region  Severozápadní Čechy
oblast  Střední Poohoří
sektor  Skály u Tušimic
HLAVNÍ STĚNA
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Hlavní stěna, cca 40m od Velryby, začíná vlevo vyzděným pilířem podepírajícím skálu. U nástupu cesty Světlo na konci tunelu je pozůstatek malé kamenné stavby. Vlevo od výrazné zarostlé rampy je pilíř s delšími cestami (Úlet atd.). Od zarostlé rampy doprava se Hlavní stěna zdvihá kolmo vzhůru, nad jeskyní vedou nejdelší cesty v oblasti (50 m). Z nejvyšších míst stěny vedou dvě slaňovací trasy. První přímo z vrcholu s přesednutím u stěnové knížky, druhá nad Netopýrem.
oblast: Střední Poohoří, sektor: Skály u Tušimic, skála: HLAVNÍ STĚNA
Obr.1: HLAVNÍ STĚNA , vystaveno: 2020

KAŠPÁREK, 4- (UIAA), 28. 4. 2016, Jana Žižková, Jan Žižka. Vlevo 10m od vyzděného pilíře stěnou na polici a přes stěnky ke sl.
1 PODEZDĚNÁ HRANA, 6 (UIAA), 3. 3. 2014, Jan Žižka, Jana Žižková. Hranou vyzděného pilíře plynule do stěny, výše úzkým koutem.
PŘES ZOBÁK, 5 (UIAA), 28. 4. 2016, Jan Žižka, Jana Žižková. Levým okrajem po vyzděném pilíři do kouta, překrok vlevo na hranu a přes „zobák“ na vrchol.
ČARODĚJKA, 7 (UIAA), 20. 3. 2014, Michal Novák, Jan Žižka. Středem hladké plotny vzhůru. Pod prvním nýtem je vhodné použít malý frend.
OHŘÍ KOUT, 4 (UIAA), 3. 3. 2014, Jana Žižková, Jan Žižka. Krátkým koutem vpravo od Čarodějky na hřbet, vlevo ke sl.
OHŘÍ PILÍŘ, 4+ (UIAA), 5. 3. 2014, Jan Žižka, Jana Žižková. Koutem dolního pilíře na polici, přímo úzkým čelem pilíře na hřbet a kolem buku ke sl.
PUČMIDRÁT, 4+ (UIAA), 3. 1992, Koutem a stěnkou na pilíř ke sl.
ŽLUTÝ MÉĎA, 5+ (UIAA), 3. 1992, Jan Žižka, Karel Korenc. Středem stěny na pilíř ke sl.
SESTUPOVÁ, 2 (UIAA), 3. 1992, Karel Korenc, Jan Žižka. Travou zarostlým koutem vpravo od pilíře ke sl.
INDIÁN, 5 (UIAA), 3. 1992, Jan Žižka, Karel Korenc. Přes bříško do stěny, vzhůru k buku, doprava ke sl. u břízy.
SÓLO PRO TVÉ OČI, 5- (UIAA), 3. 1992, Karel Korenc, Jan Žižka. Stěnou pod převísek, vzhůru na šikmou polici a hranou pilíře vpravo ke sl.u břízy.
ŠPINAVĚ MODRÁ, 5- (UIAA), 23. 3. 2014, Jan Žižka, Jana Žižková. Stěnou přímo na polici a hranou pilíře ke sl.u břízy. (VK)
BOROVIČKA, 4 (UIAA), 26. 5. 2014, Jan Žižka, Jana Žižková. Pilířem ke sl.u břízy.
ZATMĚNÍ 2135, 4 (UIAA), 22. 3. 2015, Ludvík Kostka,Miroslav Švestka. Po přepadlém pilíři a koutem ke sl. u břízy.
KLADIVOMÁNIE, 6 (UIAA), 9. 4. 2014, Ludvík Kostka,Miroslav Švestka. Stěnou za přepadlým pilířem ke stromu.
PO VLASTNÍM, 5- (UIAA), 9. 4. 2014, Ludvík Kostka,Miroslav Švestka. Stěnou a spárkami ke stromu.
STARÁ CESTA 2., 5 (UIAA), Koutem, pod převisem vpravo a na polici.
ANAJKA, 5- (UIAA), 28. 3. 2014, Jan Žižka, Jana Žižková. Stěnou k převísku, zprava do koutu a na polici, po pilíři ke sl.
1 SVĚTLO NA KONCI TUNELU, 7- (UIAA), 3. 4. 2016, Jan Žižka,Josef Žižka. Přes nýt na blok, mírně převislým bříškem, nahoře přímo stěnou na polici (sk.), koutem ke sl. Anajky.
1 SKALNÍ MUŽ, 6 (UIAA), 6. 11. 2015, Jan Žižka, Jana Žižková. Stěnou a širokou spárou pod pilíř, po něm „na medvěda“ ke sl. u stromu.
1 ZEĎ NÁŘKŮ, 6- (UIAA), 7. 11. 2015, Jan Žižka, Jana Žižková. Stěnkou do koutu, přímo k nýtu, vzhůru na hranu stěny a vlevo ke sl. u stromu.
ZELENINA, 5+ (UIAA), 21. 1. 2015, Jan Žižka, Jana Žižková. Stěnou,mírně převislým koutem a spárou na šikmou polici,cestou Úlet na vrchol věže.
ÚLET, 5 (UIAA), 20. 11. 2014, Jan Žižka, Jana Žižková. Stěnou přímo na šikmou polici, 1m vlevo přes blok na hranu věže a koutem ke sl.
MYŠIHAUS, 6- (UIAA), 18. 1. 2015, Jan Žižka, Jana Žižková. 4 m rampou, stěnou do koutu, mírně vlevo na okraj šikmé police, překrok doprava ke spáře, spárou a hranou na vrchol věže ke sl. Úletu.
RAMPA, 2 (UIAA), Rampou až téměř k velkému stromu, travnatou stěnou vlevo vzhůru. Velmi zarostlé.
PRO JANIČKU, 5- (UIAA), 30. 10. 2015, Jan Žižka,Josef Žižka,Leoš Dvořáček. Oblým pilířem na rampu,přes ní rovně vzhůru pod převísek, mírně vpravo a pilířem ke sl.
NA ZÁDECH, 5- (UIAA), 3. 4. 2016, Jan Žižka,Josef Žižka. Stěnkou a stále koutovou spárou až na její konec, vpevo ke sl.
ZA DUHOU, 6- (UIAA), 19. 3. 2014, Jan Žižka, Jana Žižková. První cesta zleva v kompaktní hlavní stěně. Kolmou stěnou, výše mírně vpravo ke sl.
SOUMRAK ROZUMU, 5+ (UIAA), 23. 3. 2014, Jan Žižka, Jana Žižková. Bez použití vrby (!) přes převis, stěnou do koutu a vzhůru ke sl.
1 RADOST JE ŽÍT A NEUMŘÍT, 6 (UIAA), 15. 5. 2016, Jan Žižka, Jana Žižková. Vpravo od Soumraku rozumu přes převísek, koutem a stěnou, přes blok ke sl .Dědictví
DĚDICTVÍ, 5 (UIAA), 25. 9. 2016, Jan Žižka, Zdenda Paul. Vytlačující stěnkou k prvnímu jištění, přímo rovně již lehčeji na vrchol.
ĎÁBEL, 6+ (UIAA), 1. 4. 2014, Jan Žižka,Josef Žižka. Stěnou vzhůru pod výraznou trojúhelníkovou hladkou plotnu, tou přímo ke slanění.
MAKARON, 7 (UIAA), 15. 4. 2014, Josef Žižka, Jan Žižka. Nástup levou hranou jeskyně, stěnou a velkým koutem ke stanovišti s VK, 2 m vlevo obtížně do koutu, tím vzhůru a přímo až na vrchol Hl. stěny.
PALCÁT, 6 (UIAA), 7. 3. 2015, Jan Žižka, Ludvík Kostka. Nástup u pravého okraje jeskyně, stěnou kolmo vzhůru ke stanovišti s VK, 1 m vpravo do velikého koutu a tím až na vrchol Hl.stěny.
LEZOUCHŮV KOUT, 7- (UIAA), 20. 3. 2014, Jan Žižka,Josef Žižka. Nástup 4 m vpravo od jeskyně, přímo vzhůru až k do prava ubíhajícímu ostrému koutu, koutem, víše plotnou na hranu stěny, přes blok ke sl. na vrchole Hl.stěny.
ANDĚL, 7- (UIAA), 28. 3. 2014, Michal Novák, Jan Žižka. Krátkým tupým koutem přes Diagonálu rovně vzhůru pod plotnu s výraznou oblou spárou, tou na ukloněnou římsu, mírně vlevo stěnou do plotny a cestou Lezouchův kout ke sl.
DIAGONÁLA, 5+ (UIAA), Výraznou, vlevo ubíhající diagonálou (zpočátku lámavé). Cesta křižuje několik cest až ke stanovišti s VK, tady 5 m doleva pod kolmý kout, tím ke sl. na vrchole Hl.stěny.
BÍLÉ SKOBY, 5 (UIAA), Nástup jako diagonála, teverz vpravo těsně nad prvním převisem pod travnatý kout, mírně vlevo koutem a stěnou na vrchol Hl.stěny. Značně lámavé a zarostlé!
NETOPÝR, 8- (UIAA), 2. 12. 2015, Jakub Španihel, Jan Žižka. Ostrou hranou na plotnu pod největší převis, stropem k nýtu nad hranou převisu, vpravo kolem bloku do spáry (mezištand slanění) a rovně vzhůru plotnou ke sl. Doby temna.
DOBA TEMNA, 6+ (UIAA), 30. 10. 2015, Jan Žižka,Josef Žižka,Leoš Dvořáček. Vpravo od Netopýra koutem přes „došky“ pod převis, přímo přes něj a kolmo vzhůru stěnou ke spáře, tou na vrchol ke sl.
STARÁ CESTA 6., 5+ (UIAA), Vpravo od Doby temna šikmým koutkem pod pravý konec převisu,obejít zprava a členitou, do leva ubíhající travnatou stěnou vzhůru. Lámavé !
STARÉ PŘÁTELSTVÍ, 5+ (UIAA), 30. 3. 2014, Jan Žižka,Michal Novák. 7 m vlevo od pravé hrany Hl.stěny (Maturita) stěnou, přes šikmý pilíř a koutem pod blokem na ukloněnou plošinu, pravou částí plotny na hřeben ke sl., popř. Maturitou až k VK.
CESTA DO PEKLA, 5+ (UIAA), 30. 10. 2015, Jan Žižka,Josef Žižka,Leoš Dvořáček. Stěnou do koutu, středem plotny pod převísek, středem převisu přímo vzhůru, na hřeben a ke sl., popř.Maturitou až k VK.
MATURITA, 3 (UIAA), 25. 4. 2014, Jan Žižka, Jana Žižková. Pravou hranou Hl. stěny přes mezištand slanění stále až k VK.
PRVNÍ KROKY, 3 (UIAA), Tupým koutem, později členitým pilířkem přes 2 nýty a skobu ke sl.
KOPYTEM SEM, 7 (UIAA), Koutem a plotnou pod převísek, od třetího nýtu přímo vzhůru, potom ke sl. nad Anajkou.
Poznámka:Var. - od třetího nýtu mírně vpravo a výše zpět nad čtvrtý nýt - V+.
ZRZAVÁ, 5 (UIAA), 20. 7. 2019, Petr Stanko, Jan Žižka. Od druhého nýtu cesty Pro Janičku přímo vzhůru rezavým koutem na štand Myšihausu.
DLUHY Z DĚDICTVÍ, 6 (UIAA), 11. 8. 2019, Petr Stanko, Leoš Dvořáček. Vpravo od Dědictví nevýrazným pilířkem a stěnou přímo vzhůru, ke sl. nad Ďáblem.
SALAM, 6- (UIAA), 16. 7. 2019, Josef Zeman, V.Spousta. Nástup 3 m vlevo od jeskyně, vlevo od c.Makaron, přímo vzh. přes 6 lepených borháků ke sl. na polici u VK. Možno dojistit malými friendy.
ODVAHA KRÁLŮ, 6 (UIAA), Jan Žižka. Středem stěny kolmo vzhůru pod vrcholový blok, několik metrů přes travnatý ukloněný terén mírně doprava a přes ukloněnou plotnu na vrchol hlavní stěny.Od posledního nýtu (dobírací) na římse 3m vpravo ke sl. z Hlavní stěny.