region  Lužické hory
sektor  Jonsdorf
podsektor  Nonnenfelsen
JONSDORFER MÖNCH
oblast: Žitava, sektor: Jonsdorf, podsektor: Nonnenfelsen, skála: JONSDORFER MÖNCH
Obr.1: JONSDORFER MÖNCH (JONSDORF) - topo Manfred Thieles und Jürgen Schmeißers, zstrnad , vystaveno: 2019

Obr.2: JONSDORFER MÖNCH (JONSDORF), 2022_03, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2022

2 ALTER WEG, IV (Písk.Sasko), Úplně vlevo na jižní straně puklinou na západní stranu (sem to lze také přímo ze zdola). Komínem mezi věží a předvrcholem vzhůru. Překrok k ramenu (přidaný kruh) a východní úzkou stranou (přidaný kruh) na vrchol. 1
VARIANTE ZUM ALTEN WEG (VARIANTE), V (Písk.Sasko), VIIc RP (Písk.Sasko), Z předvrcholu na jižní straně k přidanému kruhu. (Stavěním) na vrchol.
WESTWAND, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), Od západní spáry koutem vzhůru a vlevo na blok. Stěnou na polici (kruh). (Stavěním) k další polici na oddělenou plotnu "Nordwestweg" (nad tím kruh "Goodbye a amen". Stejně jako "Nordwestweg" pár metrů vzhůru a vlevo ke 2. kruhu na severní straně vrcholové hlavy. (Stavěním) na vrchol.
VARIANTE ZUR WESTWAND (GOODBYE UND AMEN), VIIIa (Písk.Sasko), VIIIc RP (Písk.Sasko), Od oddělené plotny "Nordwestweg" (kruh). Stěnou se nejprve držet vlevo poté vpravo na vrcholovou hlavu (kruh). (Stavěním) přes převis na vrchol.
Poznámka:Bez stavění VIIIb, RP VIIIc
NORDWESTWEG, V (Písk.Sasko), Úplně vpravo v údolní straně spárami na oddělenou plotnu. Úplně vlevo (stavěním) přes lavice doleva k ramenu. Stejně jakou "Alter Weg" na vrchol.
TALWEG, IV (Písk.Sasko), Nástup stejně jako na "Nordwestweg", brzy ale puklinou vlevo nahoru na kazatelnu na údolní straně. Vlevo krátkou spárou na balkon a vpravo žlabem k ramenu. 1
VARIANTE ZUM TALWEG (VARIANTE), VIIa (Písk.Sasko), Uprostřed údolní strany stěnou (přidaný kruh) na polici a puklinou na kazatelnu.
WANDERSTAB, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), Uprostřed údolní strany stěnou přes 2 kruhy na balkon "Údolní cesty". Mělkým žlabem, spárou a stěnou k 2. kruhu "Westwand" a bez stavění na vrchol.
VARIANTE ZUM WANDERSTAB (ALTAR), IXb (Písk.Sasko), Mezi "Wanderstab" a "Údolní cestou" přímo přes kruh na polici (trvalá smice) a skalní hodiny. Přímo vzhůru (2,5 m vpravo vedle 2. kruhu "Wanderstab") jemným koutem na předskalí, "Wanderstab" na vrchol.
NEUER OSTWEG, VIIb (Písk.Sasko), Vlevo v údolní stěně ke kruhu. Se stavěním ke žlábku a tím na polici. Krátký traverz vlevo ke kruhu "Variante zum Ostweg". Touto cestou k borovici. Vlevo mělkým žlábkem na balkón na východní hraně (kruh). Vlevo stoupající rajbas k ramenu. Cestou "Alter Weg" na vrchol.
OSTWEG, V (Písk.Sasko), Südostkamin asi do třetiny vzhůru, potom po lezecí polici doprava ke spárám (přidaný borhák). Tou k rameni a "Alter Weg" na vrchol. 1
VARIANTE ZUM OSTWEG (VARIANTE), VI (Písk.Sasko), Trochu vlevo od úpatí východní hrany přes hroty ke kruhu. Rajbasem se stavěním ke spárám.
SÜDOSTKAMIN, IV (Písk.Sasko), Na jihovýchodní straně komína mezi věží a předvrcholem k rameni. Cestou "Alter Weg" na vrchol.
REIBEISEN, VIIb (Písk.Sasko), Vlevo od "Südostkamin" po hraně ke kruhu. Spárou a po hraně přes kruh k poslednímu balkonu před předvrcholem. (Se stavěním) přímo vzhůru nebo vpravo traverzovat do "Südostkamin" a k rameni. Cestou "Alter Weg" na vrchol.
KLOSTERGEFLÜSTER, VIIIa (Písk.Sasko), V pravé části jižní stěny spárou vlevo stoupajíce ke kruhu. Rajbasem doleva ke 2. kruhu. (Se stavěním) ke 3. kruhu. (Se stavěním) na polici doprava ke 4. kruhu. Poté rovnou "Reibeisen" na vrchol.
VIA DOLOROSA, Xa (Písk.Sasko), Nástup probíhá ca. 3 m vpravo od "Südweg", dále přímo přes kruh k 2. a 3. kruhu "Klostergeflüster". Obě místa se stavěním byly přelezeny. Mírně vlevo ke 4. kruhu, přímo dále na polici, potom ca. 2 m doleva traverzem. Asi 1,5m vpravo od "Südriss" přes hranu k předvrcholu. Cestou "Alter Weg" na vrchol.
SÜDRISS, VIIa (Písk.Sasko), Ve středu jižní strany spárou, zleva stoupat přes 2 kruhy na předvrchol. Cestou "Alter Weg" na vrchol.
HEAVY METAL, VIIIb (Písk.Sasko), Vlevo od "Südriss" stěnou přes 2 kruhy a přes police na předvrchol. Na jižní straně přes kruh na vrchol.
SÜDWEG, IV (Písk.Sasko), Nástupní puklinou "Alter Weg" nahoru a vpravo stěnou přes přidaný kruh na předvrchol. Cestou "Alter Weg" na vrchol.
VARIANTE ZUM SÜDWEG (FAMILIENVARIANTE), V (Písk.Sasko), VIIa RP (Písk.Sasko), Vpravo na západní straně předvěží mělkým žlabem ke kruhu. (Stavěním) stěnou blízko pravé hrany vzhůru. Překrok doprava na "Südweg".
LOCHWEG, VIIb (Písk.Sasko), Nastoupat zleva na severozápadní hranu předvěží přes kruh. Překrok doleva. Hranou na předvrchol. Překrok na západní stranu předvěží, vpravo traverz a dírou do údolní strany. Zde k ramenu a stejně jako "Alter Weg" na vrchol.
VORGIPFEL-NORDWAND, VIIc (Písk.Sasko), Od nástupu "Lochweg" vlevo stěnou přes 2 kruhy na předvrchol. Překrok a stejně jako "Alter Weg" na vrchol.