region  Lužické hory
sektor  Oybin
podsektor  Rosensteine und Umgebung
HOHER ROSENSTEIN
oblast: Žitava, sektor: Oybin, podsektor: Rosensteine und Umgebung, skála: HOHER ROSENSTEIN
Obr.1: Hoher Rosenstein (Oybin), foto: z aplikace Green6plus , vystaveno: 2018

Obr.2: Hoher Rosenstein (Oybin), foto: z aplikace Green6plus , vystaveno: 2018

Obr.3: Hoher Rosenstein (Oybin), foto: z aplikace Green6plus , vystaveno: 2018

Obr.4: HOHER ROSENSTEIN (OYBIN) - topo Manfred Thieles und Jürgen Schmeißers, zstrnad , vystaveno: 2019

ALTER WEG, II (Písk.Sasko), Mezi skálou Rosensteinwächter a naší skalou přes rajbas nebo vlevo krátkým komínem na předvrchol. Překrok na hlavní vrchol, spárkovým žlábkem a rajbasem na vrchol.
VARIANTE ZUM ALTEN WEG (SCHARFENSTEINBLICK), VIIa (Písk.Sasko), Z předvrcholu vpravo od "Alter Weg" překron a doprava stoupajícím žlábkem a rajbasem přes kruh na vrchol.
HINTERHOF, V (Písk.Sasko), Od východu komínem mezi předvrcholem a naší skálou vzhůru, doleva překrok a rajbasovou stěnou přes kruh přímo na vrchol.
ROSENGARTEN, IXa (Písk.Sasko), Asi 4 m vpravo od "Hochwaldblick" stěnou přes kruh a levo rajbasovým mělkým žlábkem a žlabem ke kruhu "Hochwaldblick". Dále stejně Touto cestou na vrchol.
RECHTER SÜDOSTRISS, III (Písk.Sasko), Pravou spárouna jihovýchodní straně na polici. Levým komínem na vrchol.
VARIANTE ZUM RECHTEN SO-RISS (SÜDOSTWEG), V (Písk.Sasko), Stejně jako "Rechter Südostweg" na polici. Vpravo rajbasovým mělkým žlábkem na vrchol.
VARIANTE ZUM RECHTEN SO-RISS (HOCHWALDBLICK), VIIa (Písk.Sasko), Stejně jako "Rechter Südostweg" na polici. Potom vpravo ke kruhu a rajbasovým mělkým žlábkem na vrchol. .
LINKER SÜDOSTRISS, V (Písk.Sasko), Vlevo od "Rechter Südostweg" přes úzkou, převislou rampu do spáry a tou dále a nahoře komínem na vrchol.
HATTRICK, VI (Písk.Sasko), Prostřední ze tří spár na jižní straně na balkon, vlevo vzhůru přes hodiny oblou rajbasovou hranou na vrchol.
SÜDRISS, V (Písk.Sasko), Od jihu od úpatí skály krátkým komínem na široký balkon, převislou spárou na vrchol.
WEIßE ROSE, IXb (Písk.Sasko), Vlevo od "Südriss" spárou a stěnou na balkon. Přes převis na široký balkon (kruh). Širokým žlabem na vrchol.
ROSENKRIEGE, VIIIb (Písk.Sasko), Vpravo od nástupu do "Westriss" stěnou na balkon. Převislou spárou přes polici a kruh. Žlabem na vrchol.
VARIANTE ZU ROSENKRIEGE (TUDOR), IXc (Písk.Sasko), 3 m vlevo od nástupu cesty "Weiße Rose" (pilíř) převislou stěnou a mělkým žlábkem na balkon. Dále stejně jako u "Rosenkriege" na vrchol.
WESTRISS, V (Písk.Sasko), Od západu komínem na balkon. Převislou spárou na vrchol.
ROSENWEG, IV (Písk.Sasko), Komínem na západní straně na 1. předvrchol. Dále komínem na 2. předvrchol a vlevo spárou na vrchol.
BRÖCKELWEG, V (Písk.Sasko), Vlevo od nástupu "Rosenweges" šikmou rampou a žlábkem na 1. předvrchol. Komínem na 2. předvrchol. U kruhu se stavěním stěnou na vrchol.
MANNESFREUDE, VIIa (Písk.Sasko), Vlevo od "Bröckelweg" přes schodovitou stěnu k rameni. Dále komínem na předvrchol (kruh). Vpravo širočinou na vrchol.
ROTE ROSE, VIIc (Písk.Sasko), Ze západní strany libovolně na balkon. Rajbasem ke kruhu (vlevo od "Rosenweg"). Těsně kolem kruhu a širokým rajbasovým mělkým žlabem na vrchol.
VARIANTE ZUR ROTEN ROSE, VIIb (Písk.Sasko), Od kruhu stoupat doleva a rajbasovou stěnou mezi "Rote Rose" a "Moosrinne" na vrchol.
MOOSRINNE, II (Písk.Sasko), V západní stěně přes police a mělký žlábek na vrchol.
1 STUFEN ZUM ERFOLG, VIIb (Písk.Sasko), Vlevo na západní straně stěnou a mělkým žlábkem k 1. kruhu. Potom přímo přes rajbas a police a přes 2. kruh na vrchol.
NORDKAMIN, II (Písk.Sasko), Na severní straně šikro doprava přes rampu do komína. Tím na předvrchol a stejně jako "Alter Weg" na vrchol.
OSTWEG, III (Písk.Sasko), Na jižní straně zarostlým komínem na předvrchol a stejně jako "Alter Weg" na vrchol.
JUNIORSTEIG, IV (Písk.Sasko), Vlevo na severní straně doprava ukloněnou rampou do komína a tím na předvrchol. Přechod na vrchol.
JUNIORENSCHLEIFER, VI (Písk.Sasko), Stejně jako "Nordkamin" 5 m vzhůru a doleva na zarostlou polici. Sokolíkem a vpravo po polici ke žlábku (kruh). Žlábkem a rajbasem na předvrchol. Stejně jako "Hinterhof" na vrchol.
DURCH GUTEN MUTTERBODEN, IV (Písk.Sasko), Od severu z údolní strany nejprve širočinou, potom částečně zarostlým komínem mezi Rosensteinwächter a naší skalou na předvrchol. Stejně jako "Alter Weg" na vrchol.