region  Jižní Čechy
oblast  Skály na Kaplici
sektor  BESEDNICKÁ HORA
BESEDNICKÁ HORA SZ STĚNA
SEVEROZÁPADNÍ ZKRATKA, 3- (UIAA), 13. 9. 2020, Jan Bednář. Krátkým koutkem na vrchol.
NETOPÝROVA, 4+ (UIAA), 8. 9. 2020, Jan Bednář. Převislou stěnkou a pilířem na vrchol.
NENÁZVUHODNÁ, 4 (UIAA), 13. 9. 2020, Jan Bednář. Vpravo od Netopýrovy otevřeným koutem a stěnkou na vrchol.
KRÁSA OTROCKÉ PRÁCE, 4- (UIAA), 13. 9. 2020, Jan Bednář. Pilířem vzhůru na vrchol.
ZOBÁK, 6- (UIAA), 2. 8. 2020, Jan Bednář, V. Zdražil. Plotnou šikmo vzhůru přes BH (bez odšlapu do kouta), nad ním překrok na pilíř a jím na vrchol. Štand u Divoké Šárky. BH přidán dodatečně.
STAROSTČIN PILÍŘ, 5- (UIAA), 2. 8. 2020, Jan Bednář, V. Zdražil. Obtížnějším nástupem přes převis na předskalí a dále už lehce pilířem k dobíráku na vrcholu.
LESÁCKÁ, 4+ (UIAA), 2. 8. 2020, Jan Bednář, V. Zdražil. Nástup koutkem vlevo od Stařeckého třesu a mírně vlevo vzhůru k řetězu.
STAŘECKÝ TŘES, 6+ (UIAA), Nástup koutkem (vklíněnec) a převisem podél borháků až k řetězu na vrcholu. (VK)
SOBĚNOVSKÉ ŠTÍTY, 5+ (UIAA), 23. 8. 2020, Michal Sylla. , Š. Linha. Ve středu severozápadní stěny převisem pod vklíněným kamenem (smyčka), komínem a koutem na vrchol. (VK)
POSLEDNÍ ŠANCE, 7 (UIAA), 18. 11. 2020, Jan Bednář, P. Dvořák. Převislou stěnkou (BH) (smyčka) pod velký převis (BH) a přímo přes něj k řetězu. (VK)
ZNC, 4 (UIAA), 2. 8. 2020, Jan Bednář, V. Zdražil. Na předskalí a dále přes členité bloky k řetězu.
NÁPOMOCNÉ KÁ, 6- (UIAA), 2. 8. 2020, Jan Bednář, V. Zdražil. Vlevo od velkého převisu. Z předskalí přes BH nahoru k řetězu.
UMEJ SI LEZKY, 7- (UIAA), Pod velký převis (BH) a přímo přes něj vzhůru k řetězu.
BORŮVKOVÁ, 5+ (UIAA), 22. 7. 2020, Daniel Bartoň, Jan Bednář. Vpravo od velkého převisu přes balkonek na vrchol.
POVINNÁ, 4 (UIAA), 22. 7. 2020, Jan Bednář, Daniel Bartoň. Nevýrazným členitým vhloubením vzhůru na vrchol.
BEZEJMENNÁ, 4 (UIAA), 22. 7. 2020, Daniel Bartoň, Jan Bednář. Vlevo od Vývratové. Zleva po hraně plotny a pak koutem pod převis, který se obleze zprava k řetězu.
VÝVRATOVÁ, 4 (UIAA), 22. 7. 2020, Jan Bednář, Daniel Bartoň. Ostrým pilířem vlevo od Parádního koutu na vrchol.
PARÁDNÍ KOUT, 4- (UIAA), 22. 7. 2020, Jan Bednář, Daniel Bartoň. Výrazným koutem vzhůru k řetězu.
ŠUMÁKŮV SEN, 5- (UIAA), 28. 10. 2020, Ján Jesenský, Jan Bednář. Vpravo od Parádního koutu (BH společný s Klárinky procházkou) vzhůru a vpravo od borovice k řetězu.
KLÁRINKY PROCHÁZKA, 5 (UIAA), 27. 8. 2020, Jan Bednář, D. Hanzlík. Nástup shodný se Šumákovým snem (společný 1. BH), na polici doprava (BH) a poté vzhůru (BH) k řetězu.
TO MÁTE ŠTĚSTÍ, ŽE JDU KOLEM, 6+/7- (UIAA), 6. 11. 2020, Vláďa Beňadik. Obtížně na balkon (BH), středem plotny (BH), dále vzhůru (BH) a stěnkou k dobíráku na vrcholu.
CESTA 28. ŘÍJNA, 5- (UIAA), Z předskalí (BH) obtížněji na polici a z ní podél pravé hrany (3x BH) a stěnkou (BH) k dobíráku na vrcholu.
ZASVINĚNÝ TRAVERZ, 3 (UIAA), 27. 5. 2020, Daniel Bartoň, Jan Bednář. Z balkonu římsou šikmo vzhůru doleva k řetězu.
POCTA KAMENÍKŮM, 5+ (UIAA), 10. 9. 2020, Jan Bednář, P. Dvořák. Z dola koutkem na velký balkon a plotnou přes BH vzhůru a mírně vlevo (BH) až na vrchol k dobíráku.
TRHOSVINENSKÁ, 4+ (UIAA), 27. 5. 2020, Jan Bednář, Daniel Bartoň. Zleva podél hrany k dobíráku na vrcholu.