region  Lužické hory
sektor  Oybin
podsektor  Töpfer West
XENON (GRAUES HORN)
oblast: Žitava, sektor: Oybin, podsektor: Töpfer West, skála: XENON (GRAUES HORN)
Obr.1: XENON (GRAUES HORN) (OYBIN) - topo Manfred Thieles und Jürgen Schmeißers, zstrnad , vystaveno: 2019

Obr.2: XENON (GRAUES HORN) (OYBIN), 2021_09, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

Obr.3: XENON (GRAUES HORN) (OYBIN), 2021_09, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

BERGWEG, II (Písk.Sasko), Jeskyňovitým komínem úplně vpravo na jižní straně na balkón. Přes krátký rajbas na vrchol.
ABSEITSFALLE, VIIa (Písk.Sasko), Nalevo od "Bergweges" trhlinou ke kruhu. Dále na balkón "Bergweges". Touto na vrchol.
SÜDWEG, IV (Písk.Sasko), V pravé části jihozápadní strany doleva ubíhajícím komínem na velkou polici. Vpravo krátkou spárou na vrchol.
NEUER SÜDWEG, VI (Písk.Sasko), Nalevo "Südweg" spárou a žlaby na velký balkón. Stěnou kolem nápadné díry na vrchol.
SCHLEICHWEG, VIIa (Písk.Sasko), Nalevo od "Neuer Südweg" po tupé hraně stěnou k polici. Vpravo krátkou spárou ke komínu "Neuer Südweg", tuto křížíce doprava na velkou polici (hodiny). Proláklinou přes kruh na vrchol.
RECHTES YPSILON, VIIb (Písk.Sasko), Uprostřed jihozápadní strany převislou spárou k polici. Vpravo ke kruhu. Spárou dál na velký balkón. Vlevo od velké díry na vrchol.
LINDENBLÜTE, VIIb (Písk.Sasko), Jako "Rechtes Ypsilon" na balkón. Vlevo spárou na velký balkón a k 2. kruhu. Rovně nad tímto proláklinou na vrchol.
GOTTESURTEIL, IXc (Písk.Sasko), Cca 4 m nalevo "Lindenblüte" Převisem ke kruhu. Stěnou na velký balkón. Napravo k 2. kruhu "Lindenblüte". Tímto na vrchol.
1 TALKAMIN, III (Písk.Sasko), Výrazným komínem na údolní straně mezi předvrcholem a hlavním vrcholem vzhůru k polici a k balkónu "Bergweges" na náhorní stranu. Po této na vrchol.
ROBERTFELSENBLICK, VIIa (Písk.Sasko), Talkamin 5 m nahoru a doleva ke kruhu. Žlabem na balkón. Trochu doleva proláklinou na předvrchol. Sestup do komína "Winterlöcherstiege" k polici "Talkamin". Jako tímto na vrchol.
IRRWEG, IV (Písk.Sasko), Vpravo na severovýchodní straně spárami a komínem na předvrchol. Sestup do komína Winterlöcherstiege" k polici "Talkamin". Tímto na vrchol.
HALBES VERGNÜGEN, VIIIa (Písk.Sasko), Vpravo od žebra "Winterlöcherstiege" zahnutým žebrem na polici. Převisem přes kruh a vpravo ukloněnou spárou ke 2. kruhu. Stěnou k široké polici (3. kruh). Vpravo komínem "Irrweg" na vrchol.
VARIANTE ZUM HALBEN VERGNÜGEN (HULK), Xc (Písk.Sasko), Stejně jako "Halbes Vergnügen" ke 3. kruhu. Stěnou přímo přes 4. kruh na předvrchol. Přechodem na vrchol.
WINTERLÖCHERSTIEGE, VIIa (Písk.Sasko), Uprostřed severovýchodní strany nahoru k začínající spáře. Touto na konec, traverz doleva k začínajícímu komínu. Několik metrů nahoru, uvnitř projít a přepad z malého balkónu na jihovýchodní roh hlavního vrcholu. Přes rajbas na vrchol.
KLETTERGARTEN, VIIIa (Písk.Sasko), Cca 2 m nalevo od "Winterlöcherstiege" stěnou přes 2 kruhy a přes železné plotny k 3. kruhu. Lehce doleva na předvrchol. Směrem ke slaňáku přeskokem na vrchol.
BLACK MOON, VIIIa (Písk.Sasko), Cca 2 m nalevo od "Klettergartens" na šikmou polici a blízko malého skalního koutu po žebru ke kruhu. Rovně nahoru k 2. kruhu. Lehce doleva k výstupku. Nejprve doprava potom doleva po železných policích na vrchol.
ÜBERTRITT, IV (Písk.Sasko), Překročit z jihovýchodně vystupujícího masívu na předvrchol. Sestup do komína "Winterlöcherstiege" k polici "Talkamin". Jako tímto na vrchol.