region  Východní Čechy
sektor  Ostaš
podsektor  Horní Labyrint
KLÍČ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Ostaš, sektor: Ostaš, podsektor: Horní Labyrint, skála: KLÍČ
Obr.1: KLÍČ (OSTAŠ) - Hana Chlumská 2023 , vystaveno: 2023

Obr.2: KLÍČ (OSTAŠ) - Hana Chlumská 2023 , vystaveno: 2023

Obr.3: KLÍČ (OSTAŠ) - Hana Chlumská 2023 , vystaveno: 2023

PASTVA PRO SOBY, VIIb (Písk.Sasko), 30. 4. 1973, Jan Fulka, Ivan Kobr. Středem JZ stěny šikmo doleva na polici, komínkem pod převis a doprava ke kruhu. Stěnou na vrchol.
VARIANTA PASTVA PRO SOBY, VIIb (Písk.Sasko), 4. 7. 1973, Miroslav Šmíd, Jiří Čejka. Po Z hraně na polici. Cestou Pastva pro soby na vrchol.
KLÍČENKA, VIIb (Písk.Sasko), 24. 7. 1992, Bronislav Dlouhý. Levou částí JV stěny přes kruh na předvrchol. Cestou JV stěna na vrchol.
FISA CORTA, VI (Písk.Sasko), 30. 8. 1975, Jiří Čejka, Miroslav Šmíd. Od SV komínem na předvrchol a po J hraně na vrchol.
JIHOVÝCHODNÍ STĚNA, VIIIa (Písk.Sasko), 19. 9. 1984, Ivan Klásek, Vladimír Beneš, Arnošt Klust. Pravou částí JV stěny ke kruhu. Vlevo stěnou přes balkónek na předvrchol a vlevo cestou Pechrova na vrchol.
PECHROVA, V (Písk.Sasko), Zdeněk Pechr, Vladimír Škaroupka. JZ stěnou, žlábkem a spárou na balkónek. Koutem na vrchol. 1 1
2 KLÍČOVÁ HRANA, IV (Písk.Sasko), Zdeněk Pechr, Vladimír Škaroupka. Z předskalí pod S hranou stěnou podél hrany, výše po hraně na vrchol.
POD SLANĚNÍM, VI (Písk.Sasko), Vlevo od cesty Klíčová hrana stěnou ke kruhu a dále vpravo nebo vlevo na vrchol.
SHERRY TERRY, VIIb (Písk.Sasko), 23. 6. 1973, Jan Fulka, Ivan Kobr. SZ stěnou a spárou ke kruhu. Stěnou šikmo doprava ke kruhu. Cestou Pastva pro soby na vrchol.
SPÁRA, IV (Písk.Sasko), J.Čihák. Vlevo od J hrany spárou na blok, po něm na balkónek cesty Pechrova a tou na vrchol.
TRAVERZOVÁ VARIANTA, VIIb (Písk.Sasko), 25. 7. 1973, Miroslav Vacek, Jana Vacková. Od nástupu cesty Klíčová hrana překrokem doprava za hranu a stěnou vpravo ke kruhu. Cestou Pastva pro soby na vrchol.
1 VÝCHODNÍ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 12. 8. 2015, Aleš Obršál, Miroslav Etzler. Stěnou podél východní hrany (2 kruhy) na předvrchol. Cestou "Jihovýchodní stěna" na vrchol. 1 1