region  Jižní Čechy
sektor  Skály proti Dívčáku
DÍVČÁK
VSTUPNÍ, 6- (UIAA), 1979, Petr Dvořák. Krátkou stěnkou na vrchol
SÓLÍČKO, 6+ (UIAA), 1979, Petr Dvořák. Stěnkou pod převis a zprava k borháku s karabinou. (nejištěno)
PÁNŮ Z RŮŽE, 1989, Emil Červenka. Vlevo od kouta stěnkou přes dva nýty a doleva k borháku s mailonou.
KOUTEK, 5 (UIAA), Petr Kult. Krátkým koutkem k borháku s mailonou.
PŘEMLOUVÁNÍ, 4 (UIAA), Petr Dvořák, Romana Radouchová. Napravo od koutku podél spáry doprava a zarostlou plotnou na vrchol.
TRPASLÍK, 4 (UIAA), 1983, Petr Kult, Pavel Sladkovský. 4 metry vpravo od Koutku (zelená značka), výše přes převis.
STAŘEC A LANO, 5 (UIAA), Petr Otradovský, Vlaďka Radouchová. Stěnkou, výše hranou a koutkem, kolem borháku vzhůru a šikmo doprava k řetězu.
SCHODY DO NEBE, 5 (UIAA), Petr Kult, Anna Kultová. Doleva plotnou (šipka) a vzhůru k převislé hraně. Doleva a hned doprava na hranu a vzhůru na vrchol.
1 JEDLIČKA, 5 (UIAA), 1983, Petr Kult, Pavel Sladkovský. Převislou stěnou a výše buď Ukolébavkou, nebo Pohodičkou.
POHODIČKA, 3 (UIAA), 1981, Petr Dvořák. Šikmo doleva (nýt) výše doprava na vrchol.
1 UKOLÉBAVKA, 6 (UIAA), Petr Dvořák, Petr Kult. Přes nýt v plotně pod převis, doprava stěnou (nýt) a na vrchol. (lámavé)
RACEK, 6+ (UIAA), 1990, Petr Dvořák, František Kus. Stejný nástup jako Ukolébavka, doprava stěnou (nýt), dále středem vrcholové stěnky (borhák) k řetězu.
CESTA DÍVČÍHO KAMENE, 6+ (UIAA), 1979, Petr Dvořák, Miloslav Scherling. Stejný nástup jako Racek, pravým převislým koutem (borhák), výše převislou vrcholovou stěnkou (borhák) k řetězu, nebo lehce koutem na vrchol.
DIRETKA, 6+ (UIAA), 1986, Petr Kult. Ve spádnici vrcholové převislé hrany (nýt a borhák), stěnou až ke kruhu. Nad ním zleva, výše přímo převislou hranou na vrchol.
UPOCENÁ, 6 (UIAA), 1979, Petr Dvořák, Miloslav Scherling. Stěnou kolem nýtu a borháku kolem převislého koutu v horní části stěny a vzhůru k řetězu.
DOBRÉ LOKRY, 6 (UIAA), 1980, Petr Dvořák, Petr Otradovský. Stěnkou vpravo od převisu šikmo doleva k nýtu a stěnou (2 borháky) až do kouta cesty Upocená a převislým koutem k řetězu.
1 KOMÁŘÍ REJ, 5 (UIAA), 1979, Petr Dvořák, Oldřich Musil. Stěnou šikmo doprava až do kouta s balvanem a vlevo od vrcholových spár k řetězu (vrcholová kniha).
ZIKA VARIANTA, 6+ (UIAA), 2016, Petr Dvořák. Nalevo od vrcholového koutu hranou kolem dvou borháků k řetězu a vrcholové knize.
VAR. PŘES NOS, 6 (UIAA), 1987, Petr Kult. Nástup přímo přes převis.
CESTA DOUBLE KANOISTŮ, 6- (UIAA), 1989, Dušan Věncek, Dušan Šipka. Hranatým žlábkem (2 borháky) vzhůru k systému spár a stejně jako Slabikář, nebo nebo vpravo k borháku var.2. Cesta věnována Emilu Červenkovi.
SLABIKÁŘ, 7- (UIAA), 1984, Petr Kult, Miroslav Kraus. Přes převis stěnou k dříku, doleva na hranu, stěnou (borhák) doleva do kouta s balvanem. Pravou stěnkou spárkami doprava na hranu na stupeň a přes převis k řetězu.
VAR. 1, 7 (UIAA), 1986, Petr Dvořák. Od dříku přímo vzhůru a jednou z variant na vrchol.
VAR. 2, 6+ (UIAA), 2015, Jan Dvořák. Vpravo od vrcholových spárek převislým vhloubením (borhák) k řetězu.
+30 ST.C, 5+ (UIAA), 1979, Petr Dvořák, Karel Volena. Převisem, výše kolem borháku stěnou doprava za roh do kouta, jim vzhůru k nýtu, traverz doleva za hranu (nýt) a mírně doleva k řetězu.
VARIANTA OPIČÁRNY, 7 (UIAA), 1979, Petr Dvořák. Převislou stěnkou zleva k nýtu a šikmo doleva do +30 st.C
OPIČÁRNA, 7- (UIAA), 1979, Petr Dvořák. Převisem pod nýtem přímo a stěnou nad ním až na vrchol.
LYZOLOVA, 7 (UIAA), 1988, Radek Volena, Petr Dvořák. Převislou stěnkou, výše borhák a stará planžeta, odtud zleva a nahoře mírně vpravo k řetězu.
JAVOROVÁ, 7 (UIAA), 1985, Petr Kult, Pavel Bednář. Převislou stěnou do kouta (nýt) a jím do vrcholové části stěny k řetězu. Do střední lehčí části stěny se dá dostat i zleva přelezení převisu Opičárny.
CESTA DÝMU, 7- (UIAA), 1985, Petr Dvořák. Převisem doleva do výklenku, zprava na hranu, výše kolem dříku a doprava stěnou na vrchol.
SAZE, 8+ (UIAA), Jiří Matuch. Černou silně převislou stěnou (nýt), výše stěnou (nýt) a šikmo doprava ke slaňovacímu kruhu a knížce.
MATĚJOVA PATA, 8+ (UIAA), Jaroslav Berit. Převisem (nýt) doleva a vzhůru (nýt) ke slaňovacímu kruhu.
PODIVNÁ CESTA, 9 (UIAA), Jiří Matuch. 2 metry vlevo od převislého kouta stropovým převisem přímo (nýt) ke kruhu a knížce. Extrémní výstup, spodek špatně jištěn! Je možné použít nýt z cesty Matějova pata.
BUDVARKA, 7 (UIAA), 1988, Petr Dvořák. Zleva z kouta, nebo hranou přímo přes převis k dříku, doleva a vzhůru (borhák) ke slaňovacímu kruhu a knížce.
PŘEDMONZUNOVÁ, 6- (UIAA), 1980, Petr Dvořák, Olga Krupauerová. Plotnou šikmo doleva přes 3 nýty ke slaňovacímu kruhu a knížce.
VAR., 6- (UIAA), 1984, Petr Kult, Miroslav Kraus. Od slaňáku a knížky doprava za hranu a stěnou na vrchol.
2 BPP, 5+ (UIAA), 1983, Petr Dvořák, Eva Suchá, Petr Otradovský. Cesta budějovicko-pražského přátelství. Stěnou do kouta a kolem dvou borháků, výše šikmo doleva k řetězu (původně odspodu po vlastním jištění).
1 KALYMNOS, 6+ (UIAA), 2016, Petr Dvořák. Vpravo od BPP kolem 3 borháků k řetězu. Na polici štandovací borhák, který je společný pro cesty Kalymnos a BPP.
VZDUŠNÁ, 5 (UIAA), 1989, Petr Kult, Anna Kultová. Napravo od Kalymnos (starý kroužek) pod převisy doprava a vzhůru na stupně. Šikmo doprava k borovici. Špatně jištěno!
2 PLOTNA, 5 (UIAA), 1989, Petr Kult, Anna Kultová. 20m vpravo od hlavního masivu plotnou (2 nýty) a mírně doleva k řetězu. 1
KOLEDA ŠTĚPÁNE, 1983, Petr Kult, Pavel Sladkovský. Nahoře v levé části stěny přímo na stupeň, podél spáry doprava k borovici, zpět na pilíř a na vrchol.
JIN, 6- (UIAA), 1991, František Kus. Levou částí stěny přes nýt k řetězu.
TAO, 6 (UIAA), 1991, František Kus. Středem stěny (3 nýty) k řetězu.
JANG, 1991, František Kus. Pravou částí přes nýt.
ZLATÝ PTAKOPYSK, 1983, Petr Kult, Rychlý. Koutem na balkonek, středem vrcholové části přes převis a libovolně na vrchol.
POSLEDNÍ, 1984, Petr Kult, Rychlý. Z balkonku při hraně podél spárek, zprava hranou na terasu, dále převislým zářezem v pravé části na vrchol.
MILÁ VZPOMÍNKA, 4+ (UIAA), 1981, Petr Kult, Ivana Kultová. Vhloubením v hraně pod převis, zprava přes něj na plošinu, Vzhůru a šikmou trhlinou na vrchol.
ŠIBENIČNÍ TERMÍN, 7- (UIAA), Nástup jako Komáří rej, nebo var. Přes nos. Zprava k borháku v převisu, výše kolem dalších dvou borháků k řetězu a knize.
DŮCHODKA, 7- (UIAA), Stěnkou k borháku v převisu a výše vzhůru (2 borháky) k řetězu, který je společný s cestou BPP.
PAGANINI, 7- (UIAA), Nástup je společný s cestou Dobré lokry. Světlou stěnkou zleva kolem borháku, přes převis (borhák) do krátkého koutku (stará skoba a borhák). Vzhůru, výše mírně doprava (borhák) a nahoru k řetězu.
1 OČI V MECHU, 5+ (UIAA), Petr Dvořák. Přes převis do plotny, výše kolem čtyř borháků doleva a vzhůru k řetězu a knížce.