region  Jizerské hory
sektor  Jizerské hory
podsektor  Kopřivník
SRUB
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Používat magnesium či jiné chemické prostředky sloužící k vysoušení kůže na rukou je možné pouze od stupně VIIIb jizerské stupnice (včetně) výše!
poznámka: Mohutný skalní objekt nacházející se cca 20 m západně od Míjené věže. Přístup od silnice vedoucí z Oldřichovského sedla do Raspenavy. V první zatáčce pod Plischkeho studánkou lze za svodidlem zanechat jedno auto (možná i 2) a odtud vyrazit kolmo nahoru do lesa. Jen co projdete pod Míjenou věží, ocitnete se u cest č. 2, 3, 4. Na vrcholu polověže je umístěna VK. Slanit (a dobírat) lze za stromek do náhorní strany nebo to lze obejít směrem k dolezu cesty č. 5.
oblast: Jizerské hory, sektor: Jizerské hory, podsektor: Kopřivník, skála: SRUB
Obr.1: Jižní část Srubu, vlevo Nos pod 2 hodiny a Přes zobák, vpravo Znamení pána zla, foto M. Strnad 6/2018, mstrnad , vystaveno: 2018

Obr.2: Srub z náhorní strany, vlevo Plán B a vpravo od toho Řopíkatá, foto M. Strnad 6/2018, mstrnad , vystaveno: 2018

Obr.3: půdorys Srubu dle VK, autor M. Strnad, mstrnad , vystaveno: 2018

2 [1] DOBA KRMENÍ, VI (Jizerská st.), 27. 5. 2018, Michal Strnad, Tomáš Kajínek. Středem pilíře podél šikmých trhlin k BH a dále středem plotny přes zarostlou polici na temeno. 1 Protokol o prvovýstupu
1 [2] ZNAMENÍ PÁNA ZLA, VI (Jizerská st.), 6. 6. 2018, Michal Strnad, Tomáš Kajínek. Podél spáry ve středu údolní stěny a traverzem doprava do široké spáry. Tou do plotny a na temeno. Protokol o prvovýstupu
1 [3] PŘES ZOBÁK, IV (Jizerská st.), 6. 6. 2018, Tomáš Kajínek, Michal Strnad. Levou údolní spárou na velkou polici, dále vlevo širokou spárou a plotnou na temeno. Protokol o prvovýstupu
1 [4] NOS POD 2 HODINY, IV (Jizerská st.), 6. 6. 2018, Michal Strnad, Tomáš Kajínek. Spárou přes převis na polici cesty Přes zobák, tou na temeno.
1 [5] BĚŽÍM RYCHLE SMĚREM DOLŮ, VI (Jizerská st.), 6. 6. 2018, Michal Strnad, Tomáš Kajínek. Mírně vpravo od stromu středem plotny na temeno.
Poznámka:nejištěno
1 1 Protokol o prvovýstupu
[6] PŘES FRŇÁKOVNÍK, III (Jizerská st.), 6. 6. 2018, Tomáš Kajínek. Středem drolivé plotny z údolní strany. 1 Protokol o prvovýstupu
2 [7] ŘOPÍKATÁ, V-VI (Jizerská st.), 6. 6. 2018, Tomáš Kajínek, Michal Strnad. Ze středu náhorní strany rampou doleva do horizontální spáry a přes ucho na vrchol. Protokol o prvovýstupu
1 [8] PLÁN B, IV-V (Jizerská st.), 6. 6. 2018, Michal Strnad, Tomáš Kajínek. V levé části náhorní stěny překrokem (přeskokem) z předskalí do chytu a pod převisem vlevo na polici. Přes stupně do kouta a pravým vhloubením na temeno. Protokol o prvovýstupu
1 [9] ZAPRÁŠENÁ, III (Jizerská st.), 30. 6. 2018, Tomáš Kajínek, Michal Strnad. V západní stěně prostřední spárou do úzkého komína a na vrchol.
1 [10] ŠIROČINKA, III (Jizerská st.), 30. 6. 2018, Michal Strnad, Tomáš Kajínek. Na SZ hraně širokou spárou na polici a dále spárou na vrchol. Protokol o prvovýstupu
STARÁ CESTA, I (Jizerská st.), V pravé části stěnky za "Frňákovníkem" snadno na vrchol
KRÁTKÁ, I-II (Jizerská st.), 25. 7. 2018, Steffen Brauner. Vlevo od STARÉ CESTY, krátkou spárou na vrchol
NÁKUL, VI (Jizerská st.), 13. 6. 2021, Petr Hartig. vpravo v náhorní straně z kamene výšvihem na hranu.
ČIMIČIHO POSLEDNÍ PŠOUK, VIc (Jizerská st.), 11. 9. 2021, Petr Hartig, Ondřej Myslivec. výšvihem na římsu, rajbasem obtížně přes bh a plotnou na temeno