region  Lužické hory
podsektor  Töpfer West
SAURIER
oblast: Žitava, sektor: Oybin, podsektor: Töpfer West, skála: SAURIER
Obr.1: SAURIER (OYBIN) - topo Manfred Thieles und Jürgen Schmeißers, zstrnad , vystaveno: 2019

Obr.2: SAURIER (OYBIN), 2021_09, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

Obr.3: SAURIER (OYBIN), 2021_09, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

oblast: Žitava, sektor: Oybin, podsektor: Töpfer West, skála: SAURIER
Obr.4: SAURIER (OYBIN), 2021_09, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

Obr.5: SAURIER (OYBIN), 2021_09, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

ALTER WEG, II (Písk.Sasko), Komínem na jižní straně severní skály nahoru a přes balvany k jižní skále. Vlevo krátkou stěnou na vrchol. (Od severní skály na vrchol i přepadem – IV).
SCHLUCHTRISS, IV (Písk.Sasko), V průchodu rozsedliny nahoru spárou, traverzovat doleva a spárovitým zářezem na vrchol.
1 NORDKANTE, V (Písk.Sasko), Severní hranou na jižní skále rovně na vrchol.
VARIANTE ZUR NORDKANTE (VARIANTE), V (Písk.Sasko), Z průchodu rokle rozporem nahoru a Traverz k hraně. Dál traverzovat až na konec police a rovně na vrchol.
GOLIATH, IV (Písk.Sasko), Asi 4 m nalevo "Nordkante" plytkým koutem na balkón a libovolně na vrchol..
HOPSER, Přeskok 2 (Písk.Sasko), Z vrcholu Echse sestup na kazatelnu cesty "Aus alter Zeit" a přeskok na balkón na konci Goliáše a libovolně na vrchol.
Poznámka:Dolez V
BRONTOBURGER, V (Písk.Sasko), 2 m vlevo od předskalí "Südverschneidung" úzkou spárou v severní stěně a stěnou na balkón a libovolně na vrchol..
SÜDVERSCHNEIDUNG, II (Písk.Sasko), Z jihu na předskalí a koutem na balkón. Po skalním stupni na vrchol.
RAPTOR, Xb (Písk.Sasko), Na jižní straně přes stropový převis a lehce převislou, jemně strukturovanou stěnu (pilíř) přímo na balkón a na vrchol.
Poznámka:špatně jištěno
IN DER 14. WOCHE, IXa (Písk.Sasko), Na Jihozápadní straně (ostrý balvan) stěnou přes 1. kruh. Kolem velkého kamene a silného převisu k 2. kruhu. Doprava vzhůru kolem smyčky a napravo od této rovně na vrchol.
DINOTASTISCH, VIIIa (Písk.Sasko), Vlevo na západní straně jižní skály, stěnou přes kruh k převislé spáře, tou přes 2. kruh na vrchol.
Poznámka:RP VIIIb
TYRANNOSAURUS REX, IXb (Písk.Sasko), Asi 6 m napravo od "Severní hrany", ruční spárou k polici (1. kruh), spárou k stropovému převisu. Přes tento a lehce doprava přes 2. kruh převislou stěnou na vrchol.
Poznámka:RP Xa
3 MONATE ALT, VI (Písk.Sasko), Napravo severní hrany v skalním tunelu převislou stěnou nahoru, skalní prasklinou na vrchol.
Poznámka:RP VIIa
WEG DER URTIERE, IV (Písk.Sasko), Na jižním rohu severní skály, po hraně na balkón a spárovitým zářezem na vrchol.
BÄUERCHEN, VIIc (Písk.Sasko), Nalevo "Weg der Urtiere" stěnou a přes balkón ke kruhu. Lehce doprava na balvan a libovolně na vrchol..
Poznámka:RP VIIIa
SÜDWESTRISS, II (Písk.Sasko), 4 m nalevo "Cesty pratvorů" spárou na žebro a po tomto na vrchol.
HÖHLENKAMIN, II (Písk.Sasko), Plazením dírou na začátku "Südwestrisses". Komínem uprostřed skály na vrchol.
SÜDWESTWEG, III (Písk.Sasko), Po západní hraně severní skály doprava přes stěnu a žebro na vrchol.
WESTWEG, V (Písk.Sasko), Ze západní hrany doleva na balkón a spárou na vrchol.
NORDWEG, IV (Písk.Sasko), Mezi "Rissvariante" a "Fersenzug" spárou na balkón, dírovitým komínem na vrchol.
VARIANTE ZUM NORDWEG (RISSVARIANTE), VIIa (Písk.Sasko), Pravou spárou na balkón a rovně na vrchol.
VARIANTE ZUM NORDWEG (FERSENZUG), VI (Písk.Sasko), Mezi dvěma středními spárami přes oblou hranu na balkón, dále jako "Dynamische Variante" na vrchol.
VARIANTE ZUM NORDWEG (VARIANTE), IV (Písk.Sasko), Spárou na balkón a dále jako "Dynamische Variante" na vrchol.
NORDOSTKAMIN, II (Písk.Sasko), Mezi "Dynamische Variante" a "Variantou" na balkón a dále jako "Dynamische Variante" na vrchol.
VARIANTE ZUM NORDOSTKAMIN (DYNAMISCHE VARIANTE), VI (Písk.Sasko), Po tupé hraně "Alter Weg" na balkón a středem stěny na vrchol
JURASSICPARK, VIIc (Písk.Sasko), 29. 8. 2001, Andreas Kittel.