region  Lužické hory
BÖHMISCHES HORN
oblast: Žitava, sektor: Weißbachtal, skála: BÖHMISCHES HORN
Obr.1: BÖHMISCHES HORN, 2018_08, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2018

ALTER WEG, II (Písk.Sasko), Od jihozápadní strany po podlouhlém předskalí do průrvy mezi předskalím a hlavním vrcholem. Zde mírně doprava krátkou stěnkou na vrchol.
NORDOSTWEG, III (Písk.Sasko), Stejně jako "Alter Weg" přes předskalí do průrvy mezi předskalím a hlavním vrcholem.
SPRUNG, Přeskok 2 (Písk.Sasko), Stejně jako u "Alter Weg" na předskalí. Skok na vrchol.
KIESELWEG, VIIa (Písk.Sasko), Na severozápadní straně předsunutým spárovým koutem nahoru na balkon. U řady děr vlevo traverzovat do místa, odkud lze překročit do průrvy. Stejně jako "Alter Weg" na vrchol. 1
TALWEG, VIIIa (Písk.Sasko), Vpravo od údolní hrany stěnou na balkon. Doleva za hranu k 1. kruhu. Převislým sokolíkem k 2. kruhu. Převislou spárou, později žlabem do průrvy. Stejně jako "Alter Weg" na vrchol. 2 2
VARIANTE ZUM TALWEG (DIREKTER TALWEG), VIIIb (Písk.Sasko), Na údolní straně trhlinou ke kruhu. Doprava k "Údolní cestě" a stejně jako touto cestou na vrchol.
OSTKANTE, V (Písk.Sasko), Nástup na východně hraně ve spárovém koutu vpravo od velké borovice. Zleva obejít, hranou přímou cestou nahoru do průrvy mezi předskalím a hlavním vrcholem. Stejně jako "Alter Weg" na vrchol.
AMEISENWEG, III (Písk.Sasko), Vlevo východní hrany přes stěnu a puklinou k břízám. Žlabem a vlevo traverzovat ke komínu, nahoru k předskalí a jako "Alter Weg" na vrchol. 1
ZWEIMAL SIEBEN, VIIb (Písk.Sasko), 28. 3. 2021, Jacob Trültzsch, Michael Urban, Jane Clemenz, Jörg Teifel. V pravé části západní terasy převislou stěnou ke spáry. Dále širokou spárou k žebra a vpravo spárovým žlabkem (přidaný kruh) k polici. Vlevo do skalního okna a "AW" n.v.
UNERKANNT DURCH FREUNDESLAND, VIIc (Písk.Sasko), 24. 4. 2021, Jacob Trültzsch, Jörg Teifel, Dieter Schneider, Michael Urban. Z západní terasy převislou spárou (2 kruhy) na polici. Vpravo stěnou a dále spárovým žlabkem (3. kruh) do konce (hodiny), vlevo rajbásem na předvrchol. "AW n.v. 1
SCHARTENRISS, IV (Písk.Sasko), Links vom AW Schulterrriss auf VG, Spalt absteigen und wie AW zG.
ZWEI ALTE KAUZE, VIIc (Písk.Sasko), 26. 9. 2021, Jörg Teifel, M.Urban,. Von der westl. Terrasse, den rechten Riß an R & 2nR zu VG, beliebig z.G.
Poznámka:3 kruhy
REFORMATION , VIIIc (Písk.Sasko), 31. 10. 2021, Michael Urban, D.Schneider. Links von Zwei mal Sieben, Wand (2H) und Kante (nR) zu Felsfenster, beliebig z.G.