOKOLÍK, 8+ (UIAA), 1993, J. Matucha, Jaroslav Berit. Vpravo od spáry na balkonek, středem stěnky pod svislou spáru (nýt). Vzhůru spárou (kruh) a dále c Uloupený sokolík.
[15] ŤARCHAVÁ, 6 (UIAA), Petr Dvořák. Nastupujeme společně s c. Přemlouvání vlevo od komína vzhůru mezi převísky na římsu a od ubíhající šikmé spáry taverzujeme vlevo a vzhůru, překřížíme cestu Uloupený sokolík a stále šikmo doleva až k hraně vrcholové stěny. (nýt) Od hrany mírně doprava na poličku a při levé hraně stále vzhůru pod převis a přes něj na vrchol.
[16] PŘEMLOUVÁNÍ, 4+ (UIAA), 1981, Petr Kult,Petr Dvořák, V. Čaloun, Kultová. Vlevo od komína stejně jako Ťarchavá, nad převisem šikmo spárou doprava na hranu a po ní až ke slanění.
Poznámka:Úpravou terénu pod nástupem je cesta poněkud těžší cca 5+.
[17] HOUPAVÁ VARIANTA, 6 (UIAA), Petr Dvořák. Nástup do komína a hned jak je to možné přehoupnutím za levou oblou hranu a po ní sokolíkem do cesty Přemlouvání tou ke slanění.
KOMÍN, 3 (UIAA), 1979, Petr Dvořák, Karel Volena. Položeným komínem ve středu Hl. pravé části vzhůru.
[18] CESTA PETRA KONEČNÉHO, 1981, P. Konečný. Komínem a v pravo na polici do jeho pokračování.Donitř komína a průlezem 15-17 metrů na širokou lávku vlevo. (nad c. Kakradovská)
Poznámka:Průlez končí úzkým otvorem tak se může stát, že budete muset zpět, proto si neberte žádné zbytečnosti. V průlezu pád nehrozí.
1 [19] HO-CHI MINOVI LÁZNĚ, 7 (UIAA), Jindřich Zachariáš. Středem stěnky vpravo od komína. Na římsu do úzké spárky (kruh), přes oblé police(skoba) doleva koutkem a doprava pod hranu police (nýt). Vzhůru na polci (slanění).
1 [20] POL POT, 7 (UIAA), 2005, J. Matucha, Jaroslav Urban. Prodloužení c. Hochiminovi lázně. Z police od stanoviště přes jeden nýt v pravo od hrany na vrchol.
1 [21] JEČNÝ ZRNO, 7 (UIAA), 30. 5. 2007, Jaroslav Urban. V pravé části hladké stěnky vzhůru do plitkého kouta (bh.), vzhůru koutem (bh.) a přes břicho na polici. Odtud pravou koutovou spárou na blok, z něj úkrokem vlevo do stěny (bh.) a vzhůru na vrchol.
[22] DYNAMICKÁ, 5+ (UIAA), 1979, Petr Dvořák, Karel Volena.
1 [23] KOUZELNÁ, 4 (UIAA), 1979, Petr Dvořák, Karel Volena. Stěnkou se spárkou vpravo od hrany na poličku a poměrně snadným terénem, výše sokolíkem a zleva koutem doleva a bílou spárou na vrchol
Poznámka:Pod dolezovou spárou upadl stupeň, cesta je tím trochu těžší.
[24] CESTA PŘES GALERII, 5+ (UIAA), 1981, Petr Dvořák, Petr Kult. Ve spádnici koutu "mařenky" stěnou ke kruhu, mírně zprava na velkou polici a z ní doleva přes stupně a bílou stěnkou na vrchol.
2 [26] MAŘENKA, 5+ (UIAA), 1979, Brůžek, Marie Brůžková,. Lehkým terénem zprava na polici (galerii a výrazným koutem (kruh) na vrchol. Na konci kouta vpravo slanění.
[27] NEW BUBU, 6 (UIAA), 1992, Jaroslav Berit. Varianta nástupu na "galerii" přes položenou plotničku (bh.).
[28] CESTA CHUDÁKŮ, 9- (UIAA), 1980, Jindřich Zachariáš, Petr Dvořák,. V pravo od kouta "Mařenky" nastoupíme do středu stěny spárou ke kruhu a od něj vzhůru k dalšímu a dál na šikmou hranu. Přes ní a doleva položeným terénem ke slanění.
Poznámka:1.RP. J. Matucha 1994
[29] EDGE KANTE, 8+ (UIAA), 2005, J. Matucha, Jaroslav Urban,. Vpravo od c. Chudáků ve spádnici převislé ostré hrany. Spárkou pod hranu (hodiny) a vlevo od hrany vzhůru (nýt) a dále vzhůru ke slanění
Poznámka:1.RP. J. Matucha
[30] JAHODOVÁ, 4+ A2 (UIAA), 1980, O. Krupauerová, Petr Dvořák,.
[31] CESTA KOMUNISMU, 2 (UIAA), Petr Dvořák. Strmým zpravidla zarostlým a mokrým žlabem na vrchol.
[32] SRAZOVÁ, 8- (UIAA), 2005, T. Suchopár, Jaroslav Ježek,. Převislou hranou vpravo od zarostlého žlabu přes dva nýty ke třetímu
Poznámka:1. RP. J. Ježek
[33] DIVNÁ, 3+ A1 (UIAA), 1980, Petr Kult, Kultová. Vpravo od Srazové pod převis, traverzem doleva ke kolmé spárce (um. pomůcky) a dále doleva spárou na vrchol.
[34] VAR. DIVNÉ, 3 (UIAA), O. Ulman, Petr Kult. Ve spádnici spárky po obých skalách.
[35] OVČÍ STEZKA, 3 (UIAA), 1980, Petr Kult, Kultová. Spárou a po stupních pod stěnku a doleva na vrchol.