region  Český kras
sektor  Kotýz
podsektor  Jižní úbočí
JIŽNÍ HRANA
ROVNÁNÍ CHARAKTERU, 5 (UIAA), 1984, František Mezera a Jiří Rozmajzl. Spárou na polici a stěnou mírně vlevo ke kruhu. Spárou, výše koutem (kniha) na vrchol.
SEZAME, OTEVŘI SE, 5+ (UIAA), 1984, Zdeněk Vaník, Jaromír Masner. Stěnou a podél spárky ke kruhu. Dále přímo vzhůru kolmou stěnou na plotnu, mírně doleva a do kouta (kniha). Zarostlou stěnou k vrcholu.
DÝMKA MÍRU, 5+ (UIAA), 1984, Ivan Fulajtár, František Mezera. Stěnou a výše trhlinou do díry. Spárkou přes převis a vpravo (kniha) stěnou na vrchol.
BROUK PYTLÍK, 4- (UIAA), 1984, Jaromír Masner, Zdeněk Dušek. Vhloubením přes převis a stěnou podél trhliny na vrchol.
SONÁTA, 7 (UIAA), 1985, Ivan Fulajtár, František Mezera. Nalevo od Jedovaté, přes převis (bh) kolmým zářezem (kruh) a spárkou ke slanění.
JEDOVATÁ, 5 (UIAA), 1978, Pavel Schwarz, Eugen Jedovnický. Přes převis a spárou na vrchol.
SOKOLÍK, 4 (UIAA), 1978, Zdeněk Vaník, Jaromír Masner. Podél trhliny v plotně na její konec, doprava do kouta a přímo na vrchol.
KVĚTINOVÝ KOUT, 4- (UIAA), 1977, Jaromír Masner, Zdeněk Vaník. Zarostlou stěnkou a koutem pod převis, přes něj na vrchol.
LOVCI MAMUTŮ, 5 (UIAA), 1984, František Mezera, Jaromír Masner. Stěnou do dvojspáry. Pravou spárou nakonec, překrok doleva (kniha) a přímo na vrchol.
JUBILEJNÍ, 5 (UIAA), 1977, Jaromír Masner, Zdeněk Vaník. Podél převislé trhliny doprava, stěnou pod převis a přímo na vrchol.
LIPANY, 2 (UIAA), Komínkem a stěnou
NAŠIM DĚVÁM, 4 (UIAA), 1984, František Mezera, Jaromír Masner. Hranou a spárou vzhůru, šikmo doprava ke stromu a středem plotny, později stěnou přímo k borovici.
TERRA INKOGNITA, 5+ (UIAA), 1984, Ivan Fulajtár, František Mezera. Stěnou vzhůru až na začátek kouta a traverz doleva do spáry. Podél trhlin a dále plotnami k borovici.
Poznámka:Cesta věnovaná památce zahynulého horolezce Pava Schwarze.
ŽABÍ HNĚV, 5+ (UIAA), 4 (UIAA), 1979, Vladimír Voráček, Pavel Schwarz. Nástup trhlinou ve stěně vlevo od výrazného kouta. Vzhůru do díry, vlevo a přímo přes převis. Dále šikmými plotnami (kniha) na vrchol.
Poznámka:5+ (4 / A0)
VZHŮRU DO BEZVĚDOMÍ, 5 (UIAA), 1978, Pavel Schwarz, Eugen Jedovnický. Pilířkem a koutkem vzhůru, vpravo na poličku. Po hraně na polici (kniha, hodiny) a vpravo na vrchol. 2
BAŤALING, 5 (UIAA), 1984, Ivan Fulajtár, František Mezera, P. Bauer. Vpravo od pilířku stěnkou (skoba) pod převis. Zprava přes převis a spárkou vlevo na polici (hodiny, kniha), vpravo na vrchol.
SAFARI, 4 (UIAA), 1978, Zdeněk Vaník, Jaromír Masner. Výrazným koutem přímo na vrchol.
ODVRÁCENÁ TVÁŘ, 5- (UIAA), 1984, František Mezera, Jaromír Masner. Stěnou kolem převisu do spáry a podél ní pod odštěp. Přes něj zleva a stěnou šikmo doprava ke kruhu. Vhloubením (kniha) na vrchol.
JIŽNÍ HRANA, 5 (UIAA), 1978, Zdeněk Vaník, Jaromír Masner.
CESTA Z FLÁMU, 6+ (UIAA), 1978, Jaromír Masner, Zdeněk Vaník. Stěnou vpravo od hrany vzhůru, šikmo doleva ke hraně. Převislým vhloubením na travnatou lávku (kruh, kniha), po ní doleva pod zarostlý kout a jím přímo na vrchol. 2 skoby 1
R.A.F., Vpravo od Jižní hrany
ZAPIJEM TO PŘEDEM, Vpravo od jižní hrany
LÁMÁNÍ PEČETÍ, 6 A2 (UIAA), František Mezera, Zdeněk Dušek, Jiří Rozmajzl. Vpravo od cesty Zapijem To Předem převislou stěnou do jeskyňky. Z ní převislou stěnou podél zářezu na vrchol.
Poznámka:1. RP Roman Blahník, F. Mezera, leden 1999
ŠTVANICE, Vpravo od Jižní hrany
HLADKÁ CESTA, 3 (UIAA), 1981, Zdeněk Dušek, František Mezera. Stěnou na vrchol.
DRUHÝ BŘEH, František Mezera.
ZLATÁ HOREČKA, 2 (UIAA), 1984, František Mezera, Jaromír Masner. Vhloubením na vrchol.
CESTA NOVÁČKŮ, 2 (UIAA), 1981, František Mezera, Zdeněk Dušek. Stěnkou a koutovou spárou na vrchol.