region  Lužické hory
Obr.1: Pohled z lesa na skálu. R.Černický , vystaveno: 2018

Obr.2: Radek Černický 2018 , vystaveno: 2018

Obr.3: TÖPFERTÜRME (OYBIN), 2021_09, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2021

BERGWEG, Přeskok 1 (Písk.Sasko), Z náhorní strany přes velký balvan a přeskokem na západní věž. Přepadem na vrchol.
Poznámka:Dolez II
SCHLUCHTWEG, IV (Písk.Sasko), Ze západu do soutěsky mezi věžemi a masívem. Po jihozápadní hraně hlavní věže komínem na velký balkón. Převislou stěnou na vrchol.
TÖPFERKAMIN, V (Písk.Sasko), Ze západu do soutěsky mezi západní věží a masívem. Mezi nimi rozporem vzhůru pod velký balvan, překročit na západní věž a překročit na vrchol.
1 WESTWAND, V (Písk.Sasko), Na pravé straně západní stěny překročit z porostlého balvanu do stěny. Vlevo šikmou spárou nahoru k malé bříze. Doprava a spárou na balkón. Pravou spárou na západní věž a překročit na vrchol.
VARIANTE ZUR WESTWAND (KURZE KANTE), VIIa (Písk.Sasko), Napravo od jihozápadní hrany rozporem ke kruhu (stavěním) k polici. Doleva za hranu na balkón.
Poznámka:Bez stavění VIIb
VARIANTE ZUR WESTWAND (NEUE VARIANTE), VIIb (Písk.Sasko), Uprostřed západní stěny krátkou stěnou k velkému převisu. Přes tento přes kruh k šikmé spáře. Jako originální cestou na balkón a střední spárou na západní věž. 1
1 VARIANTE ZUR WESTWAND (DACHBOULDER), VIIc (Písk.Sasko), Mezi "Neue Variante" a "Nordwestkante" stěnou přes stropový převis (kruh) k "Westwand".
Poznámka:Možno dolézat po hraně přes další 2 K cesty Nordwestkante
VARIANTE ZUR WESTWAND (RISSVARIANTE), V (Písk.Sasko), Od malé břízy doleva spárou na balkón. Levou převislou spárou na západní věž.
NORDWESTKANTE, VIIa (Písk.Sasko), Zcela vlevo na západní hraně k balkónu u hrany (přidaný kruh). Doprava vzhůru za hranu, pak doprava po hraně k přidanému kruhu. Zde na klenutou polici. Úplně vlevo u hrany přes převis (přidaný kruh) na západní vrchol. Přepadem n.v.
Poznámka:RP VIIb
VARIANTE ZUR NORDWESTKANTE (VERSCHOLLENER WEG), VIIIb (Písk.Sasko), Nalevo od "Severozápadní hrany" stěnou vzhůru ke kruhu. Doprava k hraně (2 přidané kruhy Severozápadní hrany) a po této na vrchol.
KONKAVE WAND, IXb (Písk.Sasko), Nalevo Severozápadní hrany po žebru k polici. Stěnou přes kruh k polici (přidaný kruh). Spárou na Severní věž. Překročit na vrchol.
Poznámka:RP IXc
RIESENKAMIN, VI (Písk.Sasko), Ze severu do rokle mezi věžemi a přes balvany k nejvyššímu bodu. Rozepřením vzhůru přes přidaný kruh k 2. kruhu. Nad tímto překročit a přes stropovou spáru na vrchol.
WEIHNACHTSWEG, VIIa (Písk.Sasko), Jako "Riesenkamin" do rokle mezi věžemi. Touto rozporem na vnější straně vzhůru kolem hodin a kruhu. Překročení a stěnou na vrchol (jisticí BH).
1 JUNIWEG, VIIa (Písk.Sasko), Napravo severozápadní hrany hlavní věže stěnou a po hraně přes 2 kruhyna vrchol.
Poznámka:RP VIIb
ZWEIFACHER KOMPROMISS, IXb (Písk.Sasko), Asi 3 m nalevo od severozápadní hrany hlavní věže spárami k polici. Převislou stěnou přes kruh k 2. kruhu. (Stavěním) krátkou spárou k stropovému převisu. Doleva (3. kruh) a u spáry přes převis na vrchol.
Poznámka:Bez stavění Xa, RP Xb
1 NORDOSTKANTE, VIIb (Písk.Sasko), V levé části severní stěny (stavěním) k polici a ke kruhu. Doleva vzhůru přes hranu. Trochu doleva přes plotny a převislou spárou na vrchol.
Poznámka:Bez stavění VIIb. Alternativně i od 1. kruhu "Juniweg" dlouhý traverz doleva k polici.
EINSAMKEIT, VIIc (Písk.Sasko), Po ostré severovýchodní hraně přes kruh ke kruhu "Nordostkante". Doleva, křížíce "Fingerzieher", plotnovou stěnou k vrcholovému převisu. Přes tento přes kruh na vrchol. 2
FINGERZIEHER, VIIIc (Písk.Sasko), Od úpatí severovýchodní hrany doleva přes kruh až pod převis. Traverz doprava k 2. kruhu. Přes převis k plotnám "Nordostkante". Po těchto na vrchol.
Poznámka:RP IXa
TÖPFERWAND, VIIb (Písk.Sasko), Od šikmé police na východní straně (stavěním) doleva ke koutu (kruh). (Stavěním) K stropovému převisu. Přes tento nahoru a stěnou k vrcholovému převisu (přidaný kruh). Doprava a spárou jako po "Nordostkante" na vrchol.
Poznámka:Bez stavění VIIIa, RP VIIIb
VARIANTE ZUR TÖPFERWAND (VARIANTE), VIIIa (Písk.Sasko), Z šikmé plotny na východní straně úplně vlevo přes kruh ke kruhu originální cesty. Touto k vrcholovému převisu (přidaný kruh). (Vydatným stavěním) Na vrchol.
Poznámka:Bez stavění VIIIc, RP IXa
MÄRCHENWALD, IXc (Písk.Sasko), Napravo "Hartauer" hladkou stěnou přes kruh k 2. kruhu. Převisem a plotnovou stěnou k vrcholověmu převisu. U žebra (3. kruh) přes převis na vrchol.
Poznámka:RP Xa
HARTAUER WEG, VIIb (Písk.Sasko), Zcela nalevo ve východní stěně komínem cca 5 m vzhůru, pak traverz doprava k plotnové spáře. Touto k převisu (kruh). (Stavěním) Spárami nahoře nalevo a stěnou na vrchol.
Poznámka:Bez stavění VIIc
VARIANTE ZUM HARTAUER WEG (DIREKTER HARTAUER WEG), VIIc (Písk.Sasko), Vpravo z komínu originální cesty z balvanu překročení na hranu (kruh) a po této k plotnové spáře. Dále jako originální cestou a rovně k vrcholovému převisu (3. kruh). Spárou rovně na vrchol.
POWERKANTE, VIIIb (Písk.Sasko), Nalevo od "Hartauer" po tupé hraně (přidaný kruh) na balvan "Einstiegsvariante zum Birkenweg". Po převislé hraně přes kruh k polici (3. kruh). Napravo za hranu ke kruhu "Birkenweges". Na vrchol "Direkte Variante zum Birkenweg".
BIRKENWEG, VI (Písk.Sasko), Od malé terasy na jihovýchodní straně vpravo ukloněnou ruční spárou asi 3 m vzhůru. Doprava (přidaný kruh) a hranou ke kruhu. Nejprve vpravo, poté vlevo stoupající stěnou na převis vrcholu. Vlevo spárou na vrchol. 1
VARIANTE ZUM BIRKENWEG (EINSTIEGSVARIANTE), VIIa (Písk.Sasko), Komínem "Hartauer Weges" až na konec (balvan). Převislým koutem na římsu.
VARIANTE ZUM BIRKENWEG (VARIANTE 70), VIIb (Písk.Sasko), Začátek jako originální cestou a doprava ubíhající převislou spárou přes přidaný kruh ke konci spáry
VARIANTE ZUM BIRKENWEG (DIREKTE VARIANTE), VI (Písk.Sasko), Od kruhu stěnou rovně na vrchol.
BAUDENWAND, VIIIb (Písk.Sasko), Napravo "Verschneidung" převislou stěnou přes kruh k polici. Rovně na vrchol.
VERSCHNEIDUNG, III (Písk.Sasko), Z malé římsy na jihovýchodní straně koutové spáry mezi věží a masívem k průrvě. Na vrchol jako "Quergang".
VARIANTE ZUR VERSCHNEIDUNG (SÜDOSTVARIANTE), IV (Písk.Sasko), Zprostředka koutové spáry doprava stěnou na vrchol.
QUERGANG, II (Písk.Sasko), Z náhorní strany kolem velkého balvanu po klenuté polici doprava k průrvě. Krátký traverz doprava a stěnou na vrchol.
SÜDWEG, III (Písk.Sasko), Jako "Quergang" k průrvě. Krátkou jižní stěnou na vrchol.