region  Lužické hory

Obr.2: BÖHM. DIANAWAND, 2018_07, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2018

Obr.3: BÖHM. DIANAWAND, 2018_07, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2018

oblast: Žitava, sektor: Weißbachtal, skála: BÖHMISCHE DIANAWAND
Obr.4: BÖHMISCHE DIANAWAND (WEIßBACHTAL), 2022_05, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2022

1 ALTER WEG, I (Písk.Sasko), Ze západu přes stupňovitou stěnu na vrchol.
KURZES PROBLEM, VIIb (Písk.Sasko), Zcela vpravo na severní straně, po severozápadní hraně, přes krátké žebro a převis a na vrchol jako "Alter Weg".
SCHMUTZIGER RISS, III (Písk.Sasko), Vpravo na severní straně doprava ubíhající spárou na balkón a na vrchol jako "Alter Weg".
SCHARTENRISS, III (Písk.Sasko), Vpravo na severní straně krátkou, převislou spárou doprava na balkón a na vrchol jako "Alter Weg".
KURZER RISS, V (Písk.Sasko), Cca 2 m nalevo od "Schartenriss" úzkou spárou nahoru na balkón. Komínem na vrchol.
VARIANTE VOM KURZEN RISS (KURZ UND KNAPP), VI (Písk.Sasko), Přímo přes převislou stěnku na balkon a libovolně na vrchol.
NORDRISS, VI (Písk.Sasko), Spárou "Kurzer Riss" vzhůru a nahoře doleva na vrchol. 1
1 KRAFTAKT, VIIIa (Písk.Sasko), Mezi "Nordriss" a "Erkerriss" stěnou (přidaný kruh) a ruční spárou na rameno a na vrchol jako "Alter Weg".
2 ERKERRISS, VIIb (Písk.Sasko), Výraznou spárou uprostřed severní strany nahoru pod stropový převis. Doprava na rameno a na vrchol jako "Alter Weg". 2
DONNERWETTER, VIIIb (Písk.Sasko), Erkerriss až na velký balkon, poté převisle a vlevo přes kruh na vrchol. 1
TEAMWORK, VIIIb (Písk.Sasko), Vlevo od "Erkerriss" stěnou přes kruh a přidaný kruh k stropovému převisu. Přes tento přes 3. kruh na vrchol.
Poznámka:RP VIIIc
2 LETZTES PROBLEM, VIIc (Písk.Sasko), Vlevo na severní straně úzkou spárou přes kruh na vrchol. 3 1
LINKER RISS, VIIb (Písk.Sasko), Zcela vlevo na severní straně spárou na vrchol.
1 NORDOSTKANTE, VI (Písk.Sasko), Z vystupujícího balvanu k severní hraně. Po úzkém žebru (přidaný kruh) ke klenuté polici (hodiny). Vpravo po hraně a proláklinou na vrchol.
2 VARIANTE ZUR NORDOSTKANTE (DIREKTE NORDOSTKANTE), VIIb (Písk.Sasko), Od hodin na "Nordostkante" přímo přes přidaný borhák v záhybu stěny na vrchol.
3 FEINE OSTWAND, VIIIb (Písk.Sasko), Uprostřed východní stěny přes kruh k spáře s převislým nástupem (přidaný kruh). Doprava stěnou na vrchol 2
1 OSTKANTE, VIIc (Písk.Sasko), Napravo východní hrany přes úzké žebro přes přidaný kruh na balkón. Po hraně na vrchol.
LADY DOMINA, VIIc (Písk.Sasko), 2 m nalevo od "Ostkante" přes stropový převis ke kruhu. Rajbasem doprava na balkón. Na vrchol jako po "Ostkante".
Poznámka:RP VIIIa
BÖHMISCHER WEG, VI (Písk.Sasko), Vpravo na jižní straně spárou přes převis na balkón. Dál spárou na vrchol.
HIMMELFAHRT, VIIc (Písk.Sasko), Mezi "Böhmischer Weg" a "Birkenriss" vzhůru přes převis (přidaný kruh), pak stěnou, nakonec úzkou spárou na vrchol.
BIRKENRISS, IV (Písk.Sasko), Uprostřed jižní strany spárou se silně převislým začátkem na vrchol.
SÜDRISS, IV (Písk.Sasko), Vlevo na jižní straně skalním koutem na balkón, podél spáry na vrchol.
VARIANTE ZUM SÜDRISS (SCHRÄGER RISS), IV (Písk.Sasko), Vlevo vedle "Birkenriss" doleva ubíhající spárou na vrchol.
SÜDKAMIN, III (Písk.Sasko), Zcela vlevo na jižní straně komínem na vrchol.
VARIANTE, III (Písk.Sasko), 17. 6. 1972, Rainer Danzig. Rechts in der Nordseite kurzen überh. Riss zu Abs. und AW zG.
KLEINES PROBLEM, VI (Písk.Sasko), 22. 8. 1979, Peter Schulze.
BÖHMISCHE VARIANTE, VI (Písk.Sasko), 11. 10. 1975, Peter Schulze. BÖHMISCHEN WEG auf Abs. Rechts um die Kante queren auf Band zu Riss (nR) mit überh. Einstieg. Diesen bis zu seinem Ende. Rechtsh. Wand zG.
SCHRÄGER RIß, IV (Písk.Sasko), 11. 10. 1975, Peter Schulze.
SÜDWEG, IV (Písk.Sasko), 11. 10. 1975, Peter Schulze. Links in der Südwand in Winkel hoch zu Abs. und Riss zG.
SÜDWESTVARIANTE, VI (Písk.Sasko), 27. 8. 1953, Johannes Taubmann, M.Taubmann, W.Ketzler.