region  Lužické hory
sektor  Jonsdorf
podsektor  Jonsdorfer Felsenstadt
DRILLINGE
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 21.6.-14.1. Prvovýstupy jsou povoleny.
oblast: Žitava, sektor: Jonsdorf, podsektor: Jonsdorfer Felsenstadt, skála: DRILLINGE
Obr.1: DRILLINGE, 2018_05, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2018

Obr.2: , zstrnad , vystaveno: 2018

Obr.3: DRILLINGE (JONSDORF) - topo Manfred Thieles und Jürgen Schmeißers, zstrnad , vystaveno: 2019

ALTER WEG, II (Písk.Sasko), V pravé části jihozápadní úzké strany mezi bloky před skálou do komína mezi věží a masivem. Tím severovýchodním směrem vzhůru, nahoře doleva na vrchol.
KLEINER HÜPFER, Přeskok 4 (Písk.Sasko), Z východně ležícího masivu přeskok na vrchol.
OSTWEG, VI (Písk.Sasko), V komíně "Alter Weg" rozporem vzhůru k sokolíkovému žebru a kruhu. Žlábkem na vrchol.
R 300, VIIa (Písk.Sasko), Mezi "Ostweg" a "Bzučivou cestou" komínem vzhůru. Překrok (kruh) a stěnou přímo na vrchol.
BRUMMERWEG, VIIa (Písk.Sasko), V komíně "Alter Weg" u prvního rozdvojení (přidaný kruh) dolevo spárou na balkon. Několik metrů doprava a mělkým žlábkem přes přidaný kruh na vrchol.
SÜDWEG, IV (Písk.Sasko), Z komína "Alter Weg", vlevo od "Brummerweg" (přidaný kruh), spárou doleva vzhůru a traverz k hlubokému žlabu. Tím na balkon. Středem stěny na vrchol. 1
QUERWEG, VIIb (Písk.Sasko), Od nástupu do komína "Alter Weg" traverz doleva ke kruhu. Za hranu a žlabem na polici. Doleva a druhým žlábkem a stěnou na tření až na úroveň balkonu "Südweg”. Traverz doleva, potom vzhůru na zarostlou polici. Doleva a mělkým žlábkem "Klikaté" na vrchol.
VARIANTE ZUM QUERWEG (POLTERVARIANTE), VIIc (Písk.Sasko), Ve spádnici prvního žlabu stěnkou přes kruh do žlabu.
VARIANTE ZUM QUERWEG (OBERE VARIANTE), VIIa (Písk.Sasko), Komínem "Alter Weg" několik metrů vzhůru. Traverz na nejbližší vyšší polici vlevo (přidaný borhák), přes kruh na polici.
AFTER EIGHT, VIIIa (Písk.Sasko), Na jižní straně vlevo vzhůru ke kruhu "Querweg". Vpravo příkrým žlabem ke kruhu "Obere Variante". Stavěním stěnou doleva přes kruh. Třením ke 4. kruhu a vzhůru na balkon "Südweg". Tou na vrchol.
VARIANTE ZUM AFTER EIGHT (TEA TIME), VIIc (Písk.Sasko), Původním nástupem krátce vzhůru a doprava do spáry. Tou k velké díře a stavěním přes kruh ke 4. kruhu.
WESTVERSCHNEIDUNG, VI (Písk.Sasko), Na straně k cestě spárou na polici. Spárami v koutě přes přidaný kruh a mělkým žlábkem na balkon "Südweg" a tou na vrchol.
ZICKZACKWEG, VIIa (Písk.Sasko), Asi 5 m vlevo od "Westverschneidung" spráou a komínem na zarostlou polici (přidaný kruh). Doleva k místu, kde začíná klikatý žlábek. Tím přes 2 kruhy na vrchol. 1
VARIANTE ZUM ZICKZACKWEG (VARIANTE), VIIb (Písk.Sasko), Od konce vpravo ukloněné spáry za prvním kruhem traverz doprava přes přidaný kruh a vzhůru na polici (kruh). Rajbasem a přes skalní stupeň na vrchol.
GEBURTSTAGSWEG, VIIIc (Písk.Sasko), Ze zarostlé police "Klikaté" stavěním přes přidaný rkuh doleva ke 2. kruhu. Stavěním a rajbasem přes přidaný kruh ke 2. kruhu "Zickzackweg". Tou krátce vzhůru, potom doleva stěnou na vrchol.
WESTKAMIN, III (Písk.Sasko), Asi uprostřed severozápadní strany žlavema šikmou stěnou na polici. Komínem na vrchol.
TAUSEND MAL BERÜHRT, VIIIc (Písk.Sasko), Spitzsteinerweg asi 3 m vzhůru, traverz doprava ke žlabu, rajbasem na balkon (kruh). Stavěním ke 2. kruhu. Stěnou a rajbasem přímo na balkon. Vlevo žlábkem na vrchol.
SPITZSTEINERWEG, IV (Písk.Sasko), Vlevo od "Westkamin" pravou ze tří spár na vrchol.
GROTTENWEG, III (Písk.Sasko), Od nástupu "Severozápadní spáry" vejít do vnitřku skály. Zpočátku širokým komínem, který se nahoře zužuje, na vrchol.
MITTELRISS, V (Písk.Sasko), Na serozápadní straně střední ze 3 spár přes kruh na vrchol.
BERGFREUNDERISS, VIIa (Písk.Sasko), Na serozápadní straně levou ze 3 spár přespřidaný kruh na vrchol.
1 SCHULWEG, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), Z komína "Nordwestweg" překrok doprava ke kruhu. Stěnou 2 m vzhůru a traverz na hranu (kruh). Rajbasem přes 3. kruh na vrchol. 1
ZUCKERTÜTE, VIIa (Písk.Sasko), Držet se vně "Nordwestweg" rozporem vzhůru až na konec (přidaný kruh) a doprava stěnkou na balkon a dále na vrchol.
NORDWESTWEG, III (Písk.Sasko), Vlevo od "Bergfreunderiss" na balkon. Komínem východně až do průrvy na východní straně. Krátkým komínem na předvrchol a přechod na vrchol.
NORDWEG, II (Písk.Sasko), Nejsevernějším komínem bloku dovnitř vzhůru do průrvy na východní straně. Krátkým komínem na předvrchol a přechod na vrchol.
SPRUNG, Přeskok 2 (Písk.Sasko), Z východně situovaného masivu přeskok na přesvrchol. Stejně jako "Alter Weg" na vrchol.